2009-06-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det har blivit sjukt tyst om henne, förmodligen så skäms den skamlösa pressen, nu när man har avslöjat all förljugenhet om henne..
Jag ställer nog också upp på denna teori. Medier har gjort ett väldigt dåligt jobb när det gäller att redogöra för vad hon gjort och vad hennes roll var. Det var först i samband med att hon släpptes som hennes CV blev känt.

Men beskrivningen av hennes fall är typiskt för svensk press. En svensk/svenska som döms för brott utomlands är enligt den mediala förhandsuppfattningen näst intill oskyldig. Det kan också vara "fel" på det aktuella landets lagar.
Citera
2009-06-12, 19:01
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Dags att släppa den harmlösa damen nu
Kanske lite tidigt med tanke på vad AÖ måste hinna med innan frisläppandet. Hon måste också vara redo för vårt svenska samhälle innan hon kommer ut och dessutom måste myndigheterna ta detta beslut. Återfall till brottets bana kommer ej att accepteras och detta vore även förödande för AÖ.
Citera
2009-06-26, 15:31
Medlem
laserlasses avatar
A Ö har lämnat in ansökan till Örebro tingrätt om att få dommen tidsbestämd kommer att ta 4-6 månader enligt SR4 nyheterna kl 15.00
Citera
2009-06-26, 20:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
A Ö har lämnat in ansökan till Örebro tingrätt om att få dommen tidsbestämd kommer att ta 4-6 månader enligt SR4 nyheterna kl 15.00

Hörde också det. Varför måste det ta så lång tid? Finns det någon annan anledning än att det finns en inbyggd ondska i behandlingen av fångarna?
Citera
2009-06-27, 01:28
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hörde också det. Varför måste det ta så lång tid? Finns det någon annan anledning än att det finns en inbyggd ondska i behandlingen av fångarna?
Det finns en inbyggd långsamhet i systemet, i det här fallet sa de att de tänker skriva till amerikanska myndigheter och fråga vad de tycker om att släppa ut henne! Jag tycker att Lars Nylén kunde få göra det själv på en video konferans
Citera
2009-07-31, 17:15
Medlem
laserlasses avatar
Något nytt
Citera
2009-08-22, 10:26
Medlem
YONIs avatar
Höga drömmar som kanske inte är helt realistiska att genomföra. Även om jag önskar AÖ all lycka då hon äntligen kommer ut är kanske detta lite väl högt. Om AÖ har intresse och är lämpad för att arbeta med djur, helt OK. Men jag själv tror att hon har åldern emot sig. Vilken skola kommer att satsa på henne? När det finns så många andra lovande och framför allt unga män/kvinnor i lander som inget hellre vill än att plugga till veterinärassistent?

Här kan vi tala om mördande konkurrens.

http://www.expressen.se/1.1676090
Citera
2009-08-22, 12:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Höga drömmar som kanske inte är helt realistiska att genomföra. Även om jag önskar AÖ all lycka då hon äntligen kommer ut är kanske detta lite väl högt. Om AÖ har intresse och är lämpad för att arbeta med djur, helt OK. Men jag själv tror att hon har åldern emot sig. Vilken skola kommer att satsa på henne? När det finns så många andra lovande och framför allt unga män/kvinnor i lander som inget hellre vill än att plugga till veterinärassistent?

Här kan vi tala om mördande konkurrens.

http://www.expressen.se/1.1676090
Rubriken säger att Annika vill utbilda sig till veterinär, längre ner i artikeln står det att hon vill bli veterinärassistent. Det är skillnad.

Jag vet inte om det är lätt eller svårt att bli assistent, men det måste ju vara lättare än att bli veterinär.
Hon hade väl jobbat med hundar i fängelset i USA, och då fått upp intresset för djur?

Om hon blir frisläppt så är det ju förstås bra om hon kan fixa jobb så att hon kan försörja sig.
Citera
2009-08-22, 14:32
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Om hon blir frisläppt så är det ju förstås bra om hon kan fixa jobb så att hon kan försörja sig.

Jag tror faktiskt att hon får jobb lättare än många andra. Det verkar finnas många som vill hjälpa henne.
Citera
2009-08-22, 14:44
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag tror faktiskt att hon får jobb lättare än många andra. Det verkar finnas många som vill hjälpa henne.
Kanske det, men nu är det väl ganska länge sedan man läste några större mängder om henne? Intresset verkade svalna när massmedia skrev lite mer negativt om henne.
Citera
2009-08-22, 14:48
Medlem
laserlasses avatar
Hur e det med hennes svenska?
Citera
2009-08-22, 15:10
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Kanske det, men nu är det väl ganska länge sedan man läste några större mängder om henne? Intresset verkade svalna när massmedia skrev lite mer negativt om henne.

Visst, men det lär säkert skrivas mer igen när hon väl släpps. Kanske även medverkan i TV o.s.v. Jag tror att det finns människor, inte minst kvinnor, som känner sympati och vill hjälpa henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in