2017-05-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Men jösses tänk lite! Det är någon eller några få som styr de andra poliserna och dessa har att rätta in sig i ledet eller kastas ut. Med fel ledare, som SÅC & RS så kan man få en sekteristisk stämning.

Du är nästan lite manisk i din övertygelse... Nej jag tror inte på denna konspiratoriska förklaring. Men det är väl detta dokumentären vill få oss att tro, och uppenbarligen lyckas den utifrån din övertygelse. Du avfärdar allt annat snabbt och kategoriskt.
Citera
2017-05-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIH
Det är just det jag gör, tänker. Att anklaga polisen för nån sjuk konspiration är väl att inte tänka, det om nåt är väl långsökt.

Jag antar att du fortfarande tror att Quick är skyldig också? Inga sekteristiska inslag där heller förstås?

Thomas Olsson:

– Det är just skön stil att man nu klandrar föräldrarna för att de försökte hjälpa till, att de hade stort förtroende för rättsväsendet. Det skulle de tydligen inte ha haft. Men för de här människorna var polisen en auktoritet och det hade väl aldrig föresvävat dem att olika aktörer här blandade in sin personliga agenda i händelseförloppet och till slut var beredda att offra de här barnen för att själva komma ut ur det med en uppsida. Vem skulle ha trott det?
Citera
2017-05-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Finns flera fall där barn dödat barn. Lek eller ej.

Skulle vilja läsa mer om det,kan du lägga upp?

Vad förvånande! Men varför agerande han inte tidigare,när han söner var barn?
Hade jag varit pappan hade jag rivit sönder hela jävla systemet!

https://minfil.org/d1W6Ffb5b3/V_rmlands_TR_B_4840-12_Dom_2013-04-02_1_.pdf

Här är våldtäktsdomen mot Christian och det va rätt person.
Citera
2017-05-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Du är nästan lite manisk i din övertygelse... Nej jag tror inte på denna konspiratoriska förklaring. Men det är väl detta dokumentären vill få oss att tro, och uppenbarligen lyckas den utifrån din övertygelse. Du avfärdar allt annat snabbt och kategoriskt.

Det är du som avfärdar allt som inte visar på att små pojkar är onda och mördar. Manisk kan du för övrigt vara själv. Vad är det för argument? Med din logik så påstår du alltså att alla människor är goda och inga människor utför onda handlingar. Inga människor ljuger och talar alltid sanning och människor i maktställning ägnar sig aldrig åt maktmissbruk, inte ens när det krävs för att rädda sitt eget ansikte. Du har en jävligt naiv syn på personer i maktställning. Jag antar att du aldrig frågat dig själv varför vissa personligheter just söker sig till positioner med makt? Men strunta i vad jag säger om du vill det. Läs vad Thomas Olsson säger istället då:

– Det är just skön stil att man nu klandrar föräldrarna för att de försökte hjälpa till, att de hade stort förtroende för rättsväsendet. Det skulle de tydligen inte ha haft. Men för de här människorna var polisen en auktoritet och det hade väl aldrig föresvävat dem att olika aktörer här blandade in sin personliga agenda i händelseförloppet och till slut var beredda att offra de här barnen för att själva komma ut ur det med en uppsida. Vem skulle ha trott det?
Citera
2017-05-16, 19:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Men jösses tänk lite! Det är någon eller några få som styr de andra poliserna och dessa har att rätta in sig i ledet eller kastas ut. Med fel ledare, som SÅC & RS så kan man få en sekteristisk stämning.

I de sista har du rätt. Det kan väldigt lätt bli så att en grupp utvecklar »sekteristiska« drag och då bejakar sig själv mer än ifrågasätter. Jag har tidigare skrivit vad jag tror hände och det första är naturligtvis att det låg tung sordin över hela historien. Till att börja med var det ju en juridisk undersökning.

Sedan är det naturligtvis inte så att RS med flera »planterar« bevis sett ur konspiratorisk synvinkel. De får givetvis en eller flera indikationer, i någon form, som skulle kunna peka i en viss riktning. Detta tillsammans med pressen att lösa fallet kan lätt dra iväg om det inte stoppas av det som en normal juridisk process innehåller, alltså en aktiv åklagare och en engagerad ledning.

