2020-07-12, 11:19
Medlem
En fråga från en som inte alls är insatt (så var snälla med mig om den är dum). Finns det någon bra vpntjänst där man kan välja vilken stad/län i Sverige man ska "surfa från"? Jag kollade på nordvpn och express vpn men där var det bara servrar i Stockholm.
Citera
2020-07-12, 12:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrilurr
En fråga från en som inte alls är insatt (så var snälla med mig om den är dum). Finns det någon bra vpntjänst där man kan välja vilken stad/län i Sverige man ska "surfa från"? Jag kollade på nordvpn och express vpn men där var det bara servrar i Stockholm.

Mullvad har på olika ställen. Se listan här -> https://mullvad.net/sv/servers/#/
Citera
2020-07-14, 06:38
Medlem
Är detta bästa stället att fråga tro?
Jag skall besöka en sajt som blockerar besökare från EU pga gdpr, finns det något sätt att lura sajten? Jag använder idag flashback VPN.
Citera
2020-07-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mullvad har på olika ställen. Se listan här -> https://mullvad.net/sv/servers/#/

Tack så mycket!😊👍
Citera
2020-07-20, 10:23
Bannlyst
Har använt mig av https://nonamevpn.se och de har fungerat kanon. Köpte på mig tre månader och det har fungerat felfritt på min dator och telefon. Använder mig av deras Wireguard vilket verkar vara ett bra protokoll. Kunde även välja att betala med Bitcoin, Monero eller Swish.
Citera
2020-07-20, 10:36
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaren99
Har använt mig av https://nonamevpn.se och de har fungerat kanon. Köpte på mig tre månader och det har fungerat felfritt på min dator och telefon. Använder mig av deras Wireguard vilket verkar vara ett bra protokoll. Kunde även välja att betala med Bitcoin, Monero eller Swish.
Fin reklam du gör.
Citera
2020-07-25, 06:19
Medlem
Är det riskfritt att ladda ner saker med en VPN.
Jag tänker ifall bolag sätter press på VPN tjänstebolagen och tvingar dem att ge dem info.
Man kanske inte sparar register men man måste väl på något sätt spara kunduppgifter ett tag, särskilt på aktiva kunder?
Citera
2020-07-25, 09:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Är det riskfritt att ladda ner saker med en VPN.
Jag tänker ifall bolag sätter press på VPN tjänstebolagen och tvingar dem att ge dem info.
Man kanske inte sparar register men man måste väl på något sätt spara kunduppgifter ett tag, särskilt på aktiva kunder?

Du har kanske inte hunnit med morgonkaffet ännu? Dessa frågor har varit uppe flertal gånger på fourmet.

Sök i dessa trådar:

(FB) Brev från Telia mfl. angående fildelning

(FB) Tråden om IPRED och allt om risken att åka fast, samt tips på skydd (Sammanfogad)
Citera
2020-07-25, 14:20
Medlem
Mullvad VPN använder jag, är fullständigt ghosted (foliehattarna ska inte yttra sig). Betalade dessutom med bitcoin. Fungerar utmärkt med Tor, dock långsammare.
Citera
2020-07-25, 19:51
Medlem
-Mystics avatar
Är hittills ganska nöjd med Mullvad, har väl hänt x antal gånger att man tappade anslutningen till servern men annars bra. Hastigheterna både normalt sätt och när man laddar ner torrent är nästan oförändrade.

Det jag är mest nöjd med är att du kan betala kontakt i butiker som drivs av Inet/webhallen och att du inte behöver skapa ett nytt konto med email.

5 enether för detta priset är väl i linje med övriga konkurrenter, lite synd att man inte kan streama netflix och liknande från andra servar än Sverige.
Citera
2020-07-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Är hittills ganska nöjd med Mullvad, har väl hänt x antal gånger att man tappade anslutningen till servern men annars bra. Hastigheterna både normalt sätt och när man laddar ner torrent är nästan oförändrade.

Det jag är mest nöjd med är att du kan betala kontakt i butiker som drivs av Inet/webhallen och att du inte behöver skapa ett nytt konto med email.

5 enether för detta priset är väl i linje med övriga konkurrenter, lite synd att man inte kan streama netflix och liknande från andra servar än Sverige.

Ja, sant. Netflix jobbar hårt för att blockera oss som använder vpn. Vilket jag respekterar även om det vore kul om man kunde se utbudet som Netflix erbjuder i andra länder.
Citera
2020-07-25, 22:01
Medlem
ninjutsus avatar
Att kunna se större utbud från Netflix är väl typ halva tjusningen med en vpn, skulle inte betala för något om de inte aktivt försöker komma runt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in