2008-12-06, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Uppenbarligen inte.
Jag förstår inte folk som talar om att CS hade en masterplan.
För mig så känns det mest som om hon åkte till Arboga lite då och då och sedan helt enkelt grep tillfället i flykten den 17 mars.

Hade CS varit lite smart så hade hon väl köpt en hammare och en cykel någon månad innan mordet för att sedan lägga mobilen på laddning och cykla till Arboga den 17 mars.

Här är "Masterplanen" mot CS redan den 18, (finns i fuppen). Här ser man vart ryktet starta "den enda tänkbara", sorgligt att "vänner" som vill hjälpa rör till det och är kanske orsaken till att fel sitter åtalad.

Under samtalet hemma hos Jonny kom han och Mikaela, kallad Mickis, på att "tyskan var
den enda som skulle kunna ha något emot Emmas barn".
Jonny tillfrågas med anledning av detta, vad?, varvid Jonny uppger, att någon eller några
veckor innan "allt detta hände", hade han varit inne på "Togges" hemsida, på internet, där
Togge berättat om sina problem med en tysk kvinna.
I samband med att, han och "Micks" (Mikaela) de då var inne på Togges hemsida och läste
detta, vet han att han diskuterade med Mickis redan då, att "de fann den tyska tjejen mycket
skum och att hon verkade ha problem med sitt psyke".
Då de två, han och "Mickis" (Mikaela) satt där och samtalade, "var det det enda logiska som
föll på plats, att det måste vara den tyska kvinnan som gjort detta", det vill säga "skadat
Emma och slagit/dödat barnen".
2008-12-06, 22:17
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror inte att hon kände till att mobiler kan spåras via master om de är påslagna. Jag kände inte till det innan Arbogafallet, jag tror inte att det är allmän kunskap. Hade hon känt till det hade hon säkert lämnat den hemma. Jag tror inte att hon ens räknade med att bli misstänkt.
Vad jag förstår och drar mig till minnes så har CS mobil inte mastats i närheten av brottsplatsen den dagen. FUP:732 & någonstans bortigenom i de gamla trådarna
2008-12-06, 22:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Här är "Masterplanen" mot CS redan den 18, (finns i fuppen). Här ser man vart ryktet starta "den enda tänkbara", sorgligt att "vänner" som vill hjälpa rör till det och är kanske orsaken till att fel sitter åtalad.

Under samtalet hemma hos Jonny kom han och Mikaela, kallad Mickis, på att "tyskan var
Jonny tillfrågas med anledning av detta, vad?, varvid Jonny uppger, att någon eller några
veckor innan "allt detta hände", hade han varit inne på "Togges" hemsida, på internet, där
I samband med att, han och "Micks" (Mikaela) de då var inne på Togges hemsida och läste
detta, vet han att han diskuterade med Mickis redan då, att "de fann den tyska tjejen mycket
Då de två, han och "Mickis" (Mikaela) satt där och samtalade, "var det det enda logiska som
föll på plats, att det måste vara den tyska kvinnan som gjort detta", det vill säga "skadat

Jamen du, det är ju inte dessa människor som beslutat att driva det till åtal. Det kanske var såhär man fick upp spåret, men sedan var det ju andra som kom fram till att det var åtalbart.
2008-12-06, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Seriöst, hur skulle hon ha haft möjlighet att skriva en efterkonstruerad detaljerad resedagbok, som motsäger just de detaljer som ett vittne träder fram med först i oktober i år (och som CS får vetskap om i nov/decemberskiftet) när hon har suttit häktad sedan mars? Samt med strikta restriktioner fram till TR:s beslut. Den verkar ha skrivits i nutid sommaren 2007 av allt att döma. Glöm det.

Seriöst, det där kände du var oerhört nödvändigt att påpeka, trots att det redan är utrett och bottnar i ett missförstånd av ett inlägg av Hamilkar?
2008-12-06, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jamen du, det är ju inte dessa människor som beslutat att driva det till åtal. Det kanske var såhär man fick upp spåret, men sedan var det ju andra som kom fram till att det var åtalbart.

