Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-07, 15:34
  #10309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
De får stå för dig att du tycker de är lågbegåvade. Oavsett så säger man inte att man tror sina barn haft ihjäl/deltagit i mordet på kevin om man verkligen INTE tror de. Hur lågbegåvad man än må vara.


Tack för att jag får tycka vad jag vill, men det var ju inte riktigt det jag uttryckte. Jag tycker bara att deras sätt att handskas med detta har varit lite underligt därför menade jag att det kanske inte ska uteslutas.

Förresten, hur vet du att man inte säger saker utan att mena det?
Citera
2017-07-07, 19:28
  #10310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exitsout
Tack för att jag får tycka vad jag vill, men det var ju inte riktigt det jag uttryckte. Jag tycker bara att deras sätt att handskas med detta har varit lite underligt därför menade jag att det kanske inte ska uteslutas.

Förresten, hur vet du att man inte säger saker utan att mena det?

Så du menar du skulle säga att dina barn deltagit ett mord fast du inte är säker?
Citera
2017-07-07, 20:36
  #10311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Så du menar du skulle säga att dina barn deltagit ett mord fast du inte är säker?

Vad jag skulle gjort är inte relevant. Jag skulle aldrig tillåtit det övergrepp som polisväsendet gjorde i fallet.
Jag undrar hur du kan veta vad andra människor, friska eller inte, säger under pressade situationer? Det finns fall där oskyldiga personer erkänner mord fast de inte har gjort det.
Citera
2017-07-07, 20:51
  #10312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
/Extremt mycket MLD-svammel blandat med dina egna förvirrande analyser/

Sådär ja Magro, då har du visat ditt rätta jag. Om man öht läser MLD och dessutom får för sig att denna totalsnurriga kvinna för fram en endaste normal tanke så förstår var och en att man helt kan bortse från dina inlägg.

Monica Dahlström-Lannes skriver kristallklart i krönikan jag citerar, enligt mig.

Enligt Wikipedia har Dahlström-Lannes bland annat arbetat 28 år som polis och kriminalinspektör varav 12 år som 'vålds- och sexualbrottsutredare, med övergrepp av barn som specialområde'.

Vad grundar du dina anklagelser mot Dahlström-Lannes på?

Det som framgår av Wikipedia är att vissa har kritiserat henne för 'sin roll i rättegången 2008 mot Tito Beltrán' som är dömd för våldtäkt och helt oskyldig enligt honom själv.

Vidare har Leif GW Persson kritiserat Dahlström-Lannes. Persson har jag uppfattat som ohederlig, oseriös och enormt överskattad, så att han är kritisk ger jag i sig inget för.
Citera
2017-07-07, 20:54
  #10313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
De får stå för dig att du tycker de är lågbegåvade. Oavsett så säger man inte att man tror sina barn haft ihjäl/deltagit i mordet på kevin om man verkligen INTE tror de. Hur lågbegåvad man än må vara.

Fast dom har aldrig sagt att de trott bröderna haft ihjäl Kevin.
Det vi sett av de anteckningarna och teckningarna från pappan var förvirrat, och jag tror ju aldrig att han fattade att bröderna själva skulle bli misstänkta.
Jag hoppas att det kommer fram mer detaljer om förhören, både med pappan på psyk och med alibifamiljen. Kanske i boken DJ hintat om.
Citera
2017-07-07, 21:04
  #10314
Medlem
Svegons avatar
Det är jävligt lätt att va efterklok..
Dom försökte förmodligen hjälpa polisen att lösa mordet, polisen lät dom tro att det ungarna sa stämde.
Det är inte så konstigt att dom blir knäckta efter att ha agerat privatdetektiv mellan förhören. (det hade lika gärna varit deras barn som dog den dan)
Sen kom dagen då Rolf ville runda av utredningen och släppte bomben... "Ungarna var inte vittnen, dom mördade Kevin"
Citera
2017-07-07, 21:20
  #10315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Magro, är du tillbaks i tråden igen för att
stötta dina skeptiker och skapa förvirring.
Dina exempel borde passa i en egen tråd, t ex
"vi som tror på konspirationsteorier". Vad har
detta för relevans till ämnet förutom dina egna
fantasier.

Jag menar att det är mer troligt att det faktiskt relativt lilla SVT-gänget är 'återfallsförbrytare' vad gäller falska anklagelser om justitiemordskonspirationer än att gängets uppgifter om jämna skurar justitiemord skulle vara riktiga.

