2022-03-10, 11:01
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Barnen runtom i Dottevik visste knappt förnamnen på killarna och ändå har dom växt upp i samma område. Håll din käft stängd för du har inte en blekaste aning.

Lilla vän, jag har nära relationer med personer vilka bor i Arvika som berättat detta innan du ens var torr bakom öronen.
Citera
2022-03-10, 11:26
Medlem
Citat:
Barn kan självfallet ljuga men inte om ett mord som har begåtts. Fråga dig själv varför du som 5 eller 7 åring skulle ta på dig berövandet av din kompis liv? Christian blev sedermera dömd för sex med en minderårig tjej på blott 14 år när han var 20. Tycker du att det är normalt också?
Haha..I Värmland är väl det inte så ovanligt.
Citera
2022-03-10, 11:30
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Är lite nyfiken på vad polisen Rolf "Idioten" Sandberg tänker ikväll..

Eftersom han inte bara är en värdelös polis, utan också någon slags rättshaverist så tippar jag på att han laddar med någon debattartikel eller blogginlägg. För denna typ av dårar fortsätter typiskt nog att fram till sin död förklara att de egentligen gjort allting rätt.

Det spelar ingen roll vad någon annan säger. Deras futtiga egon kan aldrig acceptera kritik, och inte sällan blir de ett slags kufar som anser sig missförstådda och orättvist behandlade. Jämför med gänget från Thomas Quick-skandalen som just är marginaliserade och utskrattade.

Rolf kanske bara var en lydpojke.
Får den känslan när jag läser detta:

Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Socialdemokraterna har blivit kalla om fötterna, eftersom Laila Freivalds mörkade bort att gärningsmannen som dödade Kevin var detta 13-åriga Menabarn som GW nämner.
Hon ringde dagligen Åklagaren och ville ha lägesrapport, att ett Menabarn skulle mördat Kevin hade inte passat in i Socialdemokraternas agenda detta valår.
Nu ska Dvärgen Mogge köpa S fria från denna rättskandal med en miljon, löjligt lågt belopp, ge dessa killar 5 miljoner var!

Länkar även en artikel från GP tidigare i vinter.

https://www.gp.se/ledare/bidrog-s-re...let-1.66012926

"Dåvarande justitieminister Laila Freivalds, eller hennes politiska stab där bland annat tidigare rikspolischefen Dan Eliasson ingick, kan alltså ha utövat påtryckningar som direkt eller indirekt bidrog till att fel personer – till råga på allt två små barn – utpekade för ett mord."
Citera
2022-03-10, 11:34
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Gått miste? Det var ytterst få i lilla Arvika förutom grannarna i radhuslängan som visste vilka dessa gossar var innan dokumentären.

Mer än vad jag vet. Vet du verkligen?

När har deras identitet blivit känd? För vem som helst som ville ta reda på det.
Citera
2022-03-10, 12:36
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Citat:
Barn kan självfallet ljuga men inte om ett mord som har begåtts. Fråga dig själv varför du som 5 eller 7 åring skulle ta på dig berövandet av din kompis liv? Christian blev sedermera dömd för sex med en minderårig tjej på blott 14 år när han var 20. Tycker du att det är normalt också?
Hur vet du det, gjorde du en bakgrundskontroll?
Citera
2022-03-10, 12:38
Medlem
En miljon per skalle är för lite. De bör få tillräckligt så att de inte behöver fundera på heltidsarbete i resten av livet. Något på halvtid som man tycker är skoj. Möjlighet att resa lite men framförallt få ett lugnt och behagligt liv. Totalt motsatsen till hur de levt såhär långt, alltså. Självklart
Citera
2022-03-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Lilla vän, jag har nära relationer med personer vilka bor i Arvika som berättat detta innan du ens var torr bakom öronen.

Lilla vännen, jag växte upp i staden och bodde i området där Kevin mördades. Jag är lika gammal som Kevin så din kommentar kan du sticka upp där solen inte skiner.
Citera
2022-03-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Mer än vad jag vet. Vet du verkligen?

När har deras identitet blivit känd? För vem som helst som ville ta reda på det.
Jag är lika gammal som Kevin och växte upp i området Dottevik. Identiteten på dessa killar blev känd bland offentligheten i Arvika när dokumentären kom ut.
Citera
2022-03-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
Hur vet du det, gjorde du en bakgrundskontroll?

Står på Lexbase för den nyfikne.
Citera
2022-03-10, 13:53
Medlem
UT64s avatar
Det märks att det fortfarande finns en lobby som stenhårt ligger på för att de oskyldiga bröderna egentligen var skyldiga. Och de uppvisar de typiska dragen för rättshaverister; En upptagenhet med små detaljer, smutskastning av de oskyldiga, antydningar om att de "vet" sådant ingen annan vet osv.

Fallets politiska aspekter är, som flera redan påpekat, anledningen till att bröderna nu får lite upprättelse. Egentligen synd att den arroganta Laila Freivalds, vars gärningar egentligen var de värsta, inte dras ned till samma skamliga nivå som stolpskottet polis Rolf Sandberg.
Citera
2022-03-10, 14:00
Citat:
Lilla vännen, jag växte upp i staden och bodde i området där Kevin mördades. Jag är lika gammal som Kevin så din kommentar kan du sticka upp där solen inte skiner.

Om du så vuxit upp i där solen inte skiner så vet jag och alla andra att du bara trollar i denna tråd. Lågt gjort.
Citera
2022-03-10, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det märks att det fortfarande finns en lobby som stenhårt ligger på för att de oskyldiga bröderna egentligen var skyldiga. Och de uppvisar de typiska dragen för rättshaverister; En upptagenhet med små detaljer, smutskastning av de oskyldiga, antydningar om att de "vet" sådant ingen annan vet osv.

Fallets politiska aspekter är, som flera redan påpekat, anledningen till att bröderna nu får lite upprättelse. Egentligen synd att den arroganta Laila Freivalds, vars gärningar egentligen var de värsta, inte dras ned till samma skamliga nivå som stolpskottet polis Rolf Sandberg.

För den klarsynte så är dessa gossar skyldiga till mordet. Veckla ner skygglapparna litegrann och slit dina ögon från dokumentären så ska du se att en helt ny värld uppenbarar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in