Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-12, 11:28
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Jag är inte säker på att polisens alla uppgifter är trovärdiga längre ska jag i ärlighetens namn säga. Det är nog lite ljug från båda håll här, både försvaret och åklagarsidan. Förresten vem var det som hade köpt en hammare och sedan tappat den som Cs pratade om nu i dag?

Det kan ju inte vara speciellt intressant eftersom försvaret valt att inte ta med det i FUP.
2008-12-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är bilder på huset daterat när det laddades ner till CS dator??
Se gärna mitt tillägg. Hur har CS kommit åt backupen? Har hon haft den med sig i häktet?
2008-12-12, 11:29
Bannlyst
Men nog måste CS ha gått igenom väldigt noga med PIE vad hon ska säga idag? Han borde väl ha stoppat henne om hon skulle sagt något väldigt felaktigt? Kanske får vi en rimlig förklaring till allt senare.
2008-12-12, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Se gärna mitt tillägg. Hur har CS kommit åt backupen? Har hon haft den med sig i häktet?

Men...Någon annan kan på uppdrag ha ordnat backupen till henne. Tror du hon går ut och handlar själv också?
2008-12-12, 11:33
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Verkligen inte men det är en rättvisare rättegång nu en den i TR.

Hon bad väl inte om att få tala fritt i TR?

Någon som vet om det är vanligt att den åtalade blir tillfrågad om denne vill tala fritt på det här sättet?

Eller menar du något helt annat, Beccasin?
2008-12-12, 11:34
Bannlyst
De band upptagningar som försvunnit, vilka visste att CS skulle kritisera polisen idag. Så skall man bli förvånad att just dessa band försvann, eller.
2008-12-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men...Någon annan kan på uppdrag ha ordnat backupen till henne. Tror du hon går ut och handlar själv också?
Det var inte det jag frågade. Jag undrade hur hon kan ha hittat den nu. Om man bortser från just delen att hon måste ha tillgång till datorn/backupen så är hon inte bara i världstoppen inom marathon utan även it-forensiker.
2008-12-12, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
De band upptagningar som försvunnit, vilka visste att CS skulle kritisera polisen idag. Så skall man bli förvånad att just dessa band försvann, eller.

Vad fanns på de banden?
2008-12-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Eller så chansar CS på att kritisera polisen just för att vissa band har försvunnit. Att hon sen biter sig själv i svansen verkar hon inte förstå.
2008-12-12, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Det var inte det jag frågade. Jag undrade hur hon kan ha hittat den nu. Om man bortser från just delen att hon måste ha tillgång till datorn/backupen så är hon inte bara i världstoppen inom marathon utan även it-forensiker.

Hon kan ju fortfarande ha fått hjälp. Det är ju inte bara målsägarna som får hjälp att ta fram bevis.
2008-12-12, 11:39
Moderator
blomvattnares avatar
Ur Expressens referat:

Citat:
11.29 Schürrer talar om de skor som hon enligt vittnesuppgifter burit under mars 2008. Det har hittas avtryck från en viss typ av sko vid mordplatsen, men Schürrer tillbakavisar uppgiften som en bekant till henne lämnat att hon haft sådana skor.
- Man förändrade inte bara mina uppgifter utan också mina vänners, så uppfattar jag det, säger hon

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1400693/tyskan-stoppades-fran-att-lasa-upp-karleksmejl-i-ratten

Jag blir väldigt nyfiken på hur mycket mer hon sade angående detta. Var det allt hon sade? HUR menar hon att uppgifterna var förändrade?

Om detta var allt hon sade så sänker hon sig själv ännu mer, som jag ser det. Man kan ju inte bara sitta och säga att saker inte stämmer, utan att utveckla det.
2008-12-12, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Vad fanns på de banden?

Förhör med CS samt band med den första polisen som kom till platsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in