Jamen vadå, den 18 springer "mikaela" till polisen med dessa saltade sanningar.

Citat:

2008-12-06, 22:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Jamen vadå, den 18 springer "mikaela" till polisen med dessa saltade sanningar.

Citat:

Ja. Och?

Om dessa uppgifter hade bedömts vara osannolika, så hade det ju stannat där. Åtalet är ju inte byggt på bara dessa uppgifter.

Det spelar ju ingen roll om det var saltat eller inte.
2008-12-06, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja. Och?

Om dessa uppgifter hade bedömts vara osannolika, så hade det ju stannat där. Åtalet är ju inte byggt på bara dessa uppgifter.

Det spelar ju ingen roll om det var saltat eller inte.

Det handlade om vart/när Masterplanen från arboga att sätta dit CS, som svar på din cs masterplan.
2008-12-06, 22:33
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Seriöst, hur skulle hon ha haft möjlighet att skriva en efterkonstruerad detaljerad resedagbok, som motsäger just de detaljer som ett vittne träder fram med först i oktober i år (och som CS får vetskap om i nov/decemberskiftet) när hon har suttit häktad sedan mars? Samt med strikta restriktioner fram till TR:s beslut. Den verkar ha skrivits i nutid sommaren 2007 av allt att döma. Glöm det.

Så bra att det kom fram att denna text inte kom till mellan TR och HovR.
Då passar jag på att fråga igen. Har hon skrivit något om sina resor till Arboga?

Jag släppte det för några timmar sedan. Gjort offentlig avbön. Men jag kan göra det igen. Jag hade fel.
i fup 512 står det att en resedagbok blev beslagtagen.
2008-12-06, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Vad jag förstår och drar mig till minnes så har CS mobil inte mastats i närheten av brottsplatsen den dagen. FUP:732 & någonstans bortigenom i de gamla trådarna

Och jag har för mig att det var hennes mobiltelefon som från början placerade henne i Arboga samma kväll som morden. Tror att det bl a finns belagt att hon ringt/SMSat någon kompis i närheten av Arboga samma kväll som morden.
2008-12-06, 22:36
Avslutad
Citat:
Det handlade om vart/när Masterplanen från arboga att sätta dit CS, som svar på din cs masterplan.

Så det menar att det är planlagt av Emmas kompisar att CS skulle åka dit för nåt hon inte har gjort?

Återigen:
2008-12-06, 22:37
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Nu tycker jag nog att du svamlar lite, alternativt att du uttrycker dig för kortfattat för att jag ska förstå.

Om det nu skulle finnas en Masterplan i Arboga, vilket jag betvivlar, för att sätta dit CS, så kan du väl ändå inte mena att dessa har lyckats att fabricera alla dessa indicier mot CS?

"som svar på din cs masterplan", detta i ditt citat förstår jag inte alls.
2008-12-06, 22:42
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
I april 2007 säger CS till en vänn (tror det var en kvinna), att hon varit hos läkare. Hon fruktade att hon var gravid, men läkaren konstaterade att hon inte var gravid. Tror han skrev ut p-piller till henne också.
Detta framkommer i ett förhör med denna vänn, står i FUP.
Jag vet att jag läst detta, kan säkert leta fram det, men det tar nog lite tid, eftersom jag inte kommer i håg vilken vänn som sagt detta.
Jag bara bet mig märke i händelsen, och vilken månad det hände.
Fler som sett detta?

Nu har jag hittat.
FUP s. 725 (Tillägget)
Förhör med C. Zimmermann:

Fråga:
Har ni märkt något av att Christine möjligen skulle ha varit gravid?

Svar:
Nej, något sådant har jag inte märkt. Men i april 2007 berättade hon att hon hade varit hos en gynekolog i Göttingen eftersom hon var rädd för att vara gravid. Hon lät läkaren skriva ut p-piller. Men vid en undersökning hade konstaterats att hon inte var gravid. Då sa hon ungefär att hon hade haft tur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in