2010-07-02, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sfm
Skulle Fredrik och Fredrik spöa någon?! En lam kärring som de drogat möjligen.

Jamen att lillplutten Victor retar sig på dem och försöker dra upp deras namn här med sin avatar som han startat i Hurtigs namn, kan det bli mer tydligt än så. Han störde ju uppenbarligen ihjäl sig på att hon fortsatte hänga med sina mer mogna herrbekanta och inte ville va ihop med honom. Dessutom stal han ju hennes telefon på Collage med sms från dem och andra. Dum som han är fattade han nog aldrig att hon såklart raderat de intrikata mailkonversationer som möjligen fanns.

Båda de killarna har ju varit med när Victor stalkat fröken CH på Rose och andra ställen och sett till att han blivit utkastad. Även på Collage har han ju blivit portad av Anthony och vi som sett honom in action vet ju varför.

Och ja, dessa killar och många andra betraktar garanterat Victor som en både lam och feg och framför allt skrattretande pajas, fullständigt ovärdig att spöa på.
Citera
2010-07-02, 19:48
Medlem
Bronkzs avatar
Är det inte fakta att hon bevisligen supit bort sin unge från sitt liv, och att det finns bilder på nakenheten på nätet. Det är skvaller det! Mer skvaller, mindre trams. Lite listor och fina historier från fina stureplan och lite sånt vill man läsa.
Citera
2010-07-03, 02:41
Bannlyst
Till Er alla,

Jag har varit aktiv i denna tråden.

Det är något jag inte är stolt över. Och ja, jag vet att trots det jag skriver nedan, så kommer ni att fortsätta.

Tryck gärna ner mig. Tyck att det är fel att skriva det jag nu skriver. Att det är helt motsägelsefullt mot vad jag tidigare berättat om Catharina. Jag är vuxen, och är redo att ta er kritik här och nu.

Efter att ha tänkt över detta ordentligt, kom jag till en insikt, en insikt jag är glad över:

CH har gjort fel, milt uttryckt. Hon har varit en idiot, en rejäl sådan, på flera plan. Hon har saboterat för andra men också för sig själv. Hon har inte tagit sitt ansvar som vuxen eller som förälder. Och hon får just nu tillbaka en rejäl smäll för vad hon själv orsakat.

Är FB en "ond" kraft i vårt samhälle som gör oskyldiga små barn illa? Nej, åtminstone vill jag inte tro det.

Men N går till sitt dagis, föreställ dig nu att det är ditt barn, du har gjort bort dig, men har din 4-åriga son gjort det?

På lunchen äter de i vanliga skolan en bit bort och träffar andra barn, några år äldre.

Snart går N i förskoleklassen och träffar dem igen, de lite äldre barnen, de läskunniga barnen.

Enkelt hittar de allt som vi skrivit här. De kommer att trycka ner, mobba och psykiskt misshandla ett litet oskyldigt barn, som inte har något att göra med vad hans mamma ställt till med. N kommer att undra varför han är annorlunda, varför han är utanför och varför andra gör honom illa.

Återigen, tänk dig nu att N verkligen är ditt barn. Försök förstå hur det känns för detta barn att uppleva mobbning och trakasserier under en lång skolgång framöver.

Ja, jag tror att du förstår. Jag måste tro på det.

Men försök nu också att förstå att just du som skriver och hänger ut CH här och nu, inte skadar henne särskilt mycket, hon lär ju redan vara ordentligt knäckt och trasig inombords. Att försöka skada en människa som redan i princip är döende, mår du bra av det?

Ja, kanske gör du det. CH är ju trots allt vuxen.

Men kom ihåg, du är en bidragande, eller låt oss säga en direkt orsak för hur detta lilla barn, N, mår nu och kommer att må i framtiden.

Vill du bidra till den känslan N måste känna?

Verkligen?

Det vill inte jag.

Ni har i tidigare inlägg diskuterat vem av CH eller UE som gått segrande ur tvisten. Svaret får ni här:

Det finns nämligen bara en enda sanning. Och det är att det finns ingen vinnare. Alla är förlorare.

Och vem är den största förloraren bland alla?

Ja, det är N.

Men skriv mer skit om CH, häng ut henne med allt du har och förmår. Sov gott om nätterna och se dig själv i badrumsspegeln varje morgon när du vaknar. Se att spegelbilden föreställer en människa fylld av stolthet över sig själv!

Men känn samtidigt den smärta, den jävla smärta du orsakar N.

Glöm det aldrig.
Citera
2010-07-03, 02:56
Medlem
Snookis avatar
Mja..nu är det ju så att CH själv hängde ut barnet i sin Jellopard blogg. Jag vet att det har gått hett till här på FB,men om du läser de senaste sidorna upptäcker du att de har i princip bestått av två kombattanter. Jag liksom andra har tröttnat rejält på tjafset och bett om att tråden återgår till sitt ursprung, nämlingen skvaller. Sen vad som gäller nakenbilder..jaa, det får väl vara upp till var och ens samvete att leva med om man har tittat på dem. Avslutningsvis så vill jag bara säga att de som battlat värst mot varandra i trådarna och faktiskt varit fulast mot varandra INTE tillhör oss svenne FB'are. Mer får jag inte säga ( 1.06). Jag hoppas att barnet får lugn och ro och att bägge föräldrar besinnar sig samt börjar maila till varandra.
Senast redigerad av Snooki 2010-07-03 kl. 03:03.
Citera
2010-07-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gillian
...
Snart går N i förskoleklassen och träffar dem igen, de lite äldre barnen, de läskunniga barnen.

