Citat:
Ursprungligen postat av
Salzsalino
Tack.
Tänk om DJ skulle ta med den i dokumentären?!
Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Hur skulle han agerat tidigare? Genom att dom du inbilla sig att han kan riva sönder "hela jävla systemet"?
Att något händer först nu är givetvis enbart på grund av det journalister genom reasearsch fått fram, en research föräldrarna knappast klarat att göra själva och som skulle kostat en förmögenhet att anlita advokater till. Gissar att man lätt i dylika fall hellre väljer att försöka glömma, det är liksom Davids kamp mot Goliat.
Efter att ha sett de två första avsnitten ur dokumentären är åtminstone jag hyfsat säker på brödernas oskuld. Uppenbart har 5-åringen ljugit eller snarare fantiserat ihop ett händelseförlopp som inte alls stämmer med verkligheten, det finns alibin och egentligen ingenting som stöder polisens tes om hur mordet gick till mer än hur man i förhör pressar och tillrättalägger småbarns historier.
Jag skulle även vilja veta om det finns någonsomhelst teknisk bevisning i fallet?
Du är hyfsat säker på att killarna är oskyldiga efter sett två delar vinklad dokumentär??
Hur skulle det se ut om dokumentären ENDAST var från RS och SÅC utredning? Hade du varit lika "hyfsat säker" då?
Jag begriper inte varför folk litar så blint på en dokumentär som DJ gjort. Vi vet inte med säkerhet vilka fakta han har tillgång till,all sekretess.
Att barnen blev felaktigt förhörda är det inget snack om,men snöa inte in på det. Se allt,var objektiv.