2003-10-14, 22:44
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibet
om du snattar tre gånger får du livstids fängelse, som kan betyda precis det, LIVSTID! Du dör 60 år senare, i finkan! tjenare!

Lagar är lagar, sen kan de ju vara hur korkade som helst. Det kallas visst för "three strikes and you´re out". En mycket trevlig form av tillämpning av lagar. Bättrar du dig inte så blir du tagen ur trafiken. Inget fel i det. Borde fan finnas här i Svedala också. Tänker då på folk som exvis kör berusade 54 gånger och fortfarande är ute o kör på vägarna som exempel.

Don´t do the crime if you can´t do the time.
Citera
2003-10-14, 22:55
Medlem
MeatAbstracts avatar
varför kämpa och försöka få en dömd brottsling på fri fot?
Ring mig när vi ska kämpa för att frige Lasermannen lr Tommy Zethreus.
Eller varöfr inte vår allas kramgoa favorit Jackie Arklöv?
Paddan har begått ett brott i ett land där straffsatserna är så. Då ska hon fan straffas efter deras regler. Jag ska fan inte kunna åka till ett land och mörda någon eller hjälpa någon med mord och sen begära att jag ska bli överlämnad tyill Sverige för att sitta på Hinseberg med mina fina kläder jag köpta på NK innan jag åkta in på semester i ett år. Baaaaah. Hon är en brottsling och skall efter det straffas. Sluta upp å slicka röv.
Citera
2003-10-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrellan
Instämmer, hon om någon har väl visat att hon ändrat sitt liv, om hon inte benådas så borde hon i alla fall få avtjäna sitt kvarvarande straff i Sverige. Tidsbestämmer de straffet kommer inte Sverige att släppa henne fri när hon kommer hit, som någon skrev, finns ett annat fall, där en kvinna har blivit förflyttad från Thailand till Sverige, hon har ett straff på över 40 år och hon får sitta tiden ut om inte Thailand väljer att benåda henne,men hon är i alla fall här.

Ja, det är väl svårt att springa runt med pojkvännen
och mörda poliser när man sitter inspärrad. Väldigt lätt
att ändra sitt liv så länge man är bakom lås och bom
Citera
2003-10-15, 13:57
Medlem
Kan vi inte tänka oss en kompromiss?

Vad sägs om att få hem Annica Östberg så hon får prova ut ett par fräscha löständer och får lite anständig vård och behandling... 22 år är trots allt 22 år... och så kan vi skicka iväg den där slyngeln Calle Jonsson till välförtjänt rättegång i Grekland med samma plan.

Det känns som om de båda är lika skyldiga - med den lilla skillnaden att Calle Jonsson ännu är ostraffad.
Men det är bara en rent allmän känsla, liksom. Medierna har ju varit lite tysta vad gäller snyftreportage om den "fine, reko" killen som "aldrig nånsin" skulle kunna göra något sådant.

Personligen tycker jag han har seriemördarblick på de bilder som finns...
Citera
2004-03-03, 12:01
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Buske
En fråga bara...jag har nämligen för mig att den pärtans primaten har trillat av pinn...?

Nä, Ola lever och frodas här i Krungthep, problemet är att han köptes in som avels "stud" till ett par kvinnliga chimpanser men han har inte varit intresserad av att sätta på dem. Kanske är Ola fikus?

Anledningen till att han inte är såld tillbaka till Sverige är medias (läs:Expressens) fel då de stormade in på den här djurparken i Bangkok och anklagade ägaren för att vara en djurplågare av stora mått.

Vilket givetvis resulterade i att han tappade ansiktet och det gör man inte ostraffat i Thailand. Snubben som äger Ola har hur mycket pengar som helst och skulle kunna skänka Ola till vem som helst om det inte var för att han blev förnedrad i pressen och TV´n.

För övrigt sitter AÖ bra där hon sitter och Calle Jonsson bör åka till Grekland för att ta sitt straff!

Dont do the crime if you cant do the time!
Citera
2004-03-03, 15:21
Medlem
Bom Tombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrellan
Instämmer, hon om någon har väl visat att hon ändrat sitt liv, om hon inte benådas så borde hon i alla fall få avtjäna sitt kvarvarande straff i Sverige. Tidsbestämmer de straffet kommer inte Sverige att släppa henne fri när hon kommer hit, som någon skrev, finns ett annat fall, där en kvinna har blivit förflyttad från Thailand till Sverige, hon har ett straff på över 40 år och hon får sitta tiden ut om inte Thailand väljer att benåda henne,men hon är i alla fall här.
Hon e släppt...
Citera
2004-03-03, 17:11
Medlem
Det står i AB i dag att Calle Jonsson inte kan lämna Sverige under de närmsta 20 åren eftersom Han är internationellt efterlyst. Tydligen innebär det att Sverige är det enda landet som inte lämnar ut personer som är internationellt efterlysta.
Sverige vill ju gärna att andra länder lämnar ut personer som är misstänkta för brott i Sverige (t.ex Joachim Poesner).
Citera
2004-03-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjmastermind
Det står i AB i dag att Calle Jonsson inte kan lämna Sverige under de närmsta 20 åren eftersom Han är internationellt efterlyst. Tydligen innebär det att Sverige är det enda landet som inte lämnar ut personer som är internationellt efterlysta.
Sverige vill ju gärna att andra länder lämnar ut personer som är misstänkta för brott i Sverige (t.ex Joachim Poesner).

Undrar vad som skulle hända om man hittade Joakim Poesner i Grekland och grekerna skulle vilja byta han mot Calle? Då kan det bli krig! haha...
Citera
2004-03-04, 00:08
Medlem
jks avatar
Angående lagen söder om Tirana...

Klarade mig från polisen på Kos tack vare att jag förut var en luttrad långdistanslöpare (kanske hjälpte oxå tanken på de dragna pistolerna).
En kompis kompis klarade sig inte lika bra utan fick sin plånbok konfiskerad av "lagens väktare" på denna fina ö.
Citera
2004-03-04, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjmastermind

Har du länk? letat men finner den inte ..
Citera
2004-03-05, 09:11
Medlem
Här är länken...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...441763,00.html
Citera
2004-03-05, 09:19
Medlem
Spjernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibet
22 år för att sitta bredvid någon som skjuter någon annan... bara i USA, och helst i Californien. Andra fina lagar i calif. om du snattar tre gånger får du livstids fängelse, som kan betyda precis det, LIVSTID! Du dör 60 år senare, i finkan! tjenare!

Då é de väl bara o je fan i o snatta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in