2008-12-02, 21:39
Medlem
SunshineBlinds avatar
Som ett resultat av "Imorgon börjar det"-tråden så skapar jag denna tråd. Den är en tråd där man ska skapa en symbol som kan användas på affischerna som senare kommer att spikas upp och skapas, för att visa en enighet.
En enkel, snygg symbol som kommer att förknippas med Sveriges Legaliseringskamp landet över!

Jag tänkte att denna tråd har en "limit" på en vecka, och därefter kommer en ny tråd dyka upp där bidragen ni skickar in (var kreativa, men försök att inte göra den allt för svår är mitt tips för en framgångsrik logga ) kommer att vara med i en omröstning. Bidraget med flest röster skall senare användas på dessa affischer. What do you say? Ni photoshoppare och andra konstnärer, var kreativa och ambitiösa, det här kan vara början på något seriöst!

Tillägg: Efter feedback i den andra tråden så kom idén att även ha en slogan upp. Mitt bidrag till denna slogan är:
"Den enklaste lösningen är oftast den rätta. - Legalisera, reglera, kontrollera."

Folk som kollar in tråden och/eller lägger upp loggor eller slogans får gärna komma med konstruktiv kritik på andra bidrag.
Senast redigerad av SunshineBlind 2008-12-02 kl. 21:41.
Citera
2008-12-02, 21:42
Medlem
Her0ins avatar
Mycket bra idé!
Citera
2008-12-02, 21:44
Medlem
Jag snacka med flera i min klass som är sjukt duktiga med PhotoShop . Så kom på några schysta idéer så har vi snart många snygga bilder/ikoner/affischer.
Jag funderar på om man ska försöka få ihop ett "grönt" tema och en bild som påminner om cannabis på något sätt.. xD ah..
Citera
2008-12-02, 21:55
Medlem
salabimms avatar
Undvik det klassiska Cannabis lövet tror jag, ser nog inte så bra ut i de flestas ögon
Citera
2008-12-02, 21:59
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salabimm
Undvik det klassiska Cannabis lövet tror jag, ser nog inte så bra ut i de flestas ögon

Tänkte precis säga det samma sak.
Mitt slogan förslag: "Låt inte falsk moral och känslor styra politiken - Legalisera cannabis."
Citera
Medlem
stelkramps avatar
Citat:

+1, alldeles för uttjatat.
Citera
Bannlyst
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/Green_ribbon.svg

Sjukt bra logga, och är även känd sen tidigare.
Citera
2008-12-02, 22:00
Medlem
Her0ins avatar
Citat:

Ska vi ta vanliga löv då? Nej, ett snällt Cannabisblad måste det ju vara...
Citera
2008-12-02, 22:01
Medlem
salabimms avatar
Tycker det där med legalisera, reglera, kontrollera lät bra, att det inte ska släppas helt fritt är väl en nyckel om man ska få någon att kanske byta sida, svensons gillar kontroll och regler
Citera
2008-12-02, 22:02
Medlem
SunshineBlinds avatar
Då har vi våran första logga och sen tidigare den första slogan. Vi är nu offeciellt inne på dag 1 av vårat enande under samma fana?

Jag undrar dock - går det att få till någon speciell "touch" på det gröna bandet? Du vet, så den blir lite mer egen för Sveriges legaliseringsrörelse då vårat läge och den amerikanska/kanadensiska/europeiska länder osv inte sitter i exakt samma sits som vi gör.
Citera
2008-12-02, 22:08
Medlem
SunshineBlinds avatar
Eftersom denna postades i den andra tråden och jag är en otålig jävel lägger jag upp denna. http://img201.imageshack.us/my.php?image=cbbandsf5.png

Props till Kimsan som verkar vara upphovsmannen!
Citera
2008-12-02, 22:10
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Tycker det där med legalisera, reglera, kontrollera lät bra, att det inte ska släppas helt fritt är väl en nyckel om man ska få någon att kanske byta sida, svensons gillar kontroll och regler

Agreed. Jag är också för att det ska regleras och kontrolleras. Förutom den onödiga häxjakten på mig och "mina likasinnade" utan egentlig anledning så är min största anledning till att vilja legalisera att de kriminella inte ska få tjäna pengar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in