2008-12-05, 13:34
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Varför skulle rätten börja undra något för att hon tycker sig uppfatta Max på ljudinspelningen?
Som svar på detta är väl om jag med flera börjar tvivla på E p.g.a. hennes uttrycksätt kan väl andra göra det, kanske.

Passar på att svar wildone här också: Hittar bara lite oklarhet huruvida E tog bilen eller inte i FUP (jag ser inte så bra just nu) på sid 1256 & 1285. Det vore snällt med en referens på detta, tack
2008-12-05, 13:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, visst blir man förvånad vad ett uttalande kan döma ut en hel person?
Tänk vad dessa människor som nu kallar honom galning hade sagt om hans bedömning varit annorlunda? SÅC hade varit en klok, fantastisk människa och väldigt välkommen till rätten om han hade sagt att Emma mycket väl kunde minnas...

Om det är mej du menar så undanber jag mej alla uttalanden om vad DU anser att jag tycker eller inte:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=758142&page=10

Jag tycker SÅC är en galning efter att ha gjort kopplingen SÅC/Qvick, vilket jag gjorde efter repotaget i Efterlyst.
Vad han än skulle säja idag så anser jag att han är galen o att han INTE har i en rättssal att göra!
2008-12-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär
Läs Britta Svenssons krönika: http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.1392796/britta-svensson-schurrers-forsvar-ar-svagare-an-jag-vantat-mig

Hon beskriver snarare en person som desperat försöker upprätthålla en fasad, utan att lyckas lura någon. Hon verkar mycket skör och det verkar uppenbart för de som är på plats att verkligheten är på väg att hinna i kapp CS.

Det kan vara så som krönikören tillstår. Jag har själv aldrig träffat CS. Oavsett - tror jag hennes dåliga hälsa inte kommer av medlidande med att två barn är döda, möjligtvis ENDAST med omsorg om sin EGEN framtid vilket jag också tror varit en drivande mekanism i hennes handlande. Det inte JAG får ska ingen annan glädjas åt heller...

Givet omständigheterna ser jag inte någon rimlig förklaring till att sitta och skratta - annat än för att visa upp en falsk fasad!
Senast redigerad av hobbesstuga110 2008-12-05 kl. 13:45.
2008-12-05, 13:36
Bannlyst
Citat:
Man kanske gör det om man tror sig veta att hon nyligen har fött barn...

Men då kan det inte vara CS, för om E skulle se denna välskötta smidiga kropp, så bör hon haft välsittande tajta kläder och inte illasittande i flera lager...
2008-12-05, 13:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Hälsningsfras

Då E vallades i villan så tycks hon inte komma ihåg någon konversation såsom "Hi, Im Tine"
Detta med Tine kom ju upp i Es minne i juli månad.

13.30 På filmen känner Emma fruktan.
- Det känns obehagligt.

Hon säger att hon tror att kvinnan stod ganska nära.
- Det är inte samtalsavstånd, utan närmare.
Hon kommer inte ihåg någon konversation eller lukter, utan bara bilder.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=842571
2008-12-05, 13:37
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men då kan det inte vara CS, för om E skulle se denna välskötta smidiga kropp, så bör hon haft välsittande tajta kläder och inte illasittande i flera lager...
Beror väl på om jackan är knäppt?
2008-12-05, 13:39
Moderator
blomvattnares avatar
Angående CS mage. Det hade ju gått ett tag sedan detta barn skulle ha fötts. Om det har fötts, vilket jag betvivlar starkt.

Jag, och många med mig, skulle nog inte ha haft en tanke på att tänka som E gjorde angående magen. MEN att E tänkte så ser jag inte som konstigt.

E hade relativt nyligen fött två barn. Hon var inne i "barnsvängen". Troligen träffade hon ofta andra nyblivna mammor och blivande mammor. Då brukar det bli mycket prat om graviditeter, välling, förlossningar, amning osv. Snacket går; "är du redan i sjunde månaden, det syns inte". Ni som har varit gravida känner säkert igen er.

Vi som var gravida för länge sedan tänker inte så längre.
2008-12-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då E vallades i villan så tycks hon inte komma ihåg någon konversation såsom "Hi, Im Tine"
Detta med Tine kom ju upp i Es minne i juli månad.

13.30 På filmen känner Emma fruktan.
- Det känns obehagligt.

Hon säger att hon tror att kvinnan stod ganska nära.
- Det är inte samtalsavstånd, utan närmare.
Hon kommer inte ihåg någon konversation eller lukter, utan bara bilder.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=842571
Konversation = Minst 2 personer som pratar inblandade. Att säga "Hi, i´m Tine" och sedan slå ner den andra med en hammare kan nog knappast klassas som konversation.
2008-12-05, 13:41
Medlem
Citat:
Man kanske gör det om man tror sig veta att hon nyligen har fött barn...

Om CS har fött barn så var det inte i september hon skulle ha fått barnet i så fall? (reservation att jag kan minnas tidpunkten fel) Då har det gått ett halv år och hon kan ju vara hur platt om magen som helst.
2008-12-05, 13:41
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Varför envisas Emma med att säga att hon bara sett ett kort på CS? Det ska vara det där kortet från Kreta.

På sidan 903 i FUP svarar Emma såhär när hon ska beskriva CS: Emma.. ombeds beskriva henne som hon såg henne på kortet.
-" Kanske min längd, ganska mullig, hon ser inte svensk ut, inte mörk eller nå´t sån´t där men det syns att hon
inte är svensk, ganska högt hårfäste. Hon såg inte så glad ut på bilderna" uppgav Emma.

Ser inte glad ut på BILDERNA? På Kretakortet skrattar CS med hela ansiktet och ser otroligt glad ut. Vad har Emma sett för bilder?

Hm, det är från videoförhör 16 April. Hon har varit nedsövd. Lite luddig får hon väl vara? Hon fick trots allt en massa slag i skallen av hammarliknande föremål. Blivit opererad. Om du tänker dig värsta huvudvärken, du har väl haft ont i skallen någongång, och sen ska du berätta klart och redigt från första minuten du slår upp ögonen.
Jag tyder det som att skallen sorterar. Det kommer ovidkommande saker samt för rätten intressanta saker.
Det som är intressant är att allt prat går mot en kvinna, fått barn? med närstående man till Emma.

Ja herreligen, brottsoffer pressas, vallas, uppmuntras ligga i ställning som när dito blev massakerad. Ska berätta om hur det kändes om och om igen.

Och det traumat är alltså ingenting mot den åtalades integritet?
Rättsäkert?
För vem?
Oskyldiga - ja det är väl Max och Saga och Emma det. Och hela deras familjer.
2008-12-05, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Konversation = Minst 2 personer som pratar inblandade. Att säga "Hi, i´m Tine" och sedan slå ner den andra med en hammare kan nog knappast klassas som konversation.

Men Emma sa förut att hon också kände en tung parfymdoft..en doft hon inte tyckte om. Vart har den tagit vägen? Det kanske inte är så lätt att komma ihåg allt förstås?
2008-12-05, 13:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Om CS har fött barn så var det inte i september hon skulle ha fått barnet i så fall? (reservation att jag kan minnas tidpunkten fel) Då har det gått ett halv år och hon kan ju vara hur platt om magen som helst.
Jag kommer inte ihåg när det var och du har säkert rätt. Mina inlägg var ett försök till tolkning av varför Emma kan ha tänkt som hon säger sig ha gjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in