2008-12-12, 02:55
Medlem
bellahitochdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Gud va gulligt!
Gröna bandet!
Ett frimärke kostar 5-6 spänn tror jag. Hmm kanske man skulle slå till på ett band? Du borde sälja dem för 20 spänn styck eller så och låta överskottet gå till något välgörande ändamål ex. rädda barnen, och skriva ut det också, för att visa att stoners inte är dåliga människor
Keep up the good work i alla fall!

kram!

Bra idé. Jag kommer nog behöva ta betalt eventuellt då då det kostar en del att köpa materialet. Men då betalar jag materialet för dom pengarna och resten till till någon organisation.
Citera
2008-12-12, 09:45
Medlem
MåsteMeckaDens avatar
Någon organisation? Pengarna ska väl gå till Post It, eller något annat som är för cannabislegalisering. Är ju så rosa och vita bandet funkar, och då visar man ju att man verkligen stödjer gröna bandet och legalisering.
Citera
2008-12-12, 12:48
Medlem
Tänkte på en sak häromdagen, en rätt så flummig idé men iaf. Ett sätt att sprida budskapet borde väl vara att bomba alla riksdagsmän med infobrev om cannabis. Skickas ett brev till varenda en, borde ju ngn läsa det. Vilket kanske kan göra något åt inställningen hos en makthavare.

Kanske inte gör så mlt men vågar någon ta på sig kontaktuppgifter eller liknande kanske man kan få en mindre debatt, för vad jag vet så svara politiker oftast på brev, fastän kanske det i många fall är någon assistent som skriver tillbaka och tackar för ens brev.
Citera
2008-12-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Tänkte på en sak häromdagen, en rätt så flummig idé men iaf. Ett sätt att sprida budskapet borde väl vara att bomba alla riksdagsmän med infobrev om cannabis. Skickas ett brev till varenda en, borde ju ngn läsa det. Vilket kanske kan göra något åt inställningen hos en makthavare.

Kanske inte gör så mlt men vågar någon ta på sig kontaktuppgifter eller liknande kanske man kan få en mindre debatt, för vad jag vet så svara politiker oftast på brev, fastän kanske det i många fall är någon assistent som skriver tillbaka och tackar för ens brev.

Låter bra, skriva ihop ett helt häfte där man krossar myt för myt. Och skriver allt som är värt och veta, där man tar upp de negativa sidorna och hur man ska behandla dessa. Idéer på hur samhället skulle se ut, såg att mofolo eller vad han heter hade en riktigt bra teori.

Skulle säkert vara gynnande, man kan alltid försöka iaf.

By the way, någon som vet hur det går med Cannabisera.se? den står ju ganska oklar just nu.
Senast redigerad av Shah 2008-12-12 kl. 13:13.
Citera
2008-12-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
....infobrev om cannabis....

Det vore bra om någon copy skulle kunna författa ett sådant brev, alternativt att man vänder sig till någon PR byrå, de brukar ju kunna få till det...

En liten trycksak med fin sättning och tankeväckande innehåll borde vara lämpligt.
Citera
2008-12-12, 15:17
Medlem
förmodligen har någon redan sagt det men du bör ändra citatet som är på svenska till det riktiga engelska citatet. Personligen bryr jag mig inte så mycket om hur andra stavar men om ni vill framstå som seriösa är det kanske en god idé.

Hoppas att ni lyckas väcka en debatt iaf.
Citera
2008-12-12, 17:46
Medlem
Vad som skulle vara riktigt slagkraftigt tror jag är professionella "reklam" bilder som är simpla och går snabbt att förstå. Kanske även en text under där det står lite fakta.
Kom och tänka på att en bekant jobbar med reklam, ska fråga honom ifall han kan ge några tips eller kanske t.om. hjälpa till och göra något!
Citera
2008-12-12, 18:08
Medlem
Lilabanans avatar
Kan man inte göra mass utskick av mejl till varenda person i Sverige? Där man då radar upp lite snabbt de olika myterna och förklarar hur de är totalt fel. Man kan döpa mejlet till typ "Cannabisförbudet är fel, hjälp oss att få fram sanningen!"
...Eller något liknande, gäller ju att folk inte får intryck av att mejlet är varesej virus eller bullshit.

Det enda problemet är ju att många lär radera mejlet innan de ens läst det för att de får dåliga vibbar av det Kanske kan man dra en fuling och göra så att det ser ut som ett mejl från Windows eller något...
Citera
2008-12-12, 18:15
Medlem
"Spam" brukar ju vanligtvis inte uppskattas, men jag vet inte
Citera
2008-12-12, 18:15
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shah
Låter bra, skriva ihop ett helt häfte där man krossar myt för myt. Och skriver allt som är värt och veta, där man tar upp de negativa sidorna och hur man ska behandla dessa. Idéer på hur samhället skulle se ut, såg att mofolo eller vad han heter hade en riktigt bra teori.

Skulle säkert vara gynnande, man kan alltid försöka iaf.

By the way, någon som vet hur det går med Cannabisera.se? den står ju ganska oklar just nu.

Det finns ju redan flera som har gjort precis det du skriver. Det finns ju Cannabisera, en artikel på Swecan och ett dokument på Erowid som alla krossar myter.
Citera
2008-12-12, 18:18
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shah
"Spam" brukar ju vanligtvis inte uppskattas, men jag vet inte

Det är ju det, men jag ser inte så många andra sätt att lösa detta på! Våra posters tar oss bara så långt, folk kommer riva ner de och fortsätta vara giriga... De flesta läser ju inte ens våra posters, så fort de ser ordet cannabis tänker de säkert "åh, jävla knarkare som skräpar ner stan"
Citera
2008-12-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Det finns ju redan flera som har gjort precis det du skriver. Det finns ju Cannabisera, en artikel på Swecan och ett dokument på Erowid som alla krossar myter.

Tror du missförstod vad jag menade. Mer något som liknar detta lite mer:
http://www.normal.nu/files/gmm06-poster2.pdf
Fast kanske uppfattas som oseriöst, ska snacka med han som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in