2010-07-07, 18:13
Bannlyst
varför visade inte CH upp dessa intyg under rättegången? Rättegångsprocessen har ju varit väldigt lång och CH har helt klart investerat massor i detta. Hon har bytt advokat flera ggr, en advokat har sagt upp sig, och CH uppger att hon hade lagt ner 200 000 på advokat innan hon fick rättshjälp, så helt plötsligt tagen på sängen utan nåt försvar är hon ju knappast. (Tror inte en sekund på att någon av dom skulle låtit bli att använda dylikt intyg)
Citera
2010-07-07, 20:44
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Hej å hå.

Hur får du till detta? Båda socialen och polis har avfärdat hennes anklagelser emot UE och den enda indikationen om att UE har varit dum emot Hurtig är hennes ord på en massa websidor där hon kastar dynga på sitt ex.

Det finns inga klara indikationer som du skriver, utan det enda som finns är hennes ord, det finns inga läkarintyg om att UE har slagit CH för om detta existerade så skulle CH ha presenterat detta i TR då detta är mycket rellevant för en vårdnadstvist.

TR gav, med stöd ifrån socialen, UE ensam vårdnad av sonen och detta däremot är en klar indikation på att CH ljuger om UE.

p.s logga.ut, ibörjan så skrev du objektivt om fallet, men nu ser du "bevis" på att UE har varit dum, hur kommer du fram till detta - för inte har du stöd ifrån TR eller den soc. utredning som ligger till bas för rekomendationen att UE skulle få ensam vårdnad

Du beskriver här precis det jag tänkte på när jag nu har ägnat en lång stund till att läsa denna tråd.
Det är lätt att anklaga någon, anmäla någon, men utan bevis finns det inget laglig väg att luta sig emot.
Så länge hon inte kan bevisa något har det inte hänt, enligt lagen.
Däremot har HON inte följt lagen och det är dokumenterat.
Citera
2010-07-07, 20:51
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Ehhh......

Jag tror att ni øverskattar betydelsen av lækarintyg generelltboch æven speciellt i detta fallet.....
Ett sådant som ær formulerat som jag førstått att det ær formulerat ær absolut meningsløst och bevisar knappast att ch misshandlats. Det ær ju dærfør ue har vårdnaden och dærfør han aldrig blivit dømd.

Lækaren som skrev intyget lær ju fø bara ha dokumenterat høgst eventuella skador, han ær inte sakkunnig och kan inte sæg något om vad som orsakat skadorna.
Dæremot har ch anvænt detta eventuella men høgst værdeløsa intyg før allt vad det ær vært i sin smutskastning.

Lækarintygen som ch dillar om ær rent nonsens från børjan till slut.
Någon skrev att det stod i en artikel att läkarintyget finns.
Men det betyder bara att någon journalist har skrivit det, inte att intyget existerar.

Om Hurtig har ett läkarintyg på något som var så viktigt vid förhandlingen eller för att bevisa för alla dessa som inte tror på henne ha plockat fram det?
Det stämmer inte här.
Men tanke på att Hurtig inte är en kvinna som håller igen när det gäller att skriva eller prata utan är ganska på, då borde det ha vistats upp ett läkarintyg för att styrka historien hon ger alla.

Jag vet inte, men nog känns det minst sagt egendomligt.
Citera
2010-07-07, 20:53
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
varför visade inte CH upp dessa intyg under rättegången? Rättegångsprocessen har ju varit väldigt lång och CH har helt klart investerat massor i detta. Hon har bytt advokat flera ggr, en advokat har sagt upp sig, och CH uppger att hon hade lagt ner 200 000 på advokat innan hon fick rättshjälp, så helt plötsligt tagen på sängen utan nåt försvar är hon ju knappast. (Tror inte en sekund på att någon av dom skulle låtit bli att använda dylikt intyg)
Ja det är så jag också tänker, precis så.
Inget intyg = påhitt av Hurtig.
Vad mer kan damen ha hittat på för att tro sig vinna på det?
Citera
2010-07-07, 23:07
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Var föreslår fadern obevakat umgänge från fredag till måndag varannan vecka, vartannat lov och varannan jul, varannan nyår, fyra veckor på sommaren osv.

För det här är inkörningsperioden för att det ska kunna komma igång med i augusti.
Snälla rara I D I O T , f'låt Logga-ut. Om inte fadern hade förordat umgänge hade psykot CH aldrig ens fått träffat sin son med övervakare.
Citera
2010-07-07, 23:15
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
Det var då själva fan. Vi har inte sett något läkarintyg överhuvudtaget. Plocka fram det så kan vi snacka sen.

En läkare kan f.ö. inte uttala sig om hur några skador uppkommit, eftersom han inte bevittnat händelsen. En rätrsläkare kan däremot ha åsikter om sån't. Men nån sån har det ju nte varit frågan om i detta fall..

