2009-04-09, 10:38
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
När hon väl är släppt så önskar jag henne lycka till. Det vore synd om det blev lynchstämning.
Lynchstämningen lär uppkomma i takt med att människor läser på lite och inser att de har blivit förda bakom ljuset av en enad front bestående av Politiker, ämbetsmän och journalister.
Man har hyllat en fullblodssociopat som någon jävla Joe Hill, och vi har vår vana trogen förutsatt att det vi läst och hört är sant (iallafall har jag syndat på den punkten).

Den centrala frågan är: Varför kunde vi inte bara ha låtit saken ha sin gång i Kalifornien? De visste uppenbarligen vem/vad de låste in. Vad hade vi för anledning att lägga oss i det hela?
Citera
2009-04-09, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Hon vart helt fri från mordet 72

Och hon har bevisligen inte dödat dom två sista
Så varför säger ni mördiska och hon var sjuk "Heronister är sjuka" och ska ha behandling för i deras beroende ligger en hel del desperate
Du har inte fattat särskilt mycket.
Annika är bevisligen skyldig till de två sista morden. Precis som det är i Sverige nu för tiden är man gärningsman och inte medhjälpare om man gör en avgörande insats vid mordet.
Mördiska tror jag faktiskt bara du skrivit...
Till sist "heroinister är sjuka..."
Menar du att ingen som missbrukar heroin ska dömas till fängelse.
Onekligen ett intressant resonemang som skulle lösa problemen med överbeläggningen på fängelser.
Citera
2009-04-09, 10:51
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du har inte fattat särskilt mycket.
Annika är bevisligen skyldig till de två sista morden. Precis som det är i Sverige nu för tiden är man gärningsman och inte medhjälpare om man gör en avgörande insats vid mordet.
Mördiska tror jag faktiskt bara du skrivit...
Till sist "heroinister är sjuka..."
Menar du att ingen som missbrukar heroin ska dömas till fängelse.
Onekligen ett intressant resonemang som skulle lösa problemen med överbeläggningen på fängelser.
Det var inte så jag menade men hon var där med honom pga sitt missbruk och vist ska hon ta sitt ansvar men jag tycker att hon fick ett alldeles för strängt straff för inblaningen i brottet..

Jag innerst inne tycker jag att hon skulle ha avskänat hela straffet i USA för har man get sig in i leken så vet man vart det kan sluta..
Men så länge det finns regler på överflyttning ska dom fölgas och här tog det verkligen lång tid..
Citera
2009-04-09, 10:55
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Lynchstämningen lär uppkomma i takt med att människor läser på lite och inser att de har blivit förda bakom ljuset av en enad front bestående av Politiker, ämbetsmän och journalister.
Man har hyllat en fullblodssociopat som någon jävla Joe Hill, och vi har vår vana trogen förutsatt att det vi läst och hört är sant (iallafall har jag syndat på den punkten).

Den centrala frågan är: Varför kunde vi inte bara ha låtit saken ha sin gång i Kalifornien? De visste uppenbarligen vem/vad de låste in. Vad hade vi för anledning att lägga oss i det hela?
Ja, jag gick också på massmedias vinkling förut. Jag forskade inte särskilt mycket, läste bara kvällstidningarnas reportage. Nu har jag fått upp ögonen, och man är väl inte sämre än att man kan ändra sig.

Angående lynchstämning - min poäng är att hur vi än vrider och vänder på det så är hon nu i Sverige och kommer att bli släppt någon gång. DÅ vore det synd om hon skulle bli påhoppad och lynchad (bildligt talat) vart hon än kommer. Är hon släppt så ska hon anses ha sonat sitt brott.
Citera
2009-04-09, 10:56
Medlem
Citat:
Hon vart helt fri från mordet 72

Och hon har bevisligen inte dödat dom två sista

Ska du rätta dig efter domstolen eller inte?

Domstolen ansåg att hon var skyldig till dråpet.

