2018-03-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Jo, fast det hade ingenting med själva skuldfrågan att göra, utan var en reflektion på Sandbergs linslusiga beteende. Efter att man basunerat ut att man löst fallet, så medverkade Sandberg i alla möjliga sammanhang (b.la. så var han värd i Sommar i P1), där han vitt och brett talade om hur man gått till väga. Ok, han hade löst fallet, men det framstod som konstigt att sätta sig själv i fokus, bara för att man som polis gjort sitt jobb.
Förmodligen inte lika kul idag stå i rampljuset.. Han lär inte krypa fram ifrån under den stenen han trycker.
Däremot hade det vart intressant att göra SÅC som ff är i arbete och höra om hans minnesteorirer....
Citera
2018-03-27, 14:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Självklart, och jag står fast vid mina välgrundade teser att gm är bröderna.

Snacka om o försöka utredningen under mattan . Jubel hos mördarna hörde jag på radion, betänk deras erkännande o man känner avsmak.

Har du verkligen aldrig sagt något som inte stämde när du var fem år och trodde att någon vuxen som inte ville lämna dig ifred ville att du skulle svara på ett visst sätt - så att du kunde gå ut och leka som de lovade bara du svarade rätt?
Citera
2018-03-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Bröderna borde få ett stort fett saftigt skadestånd!

Så jagade som de var, där pappan tvingas flytta ut i skogen med sönerna, för att typ gömma sig.

Myndigheterna borde ha på käften i det här fallet.
Minst sagt. Man har förstört 20 år av deras liv, uppväxt och ungdom.. Nån jävla rim och reson måste finnas..
Citera
2018-03-27, 14:48
Medlem
Nu har jag inte följt detta fall överhuvudtaget, varken då eller nu så jag ber om ursäkt ifall detta är en korkad fråga.

Vad har hänt med Kevin? Vet man att han blivit dödad eller är detta bara spekulationer? Finns det några andra misstänkta isåfall?
Citera
2018-03-27, 14:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, en trettonåring kan vara misstänkt för brott -- däremot inte åtalas och fällas för brott.

Okej, tack. Det låter logiskt iofs.

Jag hoppas nu inget barn är skyldigt och har gått o burit på detta alla år. Det hade ju varit bättre att komma fram då också.
Citera
2018-03-27, 14:51
Medlem
Scientologys avatar
Var sandalerna det eftertraktade bytet av en sko-fetischist eller så var Kevin det åtråvärda för gärningen.

1 Kevin kanske drar loss kardborrebanden från sandalerna först så att han slipper komma hem med blöta sandaler och går sedan ned till lastpallarna 30 meter därifrån, som är hala men han halkar inte utan svimmar bara av havets skönhet.

X Någon ser att kevin dött och tänker så klart på sandalerna som första åtgärd, rädda dessa skor.

2 Kevin blir omhändertagen av någon som påbörjar avtagandet av kläder vilket kan vara svårt med skorna på. Något går snett, Kevin skriker. Tystas och han transporteras mot vatten i avsikten av att försvinna, men detta störs av någon anledning.
Citera
2018-03-27, 14:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är väl enklast att skylla på lastpallen. Självklart blev lilla Kevin dödad.

I vart fall jag har inte trott att han blivit mördad, inte sedan jag läste rättläkarens uppräkning av fynden.

Allt som hittades kunde lika gärna ha uppstått av en olycka, av tidigare lek eller av upplivningsförsöken.
Inga tecken på något sexuellt eller andra motiv och inga tecken på att ett mord skett - men ändå la polisen ner miljoner på att "o-utreda" det hela åt helsike.

Sätt en peang i örat på anvariga och dra fram dem i ljuset för att pudla!
Citera
2018-03-27, 14:57
Medlem
Kung-Caligulas avatar
När ska ni börja diskutera varför ledande utredare valde att inte följa upp flyktingspåret pga eventuella rasistiska strömningar skulle dra nytta av mordet? Man har medvetet satt bröderna som syndabockar pga politisk agenda.
Citera
2018-03-27, 14:59
Medlem
Ni som kanske följt detta bättre än mig kan ni förklara hur åklagaren kom runt de att christian kommit hem med blöta kläder innan de fiskade?
Citera
2018-03-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Var framgår det att 13-åringen var flykting och att misstankarna riktades bort från honom för att det var valår?

Ingenstans. Det här är Flashback men de här spekulationerna är ovanligt rasistiska t.o.m för att vara här.
Citera
2018-03-27, 15:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ingenstans. Det här är Flashback men de här spekulationerna är ovanligt rasistiska t.o.m för att vara här.
Nja det kom fram i granskningen av fallet som gick på TV. Det var tom i flera delar
Citera
2018-03-27, 15:08
Medlem
PeppsOddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200

Det är taget från GW's utlåtande.

Googla så finner du relativt snabbt ett videoklipp.

/PO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in