Du har också rätt i att vissa människor inte orkar ta upp kampen med sådant som »verkar fel«. Det kan vara svaga människor och/eller människor som inte har en tillräcklig begåvning.
Citera
2017-05-16, 19:47
Medlem
Citat:
Du får tycka Thomas Olsson är absurd om du vill det. De flesta tycker inte det eftersom han är mycket kunnig och välsedd.

Som sagt, manisk.

Jo, Thomas Olsson är en av Sveriges bästa försvars- och brottsmålsadvokater och såklart har jag koll på det. Men bara för det behöver man inte köpa allt han säger rakt av. Han är vass och driver sina fall. Hans uppdrag är att företräda sina klienter - inget annat. Det finns en del obehagliga typer som han har försvarat och naturligtvis är det hans jobb, men skulle du svälja allt om det rörde en pedofil eller någon grovt kriminell som begått mord?
Citera
2017-05-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Som sagt, manisk.

Jo, Thomas Olsson är en av Sveriges bästa försvars- och brottsmålsadvokater och såklart har jag koll på det. Men bara för det behöver man inte köpa allt han säger rakt av. Han är vass och driver sina fall. Hans uppdrag är att företräda sina klienter - inget annat. Det finns en del obehagliga typer som han har försvarat och naturligtvis är det hans jobb, men skulle du svälja allt om det rörde en pedofil eller någon grovt kriminell som begått mord?

Han företrädde även Quick. Men du menar väl att han hade fel i det fallet också? Vad är det som bevisar killarnas skull i fallet Kevin menar du?
Citera
2017-05-16, 19:50
Medlem
Citat:
Jag antar att du fortfarande tror att Quick är skyldig också? Inga sekteristiska inslag där heller förstås?

Thomas Olsson:

Nej det tror jag inte men det var heller inte RS som ledde den utredningen.
Du verkar ha lite problem med att alla inte tror på konspirations-teorin. Jag gör det inte. Jag tror föräldrarna vet betydligt mer än vad som framkommit i det här programmet, därför har de aldrig satt sig emot.
Citera
2017-05-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIH
Nej det tror jag inte men det var heller inte RS som ledde den utredningen.
Du verkar ha lite problem med att alla inte tror på konspirations-teorin. Jag gör det inte. Jag tror föräldrarna vet betydligt mer än vad som framkommit i det här programmet, därför har de aldrig satt sig emot.

Vilken konspiration? Det finns inga som helst bevis på att killarna mördat Kevin och de har alibi. Så varför är det då långsökt att dra samma slutsatser som Thomas Olsson gör, att barnen offrades för de inblandades karriärer.

Föräldrarna vet inte alls mer, men de kan ha blivit uppgivna och apatiska och har troligen drabbats av depressioner pga vad som hände. Prio ett för dem har också varit att skydda barnen och de har låtit sig hunsas för att inte mista barnen.
Citera
2017-05-16, 19:59
Medlem
Citat:
Vilken konspiration? Det finns inga som helst bevis på att killarna mördat Kevin och de har alibi. Så varför är det då långsökt att dra samma slutsatser som Thomas Olsson gör, att barnen offrades för de inblandades karriärer.

Föräldrarna vet inte alls mer, men de kan ha blivit uppgivna och apatiska och har troligen drabbats av depressioner pga vad som hände. Prio ett för dem har också varit att skydda barnen och de har låtit sig hunsas för att inte mista barnen.

Exakt, de skulle förlora barnen om de inte samarbetade, de litade på polisen och rättsväsendet och blev vilseförda. Hoppas verkligen de får ett saftigt skadestånd och en ursäkt av RS.
Citera
2017-05-16, 19:59
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:

De har inget alibi. DJ säger att de har ett alibi men det är en ren lögn.
Citera
2017-05-16, 20:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
De har inget alibi. DJ säger att de har ett alibi men det är en ren lögn.

De påstås ha alibi, men alibit har inte prövats juridiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in