2010-06-23, 09:09
Medlem
Har följt tråden och fallet och dyker in med en åsikt. Känner ingen av personerna och det gäller inte dem, utan jag ger en allmän åsikt. INGEN mamma skulle riskera sitt barn eller ta det ifrån pappan om det inte fanns en anledning. Jag önskar människor kunde inse detta. Det finns ingen mamma i hela världen som helt utan anledning skulle riskera sitt barn. En mamma kan ta till desperata handlingar när hennes barn är i fara. Precis som djuren gör. En mamma blir galen, knäpp, desperat när hennes barn är i fara. ALLA mammor skulle bli "galna" om hennes barn är i fara. Detta kan utåt sett ses som att mamman är "galen" och "sjuk" men i själva verket vill hon endast skydda sitt barn och vet inte vad hon ska ta sig till.
En psykopat är en människa som utåt sett framstår som väldigt stabil och "underbar", som utåt sett kan dölja sitt beteende väldigt bra. Det är också därför mamman ibland inte kan bevisa att pappan till hennes barn är psykopat och farlig för barnet. Det är bara hon som vet och hon kämpar desperat med att få andra att inse detta. Det faller olyckligt nog oftast tillbaka på henne själv och det är istället hon som framstår som psykopaten.
När en mamma riskerar sitt barn, det barn hon födde och som låg på hennes bröst, när en mamma tar till en kamp som innebär att hon kanske aldrig mer kommer få se sitt barn, så är det ALLTID! ALLTID! ALLTID! för HON VET att hennes barn riskerar att skadas eller är i fara.
Citera
2010-06-23, 09:18
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
.....Känner ingen av personerna och det gäller inte dem, utan jag ger en allmän åsikt. INGEN mamma skulle riskera sitt barn eller ta det ifrån pappan om det inte fanns en anledning.

Skämtar du, eller?

"Hämnd" är en utmärkt anledning för många, många som blivit dumpade "Pengar" (dvs. underhåll) är en annan.
Citera
2010-06-23, 09:28
Medlem
Snookis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
Skämtar du, eller?

"Hämnd" är en utmärkt anledning för många, många som blivit dumpade "Pengar" (dvs. underhåll) är en annan.

Bästa Nagel! Har du hört talas om Medea i den grekiska mytologin? Hon förälskar sig i Jason och får två söner med honom. När Jason efter en tid lämnar henne för en annan kvinna, får Medea fnatt. Hon förgiftar först Jasons nya tjej, sen för att riktigt tvåla till honom så mördar hon sönerna. Bara för att hon kan. Jag vet inte vem som har myntat följande uttryck, men här kommer det;
Hell hath no fury like a woman scorned. Sug på den.
Citera
2010-06-23, 10:03
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Har följt tråden och fallet och dyker in med en åsikt. Känner ingen av personerna och det gäller inte dem, utan jag ger en allmän åsikt. INGEN mamma skulle riskera sitt barn eller ta det ifrån pappan om det inte fanns en anledning. Jag önskar människor kunde inse detta. Det finns ingen mamma i hela världen som helt utan anledning skulle riskera sitt barn. En mamma kan ta till desperata handlingar när hennes barn är i fara. Precis som djuren gör. En mamma blir galen, knäpp, desperat när hennes barn är i fara. ALLA mammor skulle bli "galna" om hennes barn är i fara. Detta kan utåt sett ses som att mamman är "galen" och "sjuk" men i själva verket vill hon endast skydda sitt barn och vet inte vad hon ska ta sig till.
En psykopat är en människa som utåt sett framstår som väldigt stabil och "underbar", som utåt sett kan dölja sitt beteende väldigt bra. Det är också därför mamman ibland inte kan bevisa att pappan till hennes barn är psykopat och farlig för barnet. Det är bara hon som vet och hon kämpar desperat med att få andra att inse detta. Det faller olyckligt nog oftast tillbaka på henne själv och det är istället hon som framstår som psykopaten.
När en mamma riskerar sitt barn, det barn hon födde och som låg på hennes bröst, när en mamma tar till en kamp som innebär att hon kanske aldrig mer kommer få se sitt barn, så är det ALLTID! ALLTID! ALLTID! för HON VET att hennes barn riskerar att skadas eller är i fara.

Efter alla mina år på FB och allt dumt jag har läst här så är frågan om inte ovanstående tar priset.