UE har inte blivit "frikänd" eftersom han aldrig ens blev åtalad. Man satte helt enkelt ingen tilltro till moderns uppgifter. Ärendet avskrevs innan det ens hade blivit nå't mål.
Eller rättare sagt: UE var anhållen dvs, han var kallad tillt förhör pga en anklagelse! UE har aldrig varig häktad för brott som galningen riktat mot honom. Efter sedvanliga förför iom anmälan har myndigheten vid varje tillfälle valt att lämna CH's falserier åt sidan.
Citera
2010-07-07, 23:27
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Maurice,
Jag tror inte Ch har någon fan club. Jag tror alla är överens om att hon är en psykopat och hennes 'jobb' är en skam för mänskligheten.
Vet att du försöker ignorerar mina texter men dessa dina ord måste jag berömma.
Citera
2010-07-07, 23:45
Medlem
Nu börjar jag fan vackla. En sak är att ljuga om att det finns läkarintyg, polisanmälningar mm. Det kan vem som helst haspla ur sig i stridens hetta. DÄREMOT att ljuga om att man sitter på 500GB!! nakenbilder och sen inte leverera mer än en handfull bilder av jävligt tveksam kvalité. Då infinner sig iallafall en stark tveksamhet hos mig till vad den personen mer kan ljuga om. Kan knappast bli värre svek mot oss etiska FB-läsare i mina ögon iaf...

Trovärdiga Fittbilder NU eller så kommer jag agitera för att alla fritt tänkande FB-medlemmar går all-in på CHs sida tills bilderna dyker upp! Från och med nu tills dess bilderna dyker upp så är UE en försåtlig och ondsint hustrumisshandlare som dessutom beter sig som en fitta och Victor en nerkoksad skitunge ingen vill veta av. Inte ens hans föräldrar. Tills bilderna dyker upp....

Och JA, om CH tar detta ställningstagande som en triumf vill jag gärna bli avsugen gratis. Kontakta via PM går fint!
Citera
2010-07-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Eller rättare sagt: UE var anhållen dvs, han var kallad tillt förhör pga en anklagelse! UE har aldrig varig häktad för brott som galningen riktat mot honom. Efter sedvanliga förför iom anmälan har myndigheten vid varje tillfälle valt att lämna CH's falserier åt sidan.

Nu tar vi det i tur och ordning!

Kallad till förhör
Anhållen
Häktad
Åtalad

Man kan givetvis bli kallad till förhör för mindre brott och sedan gå direkt till åtal.

Länken var inte den bästa, men den visar på hur det fungerar.

http://svt.se/2.22620/1.1711895/fran_misstanke_till_dom

Normalfallet vid kvinnomisshandel är minimum häktning.

Om misshandeln är så grov att skallen spräcks så rubriceras det som grov misshandel eller tom mordförsök och då sitter man häktad tills åtal och dom faller. I det aktuella fallet så ansåg åklagaren att det inte fanns skäl till häktning och fadern släpptes efter förhör.

.
Citera
2010-07-07, 23:54
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Nu tar vi det i tur och ordning!

Kallad till förhör
Anhållen
Häktad
Åtalad

Man kan givetvis bli kallad till förhör för mindre brott och sedan gå direkt till åtal.

Länken var inte den bästa, men den visar på hur det fungerar.

http://svt.se/2.22620/1.1711895/fran_misstanke_till_dom

Normalfallet vid kvinnomisshandel är minimum häktning.

Om misshandeln är så grov att skallen spräcks så rubriceras det som grov misshandel eller tom mordförsök och då sitter man häktad tills åtal och dom faller. I det aktuella fallet så ansåg åklagaren att det inte fanns skäl till häktning och fadern släpptes efter förhör.

.
Du klargör alltså: fadern har aldrig varit häktad men kanske ej heller anhållen! Tnx!
Vad vi förstår har rutinerade poliser och sedan huvudstadens domstol identifierat och gjort sitt bästa för att neutralisera inte bara en olämplig mor men också en patalogisk falsklarmare!
Att bli anhållen (även i frånvaro) är ett myndighetstvång att infinna sig till förhör om (delaktighet i ?) brott som ev. kan leda till häktning och sedan domstol.
I alla ärenden där Catarina Hurtig drar (och har dragit) till domstol - då är det alla vi andra som betalar, även hennes motparter - då hon pga knaper ekonomi alltid begär om rättshjälp.

Sov gott, läs på!
Senast redigerad av ehuru 2010-07-08 kl. 00:46.
Citera
2010-07-08, 11:23
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfighter
Från och med nu tills dess bilderna dyker upp så är UE en försåtlig och ondsint hustrumisshandlare!

Hmm, tror du blandar ihop äpplen och päron. Det var inte UE som läckte bilderna utan den f.d. pojkvännen.

Tror knappast att pappan till barnet skulle ha något intresse av att hans son en vacker dag får se sådana foton på mamman på nätet.
Citera
2010-07-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
Hmm, tror du blandar ihop äpplen och päron. Det var inte UE som läckte bilderna utan den f.d. pojkvännen.

Tror knappast att pappan till barnet skulle ha något intresse av att hans son en vacker dag får se sådana foton på mamman på nätet.

Har jag förstått CH-falangens anklagelser rätt är UE och Victor i maskopi. Något jag köper helt och fullt tills mer bilder kommer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in