Och vi vet ju inte helt säkert om hon dödade de två sista eller inte. De gjorde det uppenbarligen tillsammans. Domstolen valde att tro på Östberg som sa att killen var mördaren. Han sa ju att det var Östberg som mördade polisen och den andre. Polismännen i utredningen tror att det finns skäl att tro att Östberg sköt poliskollegan.
Citera
2009-04-09, 10:58
Medlem
jcm900mods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2

Jag håller med, media målar upp fel bild av det hela!
Bara massa snyfthistorier och "hemma hos reportage" hos hennes mor.
Jänkarna visste mycket väl vem dom låste in i deras fängelse och så skulle det förblivit!

Medelsvensson vill inte läsa på.. dom läser aftonbladets snyfthistorier.
Senast redigerad av jcm900mod 2009-04-09 kl. 11:01.
Citera
2009-04-09, 11:00
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Det verkar ju som att hon vill syssla med hundar vilket hon jobbat med under tiden i fängelset.

I svenskt fängelse får hon inte ha några djur, men du menar kanske efter frisläppandet.

Naturligtvis kommer AD att kosta oss pengar, alldeles oavsett om hon drar in någon summa på egen hand efter frisläppandet. Om tio år blir hon pensionär. AD gjorde sina val på 80-talet, och inte var det att samla pensionspoäng.
Citera
2009-04-09, 11:03
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Det var inte så jag menade men hon var där med honom pga sitt missbruk och vist ska hon ta sitt ansvar men jag tycker att hon fick ett alldeles för strängt straff för inblaningen i brottet..

Jag innerst inne tycker jag att hon skulle ha avskänat hela straffet i USA för har man get sig in i leken så vet man vart det kan sluta..
Men så länge det finns regler på överflyttning ska dom fölgas och här tog det verkligen lång tid..
Förklara gärna vilken regel som säger att Sverige är tvingade ta emot pundare som vart inblandade i 3 mord..
Citera
2009-04-09, 11:18
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Förklara gärna vilken regel som säger att Sverige är tvingade ta emot pundare som vart inblandade i 3 mord..
Jag men den lagen om överflyttning av svenska medborgare tillbaka till Sverige likadant som svenskar som gör brott i Thailand blir överflyttad till Sverige
Citera
2009-04-09, 11:50
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Jag men den lagen om överflyttning av svenska medborgare tillbaka till Sverige likadant som svenskar som gör brott i Thailand blir överflyttad till Sverige
Är det en lag? Jag var under intryck av att det är överrenskommelser mellan länder..? Eftersom många länder vet hur Sverige daltar med de kriminella håller de säkert inne på utvisning/utlämning så länge som möjligt.
Jag menar att Sverige inte ska eftersträva att få brottslingar utlämnade då vi inte är skickade att ta hand om dessa, har inte hårda nypor nog... Shit att bitchen var så seg att hon inte gick under i fängelset. Undrar hur hon klarade det?
Citera
2009-04-09, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Är det en lag? Jag var under intryck av att det är överrenskommelser mellan länder..? Eftersom många länder vet hur Sverige daltar med de kriminella håller de säkert inne på utvisning/utlämning så länge som möjligt.
Jag menar att Sverige inte ska eftersträva att få brottslingar utlämnade då vi inte är skickade att ta hand om dessa, har inte hårda nypor nog... Shit att bitchen var så seg att hon inte gick under i fängelset. Undrar hur hon klarade det?
Vad är det för myt om dalt och är det Annikas fel att hon togs till USA när hon blev 11 och övergavs av sina föräldrar?

Det finns nog flera offer i detta fall som vanligt.
Citera
2009-04-09, 12:24
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walraff
Vad är det för myt om dalt och är det Annikas fel att hon togs till USA när hon blev 11 och övergavs av sina föräldrar?

Det finns nog flera offer i detta fall som vanligt.
Ja, alla är vi offer!

Det fundamentala i vår uppfostran är ändå att det är fel att stjäla, mörda etc och denna person har dödat vid tre tillfällen under lång tid, blivit straffad och ändå inte fattat... Att hävda att man blivit utslängd, horat, gått på heroin, supit etc är inga alibin för mord eller något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in