Citat:
Ursprungligen postat av
Lilithseyes
I podden "Tala till punkt" berättar Robin att Annika levde med en man som misshandlade henne och att det var därför bröderna inte kunde bo hos henne. Även Weine och Eva bekräftar detta i podden.
Detta är ju intressant. Kan det vara därför Christian, enligt dagmamman, "tagit stryptag" på nåt barn - för att han sett styvpappan göra så? Kan det vara därför myndigheterna uppfattade att bröderna inte mådde bra och ville berätta om olika män som gjort dumma saker osv.
Tack för "tipset" om den utmärkta podden, rekommenderas verkligen!
https://open.spotify.com/show/577QpYllwNtpldElLf16Bf
(Din vinkel och ditt "urval" (avhandlas efter ca 47 min del 1) är dock lite märkligt)
Jag är ganska bra insatt i det här ökända fallet men måste säga att det var nästan "värre" än jag tidigare trott. Lite intressant att Weine i en passage nästan försvarar (nåja) Rolf Sandberg. Han sa att RS i något skede frågat barnpsykologerna, "kan vi verkligen förhöra pojkarna så länge?". "Javisst kör på, de tar ingen skada av det" hade de svarat. Men visst tog de skada och det är ju inte konstigt alls.
Även det här med att man "gömde" alibit, det här togs även upp av den nya förundersökningen 2018.