2009-10-26, 20:22
Medlem
Dyngraukmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schteeek
finns säkert 100 liknanade trådar det är bara att inse ingen orkar, du får ta saken i egna händer.

Mjo jag är riktigt medveten om det, det som däremot är konstigt är att någon orkar graffa ett majja löv på ett stopljus...men ingen pallar göra ett smack som faktiskt syns och når folk.

Jag tror iaf det skulle gå bra mycket snabbare att nå ut på detta sätt istället för att övertyga folk på flashback eller typ i aftonbladets kommentar fält...
Citera
2009-10-26, 21:47
Medlem
VVeeDs avatar
eftersom TS vill sätta upp det kan han vell göra det sj resten behöver inte bry sig.

TS SKRIV NÅTT PÅ DINA LAKAN HEMMA OCH GÅ OCH SÄTT UPP DET IMORN ISTÄLLET FÖR ATT SÄGA ATT ANDRA SKA GÖRA DET!
Citera
2009-10-26, 21:52
Medlem
Primat91s avatar
Låter som en toppenidé. Tyvärr verkar det som civil olydnad är enda sättet att åstadkomma någonting nuförtiden. T.o.m. när Cannabiseras representant Jonny är på riks-tv kan man ju inte anklaga dem för att ha valt bästa sändningstid eller bästa debatteringsmöjligheter...
Citera
2009-10-26, 21:54
Medlem
SloThs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVeeD
eftersom TS vill sätta upp det kan han vell göra det sj resten behöver inte bry sig.

TS SKRIV NÅTT PÅ DINA LAKAN HEMMA OCH GÅ OCH SÄTT UPP DET IMORN ISTÄLLET FÖR ATT SÄGA ATT ANDRA SKA GÖRA DET!

Han har väl aldrig sagt att andra ska göra det? Jag tolkade det mer som att han ville höra med andra om vad de tyckte om idén...
Citera
2009-10-26, 22:10
Medlem
Hoozts avatar
Citat:

Chilla lite, jag tror inte syftet var att försöka tjata, eller tvinga någon annan att göra det. Man får väl sprida idéer eller?

Härligt TS, men om jag får säga mitt så vettefan om just det sättet sådär med ett lakan över en motorväg är så jättebra asså. Man vill ju inte ge intryck utav att man inte respekterar trafikanterna på motorvägen eller?
Det känns som att det kan ge dålig uppmärksamhet faktiskt.
Vad sägs som bredvid motorvägen då? Jag tänker nåt i stil med två enkla pelare i trä och sen smack på med lakanet..?

Alltså om lakanet skulle trilla ner av någon orsak när man sätter upp det så som du tänkte så hade det kanske inte varit så superbra eller?

Men ja...

Kom just på en annan sak faktiskt. Man skulle ju kunna göra 18 olika lakan och sätta upp lite överallt i samma storlek, så har man ett av varje argument som finns på Cannabisera?
Citera
2009-10-26, 22:18
Medlem
VVeeDs avatar
annars kan man hyra in ett flygplan med banderoll bak på
Citera
2009-10-26, 23:03
Medlem
Dyngraukmans avatar
Citat:
annars kan man hyra in ett flygplan med banderoll bak på

har inte tagit flyg certifikat ännu tyvärr...men jag arbetar på det!

men jag ska faktiskt göra det så fort jag kan måste bara hitta en måndag(för mest uppmärksamhet) då jag kan gå upp klockan 5-6 och göra det..
Citera
2009-10-26, 23:08
Medlem
SloThs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
har inte tagit flyg certifikat ännu tyvärr...men jag arbetar på det!

men jag ska faktiskt göra det så fort jag kan måste bara hitta en måndag(för mest uppmärksamhet) då jag kan gå upp klockan 5-6 och göra det..

Se till att göra det stort och fint, och framför allt, se till att det inte blåser ner på vägen!

BTW, vad säger lagen om sådant här?
Citera
2009-10-26, 23:14
Medlem
Dyngraukmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloTh
Se till att göra det stort och fint, och framför allt, se till att det inte blåser ner på vägen!

BTW, vad säger lagen om sådant här?

om det är någon som vet vad lagen säger om det här får dom gärna breätta!

och självklart ska det sitta fast ordentligt...jag själv åker på den vägen varje dag så jag vill inte råka illa ut för kö själv...
Citera
2009-10-26, 23:23
Medlem
Kom på en toppen idé vad som ska stå på planschen; "Stödj vårat kriminella gäng, legalisera inte Cannabis"
Citera
2009-10-27, 00:06
Medlem
Riktigt bra idé det finns nog stor chans att de kommer med i tidningar (med tanke på trafiklyset med cannabis märket).

Men jag tror man måste passa sig lite när man gör lakanen så de inte ser för "skabbigt ut" så alla som ser dem bara tänker jävla pundare.

gillade idén med 18 argument från cannabisera.se, Något annat som man skulle kunna skriva för att få lite uppmärksamhet så att folk verkligen går in på hemsidan och läser istället för ser skylten och skiter i att läsa, skulle kunna vara något i stil med:
"Hur vet du det du vet om cannabis? www.cannabisera.se"
Citera
2009-10-27, 00:11
Medlem
Dyngraukmans avatar
nej men börjar det regna så kommer det garanterat se skabbigt ut tyvärr...men alltså det är värt ett försök, det är ju bara hooka upp det med ton av silvertejp o bunt band...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in