2017-05-16, 20:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag skulle även vilja veta om det finns någonsomhelst teknisk bevisning i fallet?

Hur tror du att du ska få reda på det?
Citera
2017-05-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
"Nu har han och hans fru sett tredje delen av dokumentären på SVT. Men han säger att imorgon ska de se den hemma i soffan.
– Som en vanlig tv-kväll, säger han och skrattar. "

Skrattar? Verkar ta detta väldigt seriöst pappan. Nånting är lurt med detta.

Efter 20år känner man sig förmodligen enormt lättad när saker och ting tycks få en lösning, tror att jag hade skrattat i samma situation.
Citera
2017-05-16, 20:18
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag ser inte att vi på något sätt säger något annat än samma sak angående »alibits« värde/värdelöshet.

Trådens signum är dock att den som företräder en viss åsikt använder allt det som talar för den åsikten som sant oavsett källa.
Pluraliteten definitivt. Men varken du eller jag resonerar riktigt så.
Citera
2017-05-16, 20:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Pluraliteten definitivt. Men varken du eller jag resonerar riktigt så.

Jag vet inte exakt hur du resonerat i alla lägen. Jag håller mig öppen för att det förekommer uppgifter åt båda håll som inte överensstämmer med verkligheten.
Citera
2017-05-16, 20:21
Medlem
Citat:
Hur tror du att du ska få reda på det?

Jag sa att jag undrar över den tekniska bevisningen, hur jag ska få reda på om den finns är en annan fråga. Möjligtvis kommer något fram när åklagare på nytt granskar fallet. Att FUP:en skulle bli offentlig ser jag inte som sannolikt.

Hoppas det var svar på din fråga som jag får erkänna att jag inte riktigt förstår.
Citera
2017-05-16, 20:26
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag vet inte exakt hur du resonerat i alla lägen. Jag håller mig öppen för att det förekommer uppgifter åt båda håll som inte överensstämmer med verkligheten.
Så visar det ju sig vara hela tiden. Men det skapar ju bara ökad osäkerhet kring de faktiska omständigheterna. Att i ett sådant läge påstå att bröderna har vad som brukar kallas ett alibi är en lögn.
Citera
2017-05-16, 20:27
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Jag skulle även vilja veta om det finns någonsomhelst teknisk bevisning i fallet?

Nope. 0. Det har inte Rolf lyckats prestera ett enda trots en hel del pannben. Han rådde väl inte på alla tramsiga faktaorienterade tekniker och rättsläkare, i slutändan. Enklare att "vara stram" mot 5-åringar (, veka medarbetare) och skapa en "berättelse" än att fejka DNA tydligen.
Citera
2017-05-16, 20:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag sa att jag undrar över den tekniska bevisningen, hur jag ska få reda på om den finns är en annan fråga. Möjligtvis kommer något fram när åklagare på nytt granskar fallet. Att FUP:en skulle bli offentlig ser jag inte som sannolikt.

Hoppas det var svar på din fråga som jag får erkänna att jag inte riktigt förstår.

Ok, jag tror inte att det finns någon teknisk bevisning i detta fall.

Det krävs emellertid inte teknisk bevisning för att komma fram till en bevisning som håller rent juridiskt. Det finns annan slags bevisning som kan väga minst lika tungt.

Observera att mitt andra stycket är ett generellt resonemang, alltså inte ett påstående i detta fall.
Citera
2017-05-16, 20:35
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Utveckla, jag blev nyfiken
http://sv.metapedia.org/w/Yrsa_Stenius
Citera
2017-05-16, 20:37
Medlem
Citat:
Det krävs emellertid inte teknisk bevisning för att komma fram till en bevisning som håller rent juridiskt. Det finns annan slags bevisning som kan väga minst lika tungt.

Även jag betvivlar att det finns tekniskt bevisning. Jag vet att du inte sagt dig anse annat, men i detta fall skulle den övriga bevisningen knappast räcka juridiskt.

Känns såklart trist att familjen fått växa upp under dessa förhållanden, men det allvarliga är trots allt att polisen efter bara några dagar enbart tycks ha fokuserat på två småbarn samt några killar i nedre tonåren.
Citera
2017-05-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
De har inget alibi. DJ säger att de har ett alibi men det är en ren lögn.

Hur har du kommit fram till att det är lögn att de har alibi? Både Leif GW & Thomas Olsson hävdar att de har alibi, så det är inte bara DJ som säger det. Även juristerna kommer komma fram till att de har alibi och att inga bevis finns för misstanke mot bröderna. Bara vänta och se.
Citera
2017-05-16, 20:44
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Känns såklart trist att familjen fått växa upp under dessa förhållanden, men det allvarliga är trots allt att polisen efter bara några dagar enbart tycks ha fokuserat på två småbarn samt några killar i nedre tonåren.
Vad kommer den uppgiften ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in