Fy fan. Stackars 4-åring.
Iofs måste ju detta Hurtig-case vara extremt eftersom det finns en viss "media-/internetvana" som tokan vilket gör att vi kan få till livs såväl verkliga händelser som inbillade rätt i bildskärmen lite överallt, men hur vanligt är det med den typ av smutskastning vid hotande vårdnadstvist som leder till polisanmälningar etc?
Och har det någonsin dömts ut straff för förtal, falsk tillvitelse, egenmäktighet med barn etc till någon mamma?
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Alltså, folks. Detta stinker lång väg kan jag säga. Det finns några oerhörda felaktigheter här utan att jag känner till den enda detalj i fallet.
Så ta detta inlägg med en näve salt...
Indeed so.
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Kidnappning kan man kalla detta som hon håller på med nu, både soc. och polis blir nu tvungna att tvångshämta sonen genom tingstättens godkännande.
Egenmäktighet med barn tror jag det finns något som heter...
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Undrar om inte arbetsgivaren får dåliga vibbar om man plötsligt börjar att snacka om anala våldtäkter under en anställningsintervju? Knappast något som rekommenderas av rekryteringsexperter skulle jag tippa på?
Det kan ju bero litegranna på vad det är för jobb och vem som intervjuar, men sådär allmänt låter det som en usel taktik för att säkra ett nytt jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av zebra43
Det sjuka är att han kan tilldömas vårdnad när han för andra gången är misstänkt för barnmisshandel. Redan i maj anmälde Soc honom till polisen för samma sak.
Smelly cat, smelly cat, what are they feeding you?