Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-09, 18:40
Medlem
Jrgens avatar
Skejtare bejlar ofta när de faller.
Citera
2008-07-09, 18:46
Medlem
Rå-Gregerns avatar
Om jag säger att man bailar så avbryter du din handling och får ett oönskat resultat. Du gör dock detta på grund av att om du inte hade avbrutit handlingen självmant hade det slutat ännu värre.

Man tar helt enkelt skit istället för mer skit.
Citera
2008-07-09, 18:51
Medlem
jumpcuts avatar
Jag har alltid trott att extremsportare som bailar misslyckas på grund av att de inte gav allt, det vill säga att de hade lite tveksamheter eller höll tillbaka och att det var DET som var själva bailandet (he bailed the jump,so he messed up).
Citera
2008-07-09, 19:09
Medlem
MrCheebas avatar
Polarn har med största sannolikt mött ordet i skejt/extremsportsammanhang.
För oss andra betyder "bail out" eller bara "bail" att hastigt dra sig ur en situation.

Hhmm. Är det inte så föresten, att extremsportarnas användning av uttrycket beskriver samma sak. Alltså en skejtare märker att det håller på att gå åt helvete och försöker styra sig ur hoppen mitt i luften? Eller en BMXare som slänger ifrån sig cykeln och försöker styra upp någon slags landning för att inte skada sig?
Citera
2008-07-09, 19:26
Medlem
Jag har tänkt bail out som ett uttryck för att fega ur/hoppa av, tex "Don't bail out on me!"

Men i extremsport så trodde jag att när du baila så betyder det att du har ramlat.
Citera
2008-07-09, 21:53
Medlem
R1llz0rs avatar
free a person from jail by pledging a sum of money; empty out water; rescue from distress; leave, depart (Slang); temporarily give property to another person without transferring ownership

Tror att det är detta du letar efter
Citera
2008-07-10, 11:05
Medlem
trass avatar
Tråd infogad i den stora.
Citera
2008-07-10, 23:00
Bannlyst
Vad finns det för slang och synonymor till vagina på engelska?

Finns kanske till och med någon sida där man skriva in ett ord och få synonymer och slang till det?
Citera
2008-07-11, 04:58
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppaFRAnu
Vad finns det för slang och synonymor till vagina på engelska?

Finns kanske till och med någon sida där man skriva in ett ord och få synonymer och slang till det?

Här har du en sida för synonymer.
http://thesaurus.reference.com/

Och här ett urban dictionary. Det är inte bara de blå highlitade orden högst upp som ger synonymer, läs även vidare i de texter som ges.
http://www.urbandictionary.com/

Själv föredrar jag Borats Vagine
Citera
2008-07-11, 09:12
Medlem
Om man nu är i ett sällskap i USA och måste uppsöka en toalett, hur uttrycks detta generellt?
Citera
2008-07-11, 09:45
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Om man nu är i ett sällskap i USA och måste uppsöka en toalett, hur uttrycks detta generellt?
Det bästa är att helt enkelt säga "excuse me for a moment" och sedan gå och göra det man ska utan vidare förklaringar. Om man nu inte är tvungen att fråga var toaletten finns någonstans, i vilket fall man kan säga "excuse me, where can I...?", "where is the restroom?" eller "can I use your bathroom?", beroende på om man är i offentliga lokaler eller i någons hem. I andra länder är det inte kutym att tala i detalj om vad man tänker göra eller har gjort på toaletten. Och det är inte de som är konstiga.
Citera
2008-07-11, 10:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
I andra länder är det inte kutym att tala i detalj om vad man tänker göra eller har gjort på toaletten. Och det är inte de som är konstiga.
Nä. Däremot är det extrema sjåpandet med vart man ska och alla bisarra lögnaktiga omskrivningar av typen "wash one's hands" i anglosaxisk, i synnerhet amerikansk, kultur lika konstiga de i ett internationellt perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in