2017-05-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag sa att jag undrar över den tekniska bevisningen, hur jag ska få reda på om den finns är en annan fråga. Möjligtvis kommer något fram när åklagare på nytt granskar fallet. Att FUP:en skulle bli offentlig ser jag inte som sannolikt.

Hoppas det var svar på din fråga som jag får erkänna att jag inte riktigt förstår.

Finns ingen teknisk bevisning enligt de som läst FUP. I vart fall inget som pekar på bröderna.
Citera
2017-05-16, 20:47
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur har du kommit fram till att det är lögn att de har alibi? Både Leif GW & Thomas Olsson hävdar att de har alibi, så det är inte bara DJ som säger det. Även juristerna kommer komma fram till att de har alibi och att inga bevis finns för misstanke mot bröderna. Bara vänta och se.
De har ingen aning. Och det behöver de inte ha heller. Den ene är försvarsadvokat och ska bara säga saker är som är till fördel för hans klient. Den andre är en kalvfärdig megaalkis som har sin främsta inkomst från etermedia. Han säger det som lockar tittare.
Citera
2017-05-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Vad kommer den uppgiften ifrån?

Från Herr RS själv bland annat. Den lögnaren tror du väl på?
Citera
2017-05-16, 20:48
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Från Herr RS själv bland annat. Den lögnaren tror du väl på?
I dokumentären talas det om veckor innan bröderna blev misstänkta. Tror du inte på den?
Citera
2017-05-16, 20:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Hur har du kommit fram till att det är lögn att de har alibi? Både Leif GW & Thomas Olsson hävdar att de har alibi, så det är inte bara DJ som säger det. Även juristerna kommer komma fram till att de har alibi och att inga bevis finns för misstanke mot bröderna. Bara vänta och se.

Att de säger att det finns alibi beror helt enkelt på att det figurerar en uppgift om och påstås att det finns alibi. Huruvida detta »alibi« är juridiskt hållbart testas inte via media och inte via GW eller försvarsadvokaten heller.
Citera
2017-05-16, 20:49
Medlem
Citat:
De har ingen aning. Och det behöver de inte ha heller. Den ene är försvarsadvokat och ska bara säga saker är som är till fördel för hans klient. Den andre är en kalvfärdig megaalkis som har sin främsta inkomst från etermedia. Han säger det som lockar tittare.

Och vad är DJ då enligt dig? Det är fler som säger att de har alibi och de flesta som säger det har läst FUP. Men du tror förstås mer på psykopaten RS.
Senast redigerad av hoaxgammon 2017-05-16 kl. 20:51.
Citera
2017-05-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att de säger att det finns alibi beror helt enkelt på att det figurerar en uppgift om och påstås att det finns alibi. Huruvida detta »alibi« är juridiskt hållbart testas inte via media och inte via GW eller försvarsadvokaten heller.

Varför skulle inte försvarsadvokaten veta det? Han har ju läst FUP. Dessutom är inte DJ så korkad som en del här inne vill få det till. Han kan nog också se om det finns alibi.
Citera
2017-05-16, 20:50
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Och vad är DJ då enligt dig? Det är fler som säger att de har alibi och det flesta som säger det har läst FUP. Men du tror förstås mer på psykopaten RS.
DJ är en charlatan. Jag tror på fakta, inte på förutfattade meningar.
Citera
2017-05-16, 20:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Varför skulle inte försvarsadvokaten veta det? Han har ju läst FUP. Dessutom är inte DJ så korkad som en del här inne vill få det till. Han kan nog också se om det finns alibi.

Tror att du missförstår [med flit]. Det är inte DJ, DN, försvarsadvokaten eller GW som bestämmer om det finns ett hållbart alibi. Tills det finns ett juridiskt hållbart och fastställt alibi så finns det inget alibi. När det finns ett juridiskt hållbart och fastställt alibi kan DJ et consortes fokusera på något annat.
Citera
2017-05-16, 20:56
Medlem
Citat:
Har du någon länk?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/lP0m3/pojkarnas-pappa-om-fallet-kevin

Så jävla osmakligt, en 4 åring dog och hans pojkar ska va "felaktigt utpekade". Ändå ser de detta som något kul? Familjen ser väl guld och gröna skogar nu och skrattar glatt. De kommer sluta med att de får bo i den där husvagnen de filmades i. Vart är respekten.
Citera
2017-05-16, 20:56
Medlem
Citat:
DJ är en charlatan. Jag tror på fakta, inte på förutfattade meningar.

Vilken fakta sitter du på då? Eftersom du vet bättre än de som läst FUP så måste du ju också läst den eller varit inblandad i utredningen. Bedömer du DJ som charlatan så kan jag bara konstatera att du inte har mycket till personkännedom. Vad säger du sedan när juristerna håller med honom om hans bedömning? Är de också charlataner enligt dig då? Det kvittar vilka fakta som kommer fram för dig för du vill så innerligt att killarna ska fortsätta ses som mördare. Varför? Vet du kanske något om mordet på Kevin som du inte vill ska komma ut?
Citera
2017-05-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
https://minfil.org/d1W6Ffb5b3/V_rmlands_TR_B_4840-12_Dom_2013-04-02_1_.pdf

Här är våldtäktsdomen mot Christian och det va rätt person.

Tack.
Tänk om DJ skulle ta med den i dokumentären?!

Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Hur skulle han agerat tidigare? Genom att dom du inbilla sig att han kan riva sönder "hela jävla systemet"?

Att något händer först nu är givetvis enbart på grund av det journalister genom reasearsch fått fram, en research föräldrarna knappast klarat att göra själva och som skulle kostat en förmögenhet att anlita advokater till. Gissar att man lätt i dylika fall hellre väljer att försöka glömma, det är liksom Davids kamp mot Goliat.

Efter att ha sett de två första avsnitten ur dokumentären är åtminstone jag hyfsat säker på brödernas oskuld. Uppenbart har 5-åringen ljugit eller snarare fantiserat ihop ett händelseförlopp som inte alls stämmer med verkligheten, det finns alibin och egentligen ingenting som stöder polisens tes om hur mordet gick till mer än hur man i förhör pressar och tillrättalägger småbarns historier.

Jag skulle även vilja veta om det finns någonsomhelst teknisk bevisning i fallet?

Du är hyfsat säker på att killarna är oskyldiga efter sett två delar vinklad dokumentär??
Hur skulle det se ut om dokumentären ENDAST var från RS och SÅC utredning? Hade du varit lika "hyfsat säker" då?

Jag begriper inte varför folk litar så blint på en dokumentär som DJ gjort. Vi vet inte med säkerhet vilka fakta han har tillgång till,all sekretess.

Att barnen blev felaktigt förhörda är det inget snack om,men snöa inte in på det. Se allt,var objektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in