Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-12, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var nog inte på en av hans bloggar som hon skrivit lyckoönskningen.

Nej, det är sant..
2008-12-12, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Nu får hon komma till tals bättre och beskriva sina saker. Det fick hon inte riktigt på samma sätt i TR. Jag säger det igen PIE och Schürrer vinner denna fighten mot åklagarsidan.

Ja för hon är så trovärdig ju.. hon sitter just nu och påstår att det planterats spår av bilden på huset i hennes dator.. smart CS smart, det vinner hon säkert sympatier på
2008-12-12, 11:22
Moderator
blomvattnares avatar
Om jag får gissa redan nu så är det till CS nackdel att hon talar fritt. Följdfrågorna kan bli besvärliga. Hon väjer för sådant som hon inte kan förklara, t.ex barnet.

Ändå tycker jag att det är mycket bra att hon talar fritt. Då kan ingen sedan komma och säga att hon inte fick ge sin syn på saken. Här har hon sin chans att förklara alla sina lögner. Om hon inte gör det så kanske även den mest inbitne kan börja tro att hon faktiskt ljuger.

Jag personligen hoppas dessutom på att hon genom detta trasslar in sig ännu mer, och att det bidrar till att fälla henne.
2008-12-12, 11:22
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Nu får hon komma till tals bättre och beskriva sina saker. Det fick hon inte riktigt på samma sätt i TR. Jag säger det igen PIE och Schürrer vinner denna fighten mot åklagarsidan.

Tror du att det här är nån jävla gambling med två ihjälslagna barn som insats?!?
2008-12-12, 11:23
Medlem
Ojojoj

Oj vad CS trasslar in sig själv

"- Jag har inte sökt information om Emma Jangestig. Jag har hittat en back-up till min dator, och det finns inte ett spår av bilden på deras hus i min dator."
Nej det är ju klart. CS är ju trovärdigare än polisens it-forensiker.

Tillägg:
Hur har CS hittat backupen? Har hon haft tillgång till sina backuper i häktet?
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-12-12 kl. 11:27.
2008-12-12, 11:24
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Ja för hon är så trovärdig ju.. hon sitter just nu och påstår att det planterats spår av bilden på huset i hennes dator.. smart CS smart, det vinner hon säkert sympatier på

Ja, hon gör det inte lätt för sig när hon kommer med sådana påståenden.
2008-12-12, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69

Jag är inte säker på att polisens alla uppgifter är trovärdiga längre ska jag i ärlighetens namn säga. Det är nog lite ljug från båda håll här, både försvaret och åklagarsidan. Förresten vem var det som hade köpt en hammare och sedan tappat den som Cs pratade om nu i dag?
2008-12-12, 11:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Om jag får gissa redan nu så är det till CS nackdel att hon talar fritt. Följdfrågorna kan bli besvärliga. Hon väjer för sådant som hon inte kan förklara, t.ex barnet.

Ändå tycker jag att det är mycket bra att hon talar fritt. Då kan ingen sedan komma och säga att hon inte fick ge sin syn på saken. Här har hon sin chans att förklara alla sina lögner. Om hon inte gör det så kanske även den mest inbitne kan börja tro att hon faktiskt ljuger.

Jag personligen hoppas dessutom på att hon genom detta trasslar in sig ännu mer, och att det bidrar till att fälla henne.
I det här läget där åklagaren endast plockat ut sina godbitar så är det ett smart drag av CS att nu få säga sitt.
I fupen finns mycket missförstånd i förhör med CS.
2008-12-12, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Tror du att det här är nån jävla gambling med två ihjälslagna barn som insats?!?

Verkligen inte men det är en rättvisare rättegång nu en den i TR.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Jag håller med! Detta är nog egentligen bland det bästa som kunde hända.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men läser inte hon detta från sin dagbok? då får man datera det till det. så tolka jag det.

Men dax att folket i arboga börjar se sig om vem som är jäkligt nervös och förändrad i helgen, för nån bör bli väldigt orolig... Frias CS börjar jakten på.

Alltså jag kollar på VLT och Aftonbladet och de refererar två olika rättegångar verkar det som. Är det dagboksanteckningarna? Jag trodde att hon kommenterade fup?
Att svenskan inte är perfekt kan väl också spela in kanske. Men där kommer ju åklagaren att ställa frågor.
2008-12-12, 11:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Oj vad CS trasslar in sig själv

"- Jag har inte sökt information om Emma Jangestig. Jag har hittat en back-up till min dator, och det finns inte ett spår av bilden på deras hus i min dator."
Nej det är ju klart. CS är ju trovärdigare än polisens it-forensiker.
Är bilder på huset daterat när det laddades ner till CS dator??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in