2008-12-08, 03:41
Medlem
Thalassas avatar
Ok, om exakt en vecka klassas mefedron...

Dags för Methedrone, bk-PMMA, att inta landet?

För det har väl potential att bli nästa stora fluga? Någon här som har testat hittills? Måhända har den redan smugit sig in och sålts som meffe någon gång under året?
Senast redigerad av Thalassa 2008-12-08 kl. 03:56.
Citera
2008-12-08, 04:58
Medlem
Kaplas avatar
Eller varför inte den något underskattade: Methylone, bk-MDMA? Bokstäverna har fan lite pondus där. Kusin till vitamin E ju!

Kinas ekonomi utgörs snart helt av svenskars förkärlek för beta katinoner. How do you like them Tao now?
Senast redigerad av Kapla 2008-12-08 kl. 05:01.
Citera
2008-12-08, 05:31
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapla
Eller varför inte den något underskattade: Methylone, bk-MDMA? Bokstäverna har fan lite pondus där. Kusin till vitamin E ju!

Kinas ekonomi utgörs snart helt av svenskars förkärlek för beta katinoner. How do you like them Tao now?

Methylone klassades tyvärr för mer än tre år sedan.

Jo och FHI får nog utöka personalstyrkan en aning för att hinna med, fast i själva verket har de nog inte så bråttom. Det är ju bra att ha ett levande labb framför sig att studera något år innan man stänger av tillgängligheten. Det tycker i alla fall jag.

Om den nya lagen som är under utformning går igenom blir det väldigt knepigt. Det kommer inom några år finnas tusentals olika sätt att berusa sig på men allt utom alkohol blir, per definition, olagligt.

Det kommer nog fungera fint för alla inblandade...
Citera
2008-12-08, 05:41
Medlem
Kaplas avatar
Japp, jag tror det blir precis såhär när det händer: http://uk.youtube.com/watch?v=KZy6qQ...eature=related

Och det var ju knäppt att jag missade att methylone blev olagligt, det märkte jag faktiskt inte alls, på något sätt överhuvudtaget. Vilket säger en del om hur bra det funkar att förbjuda det här problemet.
Citera
2008-12-08, 06:30
Medlem
Thalassas avatar
Eftersom denna substans, mig veterligen, inte kommer att dyka upp på den svenska markanden imorgon vill jag ta tillfället i akt och fråga er som tycker att det är fel att jag startar en tråd om "en ny laglig" empatogen hur ert resonemang ser ut?

Anser ni att man helt ska tysta ner drogdiskussionen, ska tystnad råda för alla oklassade substanser eller gäller det bara när substansen har dykt upp på den svenska marknaden?

Många på FB verkar alltså tycka att det bästa vore om det inte tjattrades så mycket om drogerna. Jag tycker precis tvärtom, redan innan drogen lanseras bör man sprida ut så mycket objektiv information som möjligt. Sedan uppstår spekulation kring eventuella likheter med andra preparat samt risker osv.

På detta sätt minskar ju risken för att folk gör misstag och, naturligtvis, själva blir fördomsfulla.

MR Robin 89 får utgöra ett exempel på vad jag menar. Han skapade nyligen tråden VARNING för mephedrone!:

Det jag ville dock, det var att häva fram lite negativa erfarenheter utav den här drogen, då den är såpass lätt att få tag på, så är det också svårt för ovana drogbrukare att ha perspektiv till hur "farlig" den är på olika fronter! Och jag har tyckt att inställningen till den drogen har varit på tok för lätt! Liksom folk som aldrig sysslat med droger förut, som inte ens kunde tänkt sig prova cannabis, kommer helt plötsligt och slår i sig en 05a utav något som enligt vissa är mera förädiskt än amfetamin!
Varav dom sen delar med sig utav sina bra erfarenheter helt öppet, då den är helt laglig.
Jag VILL få denna klassad, för som det är nu så regleras den inte, vem som helst kan köpa!
Blir den klassad så måste man känna folk, och då är man antagligen mera involverad, och antagligen inte 14 år!
För säga vad ni vill, men om drogen är olaglig så regleras den utav dom som säljer själva, och folk själva har ofta som tur är en spärr som säger "nej, jag säljer inte en drog som är lika tung som amfetamin till en 14åring för att tjäna 100kr".

Jag är medveten om att det var OERHÖRT dumt att köra i 3 dagar, och förstår att det självklart blir bieffekter utav det! Men vad hindrar en 14 åring att köra i 3 dagar med?
Jag har bra mycket lättare för att kontrollera amfetamin! (Har tillochmed bett en kompis att avstå ifrån att ta meph, och ta amfetamin istället.)

Så att jag var korkad och allt sånt som tråden har avhandlat behövs inte tas upp igen.

Självfallet är inte den siste idioten född än och folk kommer kanske starta liknande trådar om Methedrone framåt våren, men är det inte för allas bästa att så fort som möjligt nå ut med så mycket information som möjligt?

Jag är väldigt intresserad av att ta del av motargumentationen, kanske ni får mig på andra tankar, jag vet att många härinne tycker att man ska hyscha....
Citera
2008-12-11, 19:38
Medlem
dominaxs avatar
Nån som känner till om Methedrone ger utslag på up-sticka?
Citera
2008-12-11, 19:42
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dominax
Nån som känner till om Methedrone ger utslag på up-sticka?

Även om det skulle ge utslag på sticka så kan du väl be om en fullständig analys?

Jag har dålig koll på hur sånt funkar eftersom jag aldrig pissat men det skulle jag kräva om jag höll mig till lagliga alternativ.

F ö är det nog inte många i Sverige som hunnit testa denna än.
Senast redigerad av Sandoz 2008-12-11 kl. 19:44.
Citera
2008-12-11, 20:51
Medlem
dominaxs avatar
Jup. "meth" Låter lite oroväckande. Att man klarar sig på stickan sparar en massa tid och bekymmer.
Citera
2008-12-11, 23:25
Medlem
vilket e bäst av mephedrone och methedrone? e det typ samma rus?
Bless
Citera
2008-12-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
vilket e bäst av mephedrone och methedrone? e det typ samma rus?
Bless

måste man citera sig själv för att få svar? hehe

va e det för pris och rus på det?? någon?
Bless
Citera
2008-12-15, 20:10
Medlem
tror inte det är speciellt många som har provat det än:P
Senast redigerad av weelty 2008-12-15 kl. 20:30.
Citera
2008-12-15, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weelty
tror inte det är speciellt många som har provat det än:P

Precis. Sen finns det även anledning till att tro att det är väldigt neurotoxiskt, så det är inte många som vill agera försökskanin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in