2008-12-02, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 12866
Satan! Grymmt band!

Hur gör vi med Namninsamling? det finns ju redan så många? är det verkligen värt att öppna en ny? NickNodShakeBrakeMake
Starta en namninsamling som pågår i låt säga en månad och sedan lämna in det till riksdagen eller kanske ta upp det i en öppen debatt med regeringspartierna?
Citera
2008-12-02, 22:13
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Kan ta och göra en betydligt snyggare logotyp när jag inte är redo att kasta mig i säng, vilket jag är nu. Skrattade lite åt idén om ett band och öppnade genast paint. Photoshop och några extra minuter framför datorn nästa gång så... om ni gillade den vill säga.

Annars kan ju någon spinna vidare på idén som inte har vardag att sköta. Snitsa till en uppfräschad version, så kanske vi är nära en officiell logotyp inom en kort framtid. Godnatt!

Gör gärna en "green ribbon 2.0" om du orkar, för det där är precis vad jag var ute efter, och precis vad jag tror att vi behöver. En logga alla kan känna igen, nyskapande och ändå lättigenkännlig vad den handlar om. Skitbra, helt enkelt.
Citera
2008-12-02, 22:13
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Det har försökts åtskilliga ggr. Det som har hänt är att folk spammat namn som "LEGALIZEFFS!" och liknande, och de går ju bort och sen har namninsamlingen inte kommit nånvart.

Precis, 200 underskrifter av Jack Herrer och Ganja mcSpliffser kommer man ingen stans på.

Om man vill starta namnlistor är nog det enda alternativet att gå ut på stan och jaga underskrifter.
Citera
2008-12-02, 22:20
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
... Och då kommer farbror blå

Det måste väl finnas ett gäng som är rena och är för en legalisering, det kan ju knappast vara olagligt att flörta till sig namnteckningar?
Citera
2008-12-02, 22:28
Bannlyst
Vänta med namninsamlingar iallafall några månader. Detta måste bli känt, både i media och i andra sammanhang innan det är lönt med namninsamling. Det som är viktigt det är ni kan föra en diskution om cannabis, så läs på ordentligt om ni nu ska ut på stan o jaga namn. En som inte har kött på benen kommer oftast med dumma argument - det gäller att ni har kött på benen.
Citera
2008-12-02, 22:30
Medlem
Om namninsamling ska skes borde vi ha en mIRC kanal där vi kan organisera så vi kan ta namninsamling på sina områden så man vet att ingen i trakten också råkar bo där och samla in också. Vore bra att kunna organisera sig då i ett aktiv chattprogram.
Citera
2008-12-02, 22:35
Medlem
sallymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjante
Om namninsamling ska skes borde vi ha en mIRC kanal där vi kan organisera så vi kan ta namninsamling på sina områden så man vet att ingen i trakten också råkar bo där och samla in också. Vore bra att kunna organisera sig då i ett aktiv chattprogram.

Har också tänkt på de, mycket effektivt med en IRC-kanal, där man kan hålla löpande disskutioner, komma med ideer och dylikt, istället för att spamma tråden
Citera
2008-12-02, 22:41
Medlem
Satkas avatar
Jag ser två saker som direkt oroar mig lite. Först och främst är det olagligt att affischera som du/ni tänker göra, det rubriceras som åverkan eller skadegörelse och det andra är att det förmodligen är förbjudet att skriva ut "reklam" på skolans datorer.

Om ni bryter mot dessa regler så kommer ni förmodligen mest ses som kriminella av den skeptiska skaran samt ge rektor/skolledning en anledning att göra sig av med er/affischerna.

Vad jag tycker ni ska göra är att be om tillstånd hos skolan, om ni inte får det så för ni ett jävla liv och fascistisk rektor och att de förtrycker er "freedom of speech" (kommer inte ihåg vad det är på svenska). Självklart kommer det inte att funka men då har NI en anledning att bryta mot reglerna.
Citera
2008-12-02, 22:43
Medlem
Her0ins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrilleKrullis
Att folk har börjat sätta upp affischer idag visar på STORT engagemang ! Jag tror det här kan bli något..

Då satsar vi på Overgrow till sommaren. Hoppas att fler deltar nu än förut. Alla städer i Sverige ska vara fullt av odlingar!
Citera
2008-12-02, 22:44
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Är villig att ta den risken :P Och bättre att börja någonstans än ingenstans.. Typ

Nej, nej. Han har en poäng, vi ska inte göra samma misstag som NSF och andra idioter. Som någon sa "gör inte som NSF, gör som SD". Var lite smooth och listig istället. Välpolerad och gör det jävligt svårt för motståndet att sätta dit oss.
Citera
2008-12-02, 22:47
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Absolut! Men tror att det här med affischeringen kommer funkar ..

Ja, affischeringen kommer funka. Men fråga om lov och få avslag, sen gör ni som sagt ett jävla liv kring att denne fascistjävel inskränker er yttrandefrihet, och sen sätter ni upp affischerna ändå, "i den fria demokratins anda".

Det är MYCKET svårare att komma åt istället för "de kriminella ligisterna som sätter upp knarkpropaganda på skolan utan lov."
Citera
2008-12-02, 22:47
Medlem
Hmm, om ni/vi tänker göra detta så är det viktigt att det görs rätt. Om media ser att kampanjen utförts fel/olagligt på ngt sätt så kommer de att lägga vikten på det istället för att ta den seriöst. Jag har inte tid att diskutera/planera detta med er, men om ni kommer fram till en plan som verkar hållbar och hela sverige affischeras på samma gång och seriöst så kan jag också hjälpa till med att klistra upp affischer Är ren också, så har inget att oroa mig för på den fronten :P Bara se til latt göra rätt från början i så fall

Bra initiativ btw, men det har du fått höra rätt ofta nu :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in