2009-11-19, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettssonkatten
Har inte sett henne på Noppes på ett tag, men jag gissar att hon har bloggat.

Hon hänger på Cafe Mocco på Nybrogatan...gratis internet, gratis bulle & Kaffe!!!!
Citera
2009-11-19, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Herregud, jag var inne och tittade på hennes blogg. Under kvällen har uppdaterat maniskt. Nu finns det inga gränser längre för förtalet:

http://blogg.expressen.se/jellopard/

Hon hävdar också att hon är gravid. Undrar hur hon ska få reda på vem som far är till det nya barnet. Det finns ju en hel del kandidater.

Tillägg: tror att jag missförstod det där med graviditet i hennes röriga text. Efter att ha läst om texten tror jag att det syftar på den dag hon fick reda på att hon bar på nuvarande sonen.

Ja det är väldigt rörigt i texten, men hon blev gravid på våren för sonen är född på nyaårsafton eller om det var dagen innan.
Tragiskt om sonen för det där med retningar är väl för att många föräldrar läser om Hurtigs uteliv och hör. Fast har ändå lite svårt att tro att 4 åringar fattar sådant. Tror det är BS!
Och hon har fortf inte lämnat tillbaka sonen till exmaken som tingsrätte satte en dom på.
Citera
2009-11-19, 01:46
Bannlyst
Det senaste blogginlägget är nog ett av de värsta förtalen hittills.
Jag tycker så synd om alla i denna soppa men det verkar som att CH bara inte KAN hejda sig själv...

Citat:
Ursprungligen postat av jellopardbloggen
Lilla jellopard. Det har varit härligt och roligt och mysigt att ta del av dina tankar och förtroenden. Det har varit sorgligt och tårögt och fasansfullt och fruktansvärt också. Att höra dig berätta om slagen över hela din lilla smala snart 4-årskropp. Att höra om hur du blir terroriserad och retad. Slagen och lurad. Lilla jellopard. Jag vet hur du har det där. För så hade jag det där.

Skrivet av Catarina Hurtig 2009-11-18 22:32:53
Citera
2009-11-19, 09:19
Medlem
xallos avatar
Det drar ihop sig.

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...?sAction=lk#k1
Citera
2009-11-19, 09:27
Medlem
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid759.dbp.asp
Citera
2009-11-19, 09:46
Medlem
Raouls avatar
Lex Piper?

Fy fan. Stackars 4-åring.
Iofs måste ju detta Hurtig-case vara extremt eftersom det finns en viss "media-/internetvana" som tokan vilket gör att vi kan få till livs såväl verkliga händelser som inbillade rätt i bildskärmen lite överallt, men hur vanligt är det med den typ av smutskastning vid hotande vårdnadstvist som leder till polisanmälningar etc?
Och har det någonsin dömts ut straff för förtal, falsk tillvitelse, egenmäktighet med barn etc till någon mamma?
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Alltså, folks. Detta stinker lång väg kan jag säga. Det finns några oerhörda felaktigheter här utan att jag känner till den enda detalj i fallet.
Så ta detta inlägg med en näve salt...
Indeed so.
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Kidnappning kan man kalla detta som hon håller på med nu, både soc. och polis blir nu tvungna att tvångshämta sonen genom tingstättens godkännande.
Egenmäktighet med barn tror jag det finns något som heter...
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Undrar om inte arbetsgivaren får dåliga vibbar om man plötsligt börjar att snacka om anala våldtäkter under en anställningsintervju? Knappast något som rekommenderas av rekryteringsexperter skulle jag tippa på?
Det kan ju bero litegranna på vad det är för jobb och vem som intervjuar, men sådär allmänt låter det som en usel taktik för att säkra ett nytt jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av zebra43
Det sjuka är att han kan tilldömas vårdnad när han för andra gången är misstänkt för barnmisshandel. Redan i maj anmälde Soc honom till polisen för samma sak.
Smelly cat, smelly cat, what are they feeding you?
Citera
2009-11-19, 10:02
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det drar ihop sig.

Om jag tolkar detta korrekt så kollade Tommy Lindström upp våldtäktsberättelsen eftersom den förra pojkvännen var orolig och ville stötta Hurtig och så visade kollen att det handlade om otrohet. Någon som vet mer?
Citera
2009-11-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Om jag tolkar detta korrekt så kollade Tommy Lindström upp våldtäktsberättelsen eftersom den förra pojkvännen var orolig och ville stötta Hurtig och så visade kollen att det handlade om otrohet. Någon som vet mer?

Ja det stämmer! Hon försökte skylla på våldtäkt då de blev påkomna! Hurtig vägrade göra anmällan vilket också ledde till att hon tydligen erkände. Sen pratade hon brevid mun till sina väninnor om hur det igenkligen låg till. Och på Stureplan går snackat fort. Han är ju inte första kille som blivit anklagad och outad ute på Stureplan. Det räcker att en kille inte vill ha se henne mer eller inte vill ha henne alls så sproder hon falska rykten om dessa personer för att jävlas. Tjejen vet inte vad ett NEJ är.
Citera
2009-11-19, 10:20
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det drar ihop sig.

Citat:
Har du träffat Hurtig?
– Ja, jag fick en stark fundering på hur det står till uppe i huvudet på henne, säger Tommy Lindström.

Citera
2009-11-19, 10:29
Medlem
Det är aldrig ens fel när två träter.
Citera
2009-11-19, 10:29
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellesvans
Ja det stämmer! Hon försökte skylla på våldtäkt då de blev påkomna! Hurtig vägrade göra anmällan vilket också ledde till att hon tydligen erkände. Sen pratade hon brevid mun till sina väninnor om hur det igenkligen låg till. Och på Stureplan går snackat fort. Han är ju inte första kille som blivit anklagad och outad ute på Stureplan. Det räcker att en kille inte vill ha se henne mer eller inte vill ha henne alls så sproder hon falska rykten om dessa personer för att jävlas. Tjejen vet inte vad ett NEJ är.

Ok. En klassiker med andra ord. Notera detta nu alla sverigedemokrater...
Citera
2009-11-19, 10:30
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Det är aldrig ens fel när två träter.

Detta ska jag komma ihåg nästa gång vi diskuterar ett kvinnomisshandelsfall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in