Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Uppenbarligen inte.
Jag förstår inte folk som talar om att CS hade en masterplan.
För mig så känns det mest som om hon åkte till Arboga lite då och då och sedan helt enkelt grep tillfället i flykten den 17 mars.
Hade CS varit lite smart så hade hon väl köpt en hammare och en cykel någon månad innan mordet för att sedan lägga mobilen på laddning och cykla till Arboga den 17 mars.
Jag förstår inte folk som talar om att CS hade en masterplan.
För mig så känns det mest som om hon åkte till Arboga lite då och då och sedan helt enkelt grep tillfället i flykten den 17 mars.
Hade CS varit lite smart så hade hon väl köpt en hammare och en cykel någon månad innan mordet för att sedan lägga mobilen på laddning och cykla till Arboga den 17 mars.
Här är "Masterplanen" mot CS redan den 18, (finns i fuppen). Här ser man vart ryktet starta "den enda tänkbara", sorgligt att "vänner" som vill hjälpa rör till det och är kanske orsaken till att fel sitter åtalad.
Under samtalet hemma hos Jonny kom han och Mikaela, kallad Mickis, på att "tyskan var
den enda som skulle kunna ha något emot Emmas barn".
Jonny tillfrågas med anledning av detta, vad?, varvid Jonny uppger, att någon eller några
veckor innan "allt detta hände", hade han varit inne på "Togges" hemsida, på internet, där
Togge berättat om sina problem med en tysk kvinna.
I samband med att, han och "Micks" (Mikaela) de då var inne på Togges hemsida och läste
detta, vet han att han diskuterade med Mickis redan då, att "de fann den tyska tjejen mycket
skum och att hon verkade ha problem med sitt psyke".
Då de två, han och "Mickis" (Mikaela) satt där och samtalade, "var det det enda logiska som
föll på plats, att det måste vara den tyska kvinnan som gjort detta", det vill säga "skadat
Emma och slagit/dödat barnen".