2017-05-12, 19:43
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
SÅC har ännu inte gjort entré i dokumentären och trots det så är det uppenbart för de flesta att det inte finns någonting som tyder på deras skuld. Så att allt annat, utom det SÅC varit inblandad i, skulle vara OK och vara bevis för att det är dessa pojkar som mördat är inte riktigt.
Där har du kraftigt fel. Skit i dokumentären och se på fallet.
Jag formulerar mig såhär istället: Med det som framkom , även om det var fabricerat vilket inte alla visste, så är utgången klar. Bröderna hade erkänt, berättat, ritat och visat. Så är det ju enligt dåtidens uppgifter. Då är det en korrekt utgång.
Men nu, när det tas upp igen, så kan resultatet bli ett annat.

Sedan kan man se det som att de två bröderna inte vill bära bördan hela livet och larmar media om det.
Oavsett vilken ståndpunkt man har så finns det än idag ingen som vet, förutom gärningsmannen/gärningsmännen.

Att de numera unga männen framstår som allmänt veliga och halvt sinnesslöa kan också spela roll.
Antingen dödade de Kevin eller också inte, men rentvådda vill de bli.

Jag ställer mig helt öppen för vilket som, men att SÅC är inblandad ger mig stora tvivel.
Och därmed bröderna rätt.
Citera
2017-05-12, 19:49
Medlem
HotBrunettes avatar
I Ondskan berättar Hasse Aro om att de dömda pojkarnas pappa skall ha gillat Kevin mycket. Att han även tagit upp pojken i famnen som han inte gjort med sina egna barn, därav skall de funnits avundsjuka hos sjuåringen. Kevin skall också fått en splitter ny cykel som han var avundsjuk på. Vad är detta för uppgifter?
Citera
2017-05-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotBrunette
I Ondskan berättar Hasse Aro om att de dömda pojkarnas pappa skall ha gillat Kevin mycket. Att han även tagit upp pojken i famnen som han inte gjort med sina egna barn, därav skall de funnits avundsjuka hos sjuåringen. Kevin skall också fått en splitter ny cykel som han var avundsjuk på. Vad är detta för uppgifter?

Och ? Det händer väl hela tiden att barn är avundsjuka. Säger inget åt något håll.
Citera
2017-05-12, 19:59
Medlem
Blev intresserad idag och kollade upp killarna i belastningsregistret för att se om de är dömda för något annat. Hittade detta..

Christian (den äldre) är dömd för VÅLDTÄKT MOT BARN, 2012.

Brottmålsnummer : B 48 40-12

Det gick inte få ut domslutet då det är sekretessbelagt, sannerligen pga att offret va ett barn.

Och i och med detta slutade jag att tycka synd om honom.
Citera
2017-05-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Blev intresserad idag och kollade upp killarna i belastningsregistret för att se om de är dömda för något annat. Hittade detta..

Christian (den äldre) är dömd för VÅLDTÄKT MOT BARN, 2012.

Brottmålsnummer : B 48 40-12

Det gick inte få ut domslutet då det är sekretessbelagt, sannerligen pga att offret va ett barn.

Och i och med detta slutade jag att tycka synd om honom.

Är det sant? Det säger ju en del om han som person i sådana fall. Fy
Citera
2017-05-12, 20:02
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Och ? Det händer väl hela tiden att barn är avundsjuka. Säger inget åt något håll.
Förvisso. Men är man avundsjuk i den åldern och vill jävlas så kan i princip vad som helst hända.
Nu är detta nya uppgifter för mig med, men man ska inte underskatta vad barn gör ibland.

Det finns småbarn som har eldat upp skogar för att bränna ner en högre koja.
Konsekvenstänket är sådär...minst sagt.
Citera
2017-05-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Vaddå! Tror du att han hittar på att pappan ritat om teckningen?

Jag tror att det SÅC säger om teckningen är helt felaktigt. Om det beror på att han ljuger eller något annat vet jag inte. Det går i varje fall inte att lita på ett enda ord av vad SÅC säger.

Om det överhuvudtaget förekommit någon teckning i utredningen så tror jag att den gjorts av ett barn långt efter Kevins död. Att pappan skulle ha ritat en teckning tror jag inte alls på.

Förhoppningsvis kommer FUP att bli tillgänglig så att uppgifterna kan kontrolleras.
Citera
2017-05-12, 20:05
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Man hittade ju också initialt Kevins fingeravtryck på pinnen. Avvärjning skall utredarna bedömt att fingeravtrycken likna.

Nej, fingeravtryck togs aldrig på Kevin, så det fanns aldrig något att jämföra med pinnarna (plural, det var två pinnar).
Däremot ljuger RS rakt upp och ner i programmet Ondska från TV3. Han säger att avtrycken på pinnen tydde på att det var Kevins.

Pinnarnas betydelse i utredningen är fortfarande oerhört mystisk. Det är som att fallet krävde ett mordvapen och det bästa utredarna kunde hitta var ett par pinnar.

Ska bli spännande att se hur berättelsen om pinnen som mordvapen planteras av förhörsledare i barnens utsagor.
Citera
2017-05-12, 20:06
Medlem
Citat:
Man hittade ju också initialt Kevins fingeravtryck på pinnen. Avvärjning skall utredarna bedömt att fingeravtrycken likna. En vuxen skulle ju inte behöva en pinne för att strypa, men för att dölja sina egna fingeravtryck kan ju personen dragit upp sin tröja om och hållt i pinnen för att dölja fingeravtryck, därav valt pinnen.

Man tog aldrig några fingeravtryck på Kevin och har därför aldrig hittat några sådana på pinnen. Står att läsa i Hjelmgren redovisningen:

Citat:
"Där hittade teknikerna också en pinne, en avbruten gren, som man fick avtryck från insidan av en barnhand på och säkrade hårstrån från. Man vet inte om de tillhört Kevin; det togs aldrig fingeravtryck eller hår för DNA på honom". (s. 18)
Citera
2017-05-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Är det sant? Det säger ju en del om han som person i sådana fall. Fy

Kolla upp de själv om du inte tror mig.. trodde inte heller de om han. Verkade vettig i tvn!
Citera
2017-05-12, 20:10
Medlem
LeeVans avatar
För den som missade Mordet på Kevin i programserien Ondskan. Programmet är sevärt.

Ondskan (Säsong-1 Avsnitt-6 ViaFree)

Mordet på Kevin börjar 13 min in i programmet.

https://www.viafree.se/program/samhalle/ondska/sasong-1/avsnitt-6
Citera
2017-05-12, 20:11
Medlem
HotBrunettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dale-Cooper
Man tog aldrig några fingeravtryck på Kevin och har därför aldrig hittat några sådana på pinnen. Står att läsa i Hjelmgren redovisningen:

Sjukt då ljuger han i Ondskan. Man vet inte längre vad man skall tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in