Klart som fan att kvinnor i många fall försöker ta barnen från sina män bara för att straffa dem, att du ens tror något annat är sjukt.
Citera
2010-06-23, 10:27
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Efter alla mina år på FB och allt dumt jag har läst här så är frågan om inte ovanstående tar priset.

Klart som fan att kvinnor i många fall försöker ta barnen från sina män bara för att straffa dem, att du ens tror något annat är sjukt.

Kan bara hålla med herr Zorro.
Citera
2010-06-23, 10:40
Medlem
Man vet ingenting om någonting. Det är vad man vet när två personer beter sig sjukt och som galningar i tvister och förhållanden. Man vet ingenting om någonting.
Skulle t ex det att hon blev misshandlad när hon var höggravid stämma, vilken mamma skulle då inte kämpa tills den dagen hon dog för att hindra en sådan grym person att träffa sitt barn?
När en människa beter sig galet i ett bråk eller i en tvist så vet man: Ingenting om nånting.
Jag säger som Leif GW Persson en gång sa: "Jag blir alltid lika förvånad över hur galna handlingar friska människor gör på grund av andra galna människor".........
Citera
2010-06-23, 11:52
Medlem
ehurus avatar
[quote=ToTheMoonAndBack]"Snacka om falsk ryktesspridning i denna tråden,.....

..."Catarina har velat vara diskret eftersom hon ansåg att publicitet skadade barnet........."

Och Jellopardbloggen?
Citera
2010-06-23, 12:02
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Citat:
Ursprungligen postat av ToTheMoonAndBack
"Snacka om falsk ryktesspridning i denna tråden,.....

..."Catarina har velat vara diskret eftersom hon ansåg att publicitet skadade barnet........."

Och Jellopardbloggen?

Diskretion är inte ett ord som man ens med bästa vilja i världen kan använda i samma mening som Catarina Hurtig.
Citera
2010-06-23, 13:57
Medlem
Snookis avatar
Det känns som vi alla får invänta domslutet den 29/6. Innan dess finns det egentligen inte mer att tillägga än att den största förloraren är barnet. Oavsett vad föräldrarna har för någon smutsig byk, så bör man ju skydda de som inte kan tala för sig. Allt detta är djävligt tragiskt.
Citera
2010-06-23, 18:41
Bannlyst
Snick snack, det finns ju mammor som t.o.m. mördar sina barn eller säljer för sex osv.
Citera
2010-06-24, 09:45
Medlem
Jag har hör en del om vad som sades i rätten och hennes senaste expojkvän vittnade om hur hon hela tiden sa till sonen att han skulle säga att pappa slår, pappa slår, tills han blev helt hjärntvättad. I alla utredningar av polisen, socialen och BUP står det klart att sonen mår väldigt bra hos pappan det har aldrig heller någonsin funnits någon fysisk skada på sonen. Men enligt CH så har väl exet köpt både polis soc, BUP och säkert också nu Tingsrätt, alla är dumma och alla ljuger, exets alla vittnen ljuger också, allihopa, säkert!!!

Sen är det den här exflickvännen som CH påstår skulle ha blivit misshandlad av UE, men hon hade ju tom skrivit in till Tingsrätten och verkligen understrukit att han aldrig misshandlat varken henne eller sonen, men hon är väl då också köpt enligt vissa...

Varför skulle någon vilja skydda en person som misshandlar? Dagis, polis, soc. BUP samt alla vittnen kan inte ha fel...

Man undrar också vad CH tänker när hon skriver till sitt ex, som enligt henne misshandlat henne gravt, att de ska bli ett par igen och skaffa fler syskon till sonen, detta bara någon månad efter att exet begärt skilsmässa och hon polisanmält honom för misshandel. Hon hade inget bra svar på den frågan, varför skriver man så till sitt ex om man nu är såå jävla rädd om sig själv och sitt barn. Sen kan man ju fråga sig varför man lämnar bort barnet i flera veckor hos pappan och drar till kändisdjungeln??????

Det luktar hämnd långa vägar och tyvärr kommer det bara att drabba sonen, att man inte kan ta sig i kragen och samarbeta så att han får vara med båda sina föräldrar!!
Citera
2010-06-24, 15:02
Bannlyst
Hur lägger man upp bilder ? har sjukt många naken bilder på denna sjuka kvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här