2009-04-19, 20:51
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag har mycket svårt att förstå att du inte kan förstå att människor upprörs över det här fallet, vill du utveckla dina tankegångar lite?

Jag kan försöka eftersom jag tror att jag delvis delar Yonis tankar kring denna fråga. Jämför exempelvis Ture Gyllerups mördare (http://www.svenskamord.se/index.php?...689;topicseen).

Hur många skulle spy galla över denna GM om jag postade en tråd kring ämnet? Inte många va? Så vad är det med fallet ADÖ:s som upprör folk till denna grad? 2006 mördades 265 personer i Sverige, hur många av dessa känner vi ens till?

Förstår du min tankebana? Jag anser att hon borde ha utfört ngt synnerligen bestialiskt för att orsaka en känslostorm som denna, vilket jag inte anser att hon har. Inte värre än de 200-265 mördarna 2006 och X-antal övriga tusen mördare de senaste decennierna.
Citera
2009-04-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Du menar att hon skulle sitta tills hon dör?

Ja varför inte, livstid rymdes ju i hennes straff. Som sagt hon borde ju vara glad att hon lever, att de anhöriga till de personer som hon lät avrätta för bagatellförseelser som att vilja hjälpa till med en punktering, eller sånt som att ha några hundra dollar mer än vad hon för tillfället hade på fickan inte är lika blodtörstiga som hon.
Citera
2009-04-19, 22:03
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du måste lära dig en sak, ingen människa är helt igenom ond. Hitler var det inte, men lik förbannat så måste man döma honom för de onda handlingar han låg bakom eller vad tycker du?
Likadant med AÖ, hon ska stå till svars för de onda handlingar hon gjort.
Är du helt säker på detta? Hilter var kanske inte den bästa jämförelse du kunde komma med. Men visst jag är öppen för lärdomar, vettiga sådana måste jag kanske tilllägga.
Självklart måste varje människa ta konsekvensen av sitt handlande framför allt då det gäller onda handlingar. Jag tycker att det är just det som AÖ har gjort och fortfarande gör.
Citera
2009-04-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Är du helt säker på detta? Hilter var kanske inte den bästa jämförelse du kunde komma med. Men visst jag är öppen för lärdomar, vettiga sådana måste jag kanske tilllägga.
Självklart måste varje människa ta konsekvensen av sitt handlande framför allt då det gäller onda handlingar. Jag tycker att det är just det som AÖ har gjort och fortfarande gör.
Men inte länge till dessvärre, hon kommer bli frisläppt fortare än kvickt här, allt annat är ju otänkbart i brottslingarnas paradis på jorden
Citera
2009-04-19, 23:00
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI

Men du vill ju inte att hon ska fortsätta att sona sitt brott.
Citera
2009-04-19, 23:12
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Jag kan försöka eftersom jag tror att jag delvis delar Yonis tankar kring denna fråga. Jämför exempelvis Ture Gyllerups mördare (http://www.svenskamord.se/index.php?...689;topicseen).

Hur många skulle spy galla över denna GM om jag postade en tråd kring ämnet? Inte många va? Så vad är det med fallet ADÖ:s som upprör folk till denna grad? 2006 mördades 265 personer i Sverige, hur många av dessa känner vi ens till?

Förstår du min tankebana? Jag anser att hon borde ha utfört ngt synnerligen bestialiskt för att orsaka en känslostorm som denna, vilket jag inte anser att hon har. Inte värre än de 200-265 mördarna 2006 och X-antal övriga tusen mördare de senaste decennierna.

Vad vi reagerar på är att hon framställs som något oskyldigt offer.
Det är hon bevisligen inte, utan hon har fällts för mordet på restaurangägaren där hon var den som planerade brottet och var den som distraherade offret.
Polismannen distraherade hon också så att pojkvännen kunde skjuta honom.
Dessutom hade hon och pojkvännen bestämt att de inte skulle låta sig fångas av polisen. De lekte Bonnie and Clyde.
De flesta av oss som upprörs över gullandet är nog av den uppfattningen att mördare ska ha långa fängelsestraff.
Personligen anser jag att en sådan som Juha aldrig borde släppts ut igen.
Citera
2009-04-20, 11:18
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad vi reagerar på är att hon framställs som något oskyldigt offer.
De flesta av oss som upprörs över gullandet är nog av den uppfattningen att mördare ska ha långa fängelsestraff.
Personligen anser jag att en sådan som Juha aldrig borde släppts ut igen.

Detta förstår jag mycket väl och är även helt enig om. Vad jag inte förstår är varför hennes person lastas för ovanstående? Det är media som vinklar hennes delaktighet i brotten och det är Svenska-/Amerikanska rättvisan som avgör hennes öde i fängelset. Följande kan vi väl knappast lasta ADÖ för?

Vad ADÖ ska svara för är hennes handlingar (prostitution, knarklangning, dråp, mord + mord), inte vad andra tror/tycker och tänker kring henne.
Citera
2009-05-01, 20:31
Medlem
pawitels avatar
Vad är läget?

Var finns mörderskan nu?
På permis kanske?
Citera
2009-05-01, 22:14
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Var finns mörderskan nu?
På permis kanske?

Skulle nog gissa att avskummet sitter i finkan, men kommer att inom en snar framtid dyka upp i en tv soffa nära dig för att göra sig en karriär inom media.

Väljmligt är ordet!
Senast redigerad av apanola II 2009-05-01 kl. 22:16.
Citera
2009-05-04, 10:10
Medlem
357mags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Var finns mörderskan nu?
På permis kanske?

Det vore väl skönt för henne med lite permis. Hoppas att hon får många permisar innan hon friges.
Senast redigerad av 357mag 2009-05-04 kl. 10:20.
Citera
2009-05-04, 13:21
Medlem
trickydicks avatar
Det blev väldigt tyst om henne helt plötsligt…
Citera
2009-05-04, 21:26
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det blev väldigt tyst om henne helt plötsligt…

Det brukar vara så på Flashback när intresseklubben antecknat klart. Men jag skulle gärna också vilja veta Östbergs status.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in