Enkelt hittar de allt som vi skrivit här. De kommer att trycka ner, mobba och psykiskt misshandla ett litet oskyldigt barn, som inte har något att göra med vad hans mamma ställt till med. N kommer att undra varför han är annorlunda, varför han är utanför och varför andra gör honom illa.
...
Tror du på allt det där dravlet eller tror du att barnets kompisar får information om CH från annat håll ändå?

FB gör varken till eller från i detta avseende serru!
Citera
2010-07-03, 10:59
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Man kan inte resonera som du gör. Tänk på tråden om Linda Rosing, Fadde, Mangnus Hedman etc etc

De har alla barn, som kan råka läsa det som står på fb och kan bli mobbade...saken är dock så att om de blir mobbade/far illla så gör de inte det p.g.a det står skrivet på fb .. de far ill p.g.a deras mammor/papppor beter sig illa.

Det är inte så att folk dör i krig p.g.a en journalist skriver om det ... journalisten är aldrig ansvarig för konflikten och man kan inte ge flashback skulden för att Hurtig är en attentionwhore som beter sig illa...

Ja det är synd om N eller hans kompsiar får veta att dennes mamma är en idiot ... men det är inte flashbacks fel att hon beter sig som en idiot.

Jag ær helt emot lynchmobbar på FB men det dær ær sant. De inblandade har anvænt fb før allt vad det ær vært. All grisig info kommer från parterna sjælva som också ær de drivande i tråden. I detta fallet kan den vanlige FBaren bara luta sig tillbaka och førfæras av den trafikolycka vi får serverad. Alla vælmenande råd om besinning bør hellre riktas till CH och VT som nu blivit helt generalknasiga.
Citera
2010-07-03, 11:51
Medlem
mishimas avatar
Jag har raderat ungefär 150 inlägg som innehöll OT, trams och chat. Håll nivån uppe!

/mod
Citera
2010-07-03, 11:58
Medlem
Snookis avatar
Ja , det känns lite märkligt att bli mästrad av'Gillian'. Men grattis till din nya ståndpunkt! Nu har du mycket att göra. Du har många trådar som handlar om vuxna personer med barn som beter sig konstigt. Börja med följande:
*Magnus Hedman
*Fadde Darwich
*Linda Rosing
...jaa, börja där med att vara von oben och helt oombedd berätta att Du Sett Ljuset. Tsk,tsk,tsk..ingen gillar en kappvändare. Känner mig manad att igen be dig läsa igenom de sista 5 sidorna i tråden, sen kan du ringa till din..ahumn..kompis ( jag använder termen valhänt här) och fråga hur det kommer sig att vissa användare här på FB har så mycket inside info.Gör om, gör rätt!
Citera
2010-07-03, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CatarinaHurtig
Hon är tragisk som påstår sig känna allt och alla, t.ex. kronprinsessan Victoria, kungahuset hatar catarina hurtig..
.

Den här exmannen och hans förtal är ganska otäckt, det är bara att läsa hennes bok och se bilderna i den på Catarina med Victoria hemma hos dem. Nu blir hans förtal av henne här så uppenbart att det är löjligt. Han är ju ändå hovleverantör.

Kolla bilderna här: http://ladylike.se/page/3/

Är det pga din förföljelse som hon inte kunnat skrivit något mer på sin nya blogg sedan förra veckan? http://ladylike.se/
Citera
2010-07-03, 13:16
Medlem
Facebacks avatar
Jag har träffat Catarina, en mycket trevlig och sympatisk människa ska jag berätta.
Viktor däremot... Han ska väl snart läggas in på Rehab p.g.a av sina drogproblem vad jag har hört.
Citera
2010-07-03, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Jag har träffat Catarina, en mycket trevlig och sympatisk människa ska jag berätta.
Viktor däremot... Han ska väl snart läggas in på Rehab p.g.a av sina drogproblem vad jag har hört.

Ja och med tanke på att Catarina på grund av all förföljelse och smutskastning från exmannen i typ tre års tid om att hon skulle vara just alkoholist, knarkare och psykiskt störd gjort tester i över ett år nu på allt detta samt gav in till Tingsrätten nu i juni ett års negativa provsvar plus ett antal intyg från olika läkare om att hon är fullständigt psykiskt frisk så borde ju denna falska ryktesspridning som varit i tråden upphöra. Men Badabing, Tinne16, Ulf Elmqvist, Victor ger sig inte utan fortsätter. Nu till och med i en signatur i Catarina Hurtigs namn.

Någon annat från dessa killar hade vi inte väntat oss.
Citera
2010-07-03, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snooki
Jag hoppas att barnet får lugn och ro och att bägge föräldrar besinnar sig samt börjar maila till varandra.

Oki, du tycker alltså att Catarina Hurtig ska maila till en kille som kastade henne i golvet när hon var höggravid, som sjukhuset polisanmälde, som bevisats i rättegången nu med ingivna rättsintyg spöade på henne inför sonen, som förtalat henne för myndigheter och hela svenska folket här på flashback, som sprider lögner om henne här och på alla andra kända forum sedan dess? Som lägger ut nakenbilder här på henne tagna efter förlossningen, nu fem år senare.

Verkar som om fiskhandlaren lugnar sig då, om han får ett mail?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in