Vad gäller långsökta konspirationsteorier tycker jag att Leif GW Persson håller täten med sin hypotes att Rolf Sandberg med PK-motiv satt dit lintottarna istället för mattflygaren. Kom igen!

I ditt första flashbackinlägg riktar du misstankarna mot 'denne 13-årige ungdoms pedofil', därefter följer sju inlägg snarlika det du riktar till mig. Jag undrar vad du vill uppnå med dina inlägg?

1. Föräldrarna till denne 13-årige ungdoms pedofil måste väl också ha hörts, [...]

2. Salzalino, skillnaden är att du tror på något som överhuvudtaget inte är verifierat av mytomanerna RS och SÅC, [...]

3. Märkligt att du Salzsalino dyker upp här med jämna mellanrum och kastar skit på DJ. [...]

4. Salzsalino du tappade kritikerglasögonen när uppgifterna kommer från tomtarna RS och SÅC. [...]

5. Jumalauta, du har helt rätt. Den såpan har gjort stor nytta i tvätten av SÅC och RS's smutsiga byk! [...]

6. Kingstown, nu är det tredje gången du säger att du ska lämna tråden. [...]

7. Salszalino, du verkar vara immun mot all fakta som läggs fram angående de vidriga förhören av pojkarna. Nollan RS och hans två betjänter [...]

8. Magro, är du tillbaks i tråden igen för att stötta dina skeptiker och skapa förvirring. [...]
__________________
Senast redigerad av Magro 2017-07-07 kl. 21:27.
Citera
2017-07-07, 22:08
  #10316
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Monica Dahlström-Lannes skriver kristallklart i krönikan jag citerar, enligt mig.

Enligt Wikipedia har Dahlström-Lannes bland annat arbetat 28 år som polis och kriminalinspektör varav 12 år som 'vålds- och sexualbrottsutredare, med övergrepp av barn som specialområde'.

Vad grundar du dina anklagelser mot Dahlström-Lannes på?

Det som framgår av Wikipedia är att vissa har kritiserat henne för 'sin roll i rättegången 2008 mot Tito Beltrán' som är dömd för våldtäkt och helt oskyldig enligt honom själv.

Vidare har Leif GW Persson kritiserat Dahlström-Lannes. Persson har jag uppfattat som ohederlig, oseriös och enormt överskattad, så att han är kritisk ger jag i sig inget för.

Det är OT men hon är en rättshaverist och är en generell manshaterska helt utan urskiljning!
Sök på nätet.
Citera
2017-07-07, 22:49
  #10317
Medlem
Pär-Anders Granhag,
professor i psykologi vid Göteborgs universitet.

uttalar sig om Kevin-fallet

http://psykologtidningen.se/2017/06/...-kevin-fallet/
Citera
2017-07-08, 00:03
  #10318
Medlem
För i helvete:

För det första- OM föräldrana var så svaga att dom hamna på psyket för 20år,hur fan har dom då styrka att sitta i presskonferans?! 20år senare?
Hur kan dom vara så starka nu?

Går inte ihop.

Sen,denna 13-åring,vill jag veta ner om. Vart finns han nu?
Citera
2017-07-08, 00:48
  #10319
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
För i helvete:

För det första- OM föräldrana var så svaga att dom hamna på psyket för 20år,hur fan har dom då styrka att sitta i presskonferans?! 20år senare?
Hur kan dom vara så starka nu?

Går inte ihop.
Häxjakten på bröderna var väl antagligen den huvudsakliga anledningen till att föräldrarna behövde vård. Tänk dig själv om det stämmer det som har framkommit av dokumentären. I dag har föräldrarna fått lite distans, och de är bättre förberedda. Nu är dessutom pojkarna äldre, och kan själva berätta hur de ser på utredningen.
Citera
2017-07-08, 01:21
  #10320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Häxjakten på bröderna var väl antagligen den huvudsakliga anledningen till att föräldrarna behövde vård. Tänk dig själv om det stämmer det som har framkommit av dokumentären. I dag har föräldrarna fått lite distans, och de är bättre förberedda. Nu är dessutom pojkarna äldre, och kan själva berätta hur de ser på utredningen.

Nej,håller inte.

Jag har inga egna barn,men om mina barn i släkten skulle bli anklagade för sånt,så skulle jag fan inte bryta thop och hamna på psyket.
Jag skulle kriga för deras skull!

Finns anledning till att deras pappa hamna på psyket. Hallå,presskonferans sen,stenhårt psyke.

Killarna är skyldiga,medskyldiga eller vittnen till Kevins död!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback