2010-06-29, 16:16
Medlem
Snookis avatar
Har precis läst igenom domen. Jag glädjer mig åt att de har tagit ett vettigt domslut, annars verkar det ju som om kvinnan regelmässigt får vårdnaden. Det är faktiskt riktigt ruggigt att läsa vad CH har utsatt sonen för. Och all dessa lögner om UE. Hoppas att detta fall blir prejudicerande, så att framtida vettiga pappor får rätt mot tosiga mammor. Samtidigt så vädjar jag till CH, sök hjälp för dina problem för din och din sons skull, så att ni kan ha en framtida relation.
Citera
2010-06-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Efter att ha läst domen så undrar jag om denna kvinna någonsin mer vågar
visa sig ute bland folk, kan man bli mer idiotförklarad än vad hon blir av rätten
Ja jävlar. Jag har kollat den här tråden sporadiskt och återkommande tänkt "nu kan det knappast bli knasigare". Men det har det.

Jag skumläste domen och utan att ha någon som helst insikt i deras liv verkar rätten/utredare ha fattat ett välavvägt beslut. Hurtig verkar fan inte i balans. Men i domen står också bl.a.: "Av utredningen har det entydigt framkommit att relationen mellan [ungen] och Catarina Hurtig är nära, varm och kärleksfull," så hon verkar ju ha hjärtat på rätt ställe vad gäller ungen. Hoppas hon tar sig i kragen och förändrar sitt liv så hon blir en mamma som klarar delad vårdnad...

Fråga: i domen står "Catarina Hurtig har regelbundet från hösten 2009 lämnat prover som styrker att hon inte har några alkohol- eller andra drogproblem. Hon har också läkarintyg som visar att hon inte är psykiskt sjuk."

Varför har Hurtig gjort regelbundna drogtester?
Citera
2010-06-29, 17:26
Medlem
emma80s avatar
Först nakenbilderna och sedan domen i tingsrätten. Snacka om uppförsbacke.
Citera
2010-06-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Först nakenbilderna och sedan domen i tingsrätten. Snacka om uppförsbacke.

Hennes hyllningskör lyser fortfarande med sin frånvaro..

Fittbilderna går att förneka, däremot så blir det liiiiite svårare med tingsrättens dom..

Men hon kommer med all säkerhet att försöka..

.
Senast redigerad av Wheelgunner 2010-06-29 kl. 17:47.
Citera
2010-06-29, 18:13
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Hennes hyllningskör lyser fortfarande med sin frånvaro..

Fittbilderna går att förneka, däremot så blir det liiiiite svårare med tingsrättens dom..

Men hon kommer med all säkerhet att försöka..
Klart att hon kommer att ta alla chanser.

"Än är det inte avgjort", "Tingsrätten har fel" och "Hovrätten ska säga sitt".

Faktum kvarstår, detta är inte hennes vecka.
Citera
2010-06-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Klart att hon kommer att ta alla chanser.

"Än är det inte avgjort", "Tingsrätten har fel" och "Hovrätten ska säga sitt".

Faktum kvarstår, detta är inte hennes vecka.

Där är jag beredd att instämma. Knäar hon inte av det där så är hon inte "mänsklig"..

Det motsvarar en par riktigt rejäla leverslag för en vanlig dödlig människa och då ligger man i fosterställning och gråter..

.
Citera
2010-06-29, 18:30
Medlem
Snookis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Där är jag beredd att instämma. Knäar hon inte av det där så är hon inte "mänsklig"..

Det motsvarar en par riktigt rejäla leverslag för en vanlig dödlig människa och då ligger man i fosterställning och gråter..

.

Önskar att jag kunde instämma, men som vi tidigare har märkt så är CH av en helt annan kaliber. Eftersom CH inte har vare sig sjukdom-eller självinsikt, så känner hon sig bara motarbetad. Dessa människor är inte helt olika rättshaverister-de kan ägna år år att grannens plank är 5 cm in på deras tomt samt göra av med betydande summor för att få rätt. Vi andra normalt funtade vet när det är dags att släppa saker och gå vidare. Som alla säkert har förstått så är det föga troligt att CH vill ha vårdnaden av sonen för sonens skull ( isåfall hade de kunnat haft delad vårdnad), utan hon vill bara ha pojken för att BEVISA ATT HON HADE RÄTT. Och det är väl det tingsrätten insåg när de talar om barnets bästa. Allt är ju faktiskt bara sorgligt.
Citera
2010-06-29, 18:42
Medlem
Lindström har kanske rätt!!!
Citat:
Har du träffat Hurtig?
– Ja, jag fick en stark fundering på hur det står till uppe i huvudet på henne, säger Tommy Lindström.
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid759.dbp.asp
(Någon random-mod tog tidigare bort detta inlägg!
Om någon gör det igen (som råkar ha deletknappar) så vill jag gärna ha ett PM om orsaken )
Citera
2010-06-29, 19:20
Medlem
Maurice Bishops avatar
Enligt Hurtigrutten's fan clubb så är det ex-maken så är dum, men om man läser domen så tror jag att man inser att det är CH som är galen:

Citat:
Catarina Hurtig var alltid kärleksfull mot Nicholas, men hon tog inte något ansvar som
mamma. Hon hade ett häftigt humör och vid flera tillfällen, även i utomståendes
närvaro, gav hon sig på Ulf Elmqvist med slag och sparkar
. Under hösten/vintern 2007
insåg Ulf Elmqvist att äktenskapet inte kunde räddas. Vid julen tog Catarina Hurtig
Nicholas med sig och reste till sina föräldrar i Kalmar. När Ulf Elmqvist inte fick träffa
Nicholas sa han att han skulle anmäla Catarina Hurtig. Hon gick då till polisen i
Kalmar och anmälde honom för misshandel. Ulf Elmqvist anhölls men frigavs vid
häktningsförhandlingen och misstankarna mot honom avskrevs senare.

Citat:
Ulf Elmqvist började inse att Catarina Hurtig aldrig haft för avsikt att samarbeta. Han
oroade sig också över Catarina Hurtigs livsstil. Det gick rykten om hennes festande
kring Stureplan och han fick veta att hon ofta var ute även när hon hade Nicholas hos
sig
. Hennes utsvävande liv framgick bl.a. av vad hon själv skrev på sin blogg. När
Nicholas kom till Ulf Elmqvist för umgänge var han ofta trött och sliten, ibland även
hungrig och smutsig. Hösten 2008 blev Ulf Elmqvist kontaktad av en granne till
Catarina Hurtig som larmade om att Nicholas var dåligt klädd samt att han ofta och
länge hördes gråta i lägenheten. Grannen anmälde detta till socialtjänsten.

eller

Citat:
Det framkom att Catarina Hurtig anklagat Ulf Elmqvist för att grovt misshandla
Nicholas. Enligt Catarina Hurtig skulle Nicholas ha sagt att pappa slår honom över
hela kroppen. Catarina Hurtig försökte påverka Nicholas att vara rädd för sin pappa
och kunde vid överlämningar säga ”du är väl rädd för pappa” och ”jag förstår att du
inte vill till pappa”. Vid dessa tillfällen grät ofta Catarina Hurtig,
men trots det vägrade
Nicholas aldrig att följa med Ulf Elmqvis

Citat:
Medan Catarina Hurtig var bortrest kontaktades Ulf Elmqvist av Julia Tektas, en f.d.
väninna till Catarina Hurtig. Julia Tektas berättade om Catarina Hurtigs uteliv och att
Catarina Hurtig ofta hade Nicholas med sig när hon festade.
Citera
2010-06-29, 19:28
Medlem
BumZs avatar
Ingen som har den så man kan få läsa hela?
Citera
2010-06-29, 19:32
Medlem
Snookis avatar
Jag tror att Team UE är ute och firar ikväll och att Team Hurtig sitter och filar på hämnd. Så det lär nog vara tyst från nån av dem här ikväll.
NB: finns det fortfarande nåt Team Hurtig? Efter tingsrättens dom så måste de känna sig som Don Quijote på väderkvarnsjakt. Sen så kan väl inte någon människa gå ut med att man håller på CH efter idag?
Citera
2010-06-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumZ
Ingen som har den så man kan få läsa hela?
badabing10 länkade till den: https://www.flashback.org/sp23966742
Senast redigerad av Götterdämmerung 2010-06-29 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in