2008-12-05, 08:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabina66
Precis, man kan i grunden bete sig svårflörtad för att nå sitt mål ..

Besatthet behöver inte visa beteende enligt ovan.
Man kan spela svårflörtad, svårfångad för att få någon på kroken.
Kvinnans list övergår mannens förstånd, ????

Menar du att CS skulle vara "besatt" av T och visa det genom att spela "svårflirtad"? Eller menar du att hon är "besatt" av T men försöker undvika att visa det genom att spela "svårflirtad"? Eller menar du något annat?

Du får nog förklara hur du menar, för jag hänger inte riktigt med här?
2008-12-05, 08:45
Medlem
miapetters avatar
Varför utgår en del av er från att FGs nya vittne ljuger?

F ö hoppas jag verkligen att FG går hårdare åt SÅC den här gången, annars måtte bofinken ta henne!
2008-12-05, 08:47
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
SÅC är expert....expert på att få oskyldiga att erkänna. Kanske inte riktigt rätt expertkunskaper för att avföra vad ett brottsoffer minns? Speciellt inte när neurologer säger motsatsen.

Som sagt, jag tycker det är riktigt ruskigt att den mannen har någon talan alls i en rättssal! GALNING!!
2008-12-05, 08:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
SÅC är expert....expert på att få oskyldiga att erkänna. Kanske inte riktigt rätt expertkunskaper för att avföra vad ett brottsoffer minns? Speciellt inte när neurologer säger motsatsen.

Nu var det ju så att Borg i det stora hela var ening med SÅC (skillnaden var väl dessa "minnesöar", som skulle kunna "ploppa" upp); Borg var med andra ord inte lika kategorisk som SÅC i sina uttalanden, men innebörden var mycket liknande.
2008-12-05, 08:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Som sagt, jag tycker det är riktigt ruskigt att den mannen har någon talan alls i en rättssal! GALNING!!

Nu ska ju en ny minnesundersökning av E´s minne ha utförts. Vet du om någon annan minnespsykolog eller neurolog är kallad att vittna (/ha utfört undersökningen) eller är det fortfarande SÅC och Borg som ska vittna (om den nya undersökningen också)?

Edit: Jag såg nu att Tuesday nämnde en JB (?). Då är det kanske han som ska vittna ang. den nya minnesundersökningen.
Senast redigerad av Prinzezzan 2008-12-05 kl. 09:03.
2008-12-05, 09:34
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nu ska ju en ny minnesundersökning av E´s minne ha utförts. Vet du om någon annan minnespsykolog eller neurolog är kallad att vittna (/ha utfört undersökningen) eller är det fortfarande SÅC och Borg som ska vittna (om den nya undersökningen också)?

Edit: Jag såg nu att Tuesday nämnde en JB (?). Då är det kanske han som ska vittna ang. den nya minnesundersökningen.
Både SÅC och JB ska vittna idag enl. Expressen:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1392907/arbogarattegangen-hovrattsforhandlingarna-fortsatter

Vi får se om Expressen har gjort en "skogskoja" i sina antaganden:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1392794/forskare-stodjer-hennes-utpekande-av-tyskan
2008-12-05, 09:38
Medlem
Nån som vet om Magazin24 kör sin direktrapportering idag också? Den var ju mycket bra igår men jag hittar inget på sajten.
2008-12-05, 09:41
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tanken har inte slagit dig att det kan vara för att hon suttit isolerad rätt länge eller att hon döljer en viss nervositet?

Hur förklarar du de tidigare skratten och leenden då? Hon har ju vid varje tillfälle suttit och smågarvat. Förmodligen garvar hon åt sin förvridna verklighetsuppfattning, eller?
2008-12-05, 09:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Hur förklarar du de tidigare skratten och leenden då? Hon har ju vid varje tillfälle suttit och smågarvat. Förmodligen garvar hon åt sin förvridna verklighetsuppfattning, eller?

Hon kanske försöker distansera sig emotionellt från den situation som hon befinner sig i, därav skratten och läsning i sin bok. Eller så är hon nervös. Eller så är hon en kall individ med asociala personlighetsdrag. Eller... Det kan finnas många anledningar, som vi inte vet om.
2008-12-05, 10:01
Bannlyst
E är ute och cyklar på djupt vatten nu, nu berättar hon en helt annan berättelse för Hovrätten om mordkvällen än den hon gjorde i Tingsrätten. Detta kommer fälla hennes vittnesmål av minnesexperterna. Fan vad korkad tjej.

"– Jag tittade ned mot hennes mage och minns att jag tänkte: ”Hon kan inte ha fött barn”, säger Emma Jangestig. "

Hur fan kan man se på någon om den fött barn eller inte ? Speciellt när personen har en stor tjock jacka på sig?
Senast redigerad av Beccasin 2008-12-05 kl. 10:03.
2008-12-05, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
E är ute och cyklar på djupt vatten nu, nu berättar hon en helt annan berättelse för Hovrätten om mordkvällen än den hon gjorde i Tingsrätten. Detta kommer fälla hennes vittnesmål av minnesexperterna. Fan vad korkad tjej.
Jasså? De som kan nåt om hur hjärnan fungerar (inte SÅC alltså) har ju sagt att hon kommer minnas mer och mer. Dessutom kan jag inte se direkt att hon säger något som talar emot det hon sagt förut, men ge gärna exempel. Snarare att det är lite mer detaljerat, vilket återigen läkare har sagt är helt naturligt.
2008-12-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin

"– Jag tittade ned mot hennes mage och minns att jag tänkte: ”Hon kan inte ha fött barn”, säger Emma Jangestig. "

Hur fan kan man se på någon om den fött barn eller inte ? Speciellt när personen har en stor tjock jacka på sig?
Du menar jackan som gör att CS har bara axlar (alltså den jackan som E inte säger sig minas)? Hmm, jadu. Dessutom brukar det synas om någon har fött barn relativt nyligen.

9.56 Emma vet inte om kvinnan har några ytterkläder.
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-12-05 kl. 10:08. Anledning: Tillägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in