2019-10-17, 11:37
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
En fråga bara, varför använder ni vpn? är det bara till för darknet? dum fråga kanske men är nyfiken
Tanka torrents, kolla på utlandstv
Citera
2019-10-17, 11:48
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
En fråga bara, varför använder ni vpn? är det bara till för darknet? dum fråga kanske men är nyfiken
Till att få göra vad jag vill på nätet utan att storebror övervakar
Citera
2019-10-21, 03:06
Medlem
Yahnoovass avatar
Erbjuder Flashback en egen VPN tjänst? Någon som testat/använder den?
Priset i sig verkade bra. 37kr/månaden - 1 år.. schysst o supporta om det gör sitt jobb!
Eller vilken vpn är att föredra?
Citera
2019-10-21, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Tanka torrents, kolla på utlandstv
kör purevpn 1 usd per månad. tittar på uk och us tv, finns
färdiga "vpn" knappar för det. ska inte skryta men funkar
även med 3 bredband hemma utan problem. såg 10 timmar
serier i rad inga problem.

testat det på pc och iphone.

min kompis har nordvpn som han inte har några problem med
men jag hade inte ekonomi för att betala för 3 år.

även testat mullvad men då den är betydligt dyrare (för den
som inte har pengar) så blev det inte den.
Citera
2019-10-21, 05:32
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Erbjuder Flashback en egen VPN tjänst? Någon som testat/använder den?

Jag kör med flashback vpn sedan början av 2018 då stadsnätet stängde ned min anslutning (inte min ISP Bahnhof, utan stadsnätet). Jag kör en Tor exit nod som någon tydligen får krupp av. flashback vpn är stabil och klarar av min 250/250 anslutning med bravur.
Citera
2019-10-24, 09:30
Medlem
En fråga.
Jag valde nu Bahnhof 6 månader gratis sen 40 kr månad. Jag kör openvpn. Installerade via mobil nu. Hur säkert är bahnhof vpn? Några nackdelar? Man kan ju inte välja andra länder men är man helt skyddad till att exempelvis tanka torrent och så?
Citera
2019-10-24, 15:28
Medlem
Och en fråga till..
När jag googlar min position står det där jag är. Medans om jag söker på min ip så står det stockholm.
Surfar jag ignkognito står det en tredje stad.
Spelar de ingen roll om man har vpn när google ändå kan se var jag är?
Citera
2019-10-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
En fråga.
Jag valde nu Bahnhof 6 månader gratis sen 40 kr månad. Jag kör openvpn. Installerade via mobil nu. Hur säkert är bahnhof vpn? Några nackdelar? Man kan ju inte välja andra länder men är man helt skyddad till att exempelvis tanka torrent och så?

Ja det ska vara väldigt säkert. Har också deras Integrity VPN sedan något år tillbaks, tankar och tankar och tankar dagligen utan att ha fått något problem.

Jag gissar att du är inloggad på Google där de redan har sparat infon? Kanske även inloggad på samma google konto på mobilen och har GPS och nät igång?
Citera
2019-10-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScrappyMcFiddle
Ja det ska vara väldigt säkert. Har också deras Integrity VPN sedan något år tillbaks, tankar och tankar och tankar dagligen utan att ha fått något problem.

Jag gissar att du är inloggad på Google där de redan har sparat infon? Kanske även inloggad på samma google konto på mobilen och har GPS och nät igång?

Vad bra, då ska jag tanka som en galning i helgen😁

Jo. Jag försökte rensa platstjänster osv men funkade inte. Gps är avstängd men googlar jag "min position" så är det där jag är. Googlar jag däremot i inkognito så kommer borlänge upp. Kollar jag min ip så är jag i stockholm. Provade explorer på mobilen där jag ej är inloggad (kanske inte spelar någon roll när jag är inloggad på google på telen?) Men det va samma.
Men spelar detta någon roll för spårningen om det skulle gå åt det hållet? Eller är det lugnt sålänge min ip visar en annan adress?
Citera
2019-10-24, 19:29
Medlem
Citat:
Vad bra, då ska jag tanka som en galning i helgen😁

Jo. Jag försökte rensa platstjänster osv men funkade inte. Gps är avstängd men googlar jag "min position" så är det där jag är. Googlar jag däremot i inkognito så kommer borlänge upp. Kollar jag min ip så är jag i stockholm. Provade explorer på mobilen där jag ej är inloggad (kanske inte spelar någon roll när jag är inloggad på google på telen?) Men det va samma.
Men spelar detta någon roll för spårningen om det skulle gå åt det hållet? Eller är det lugnt sålänge min ip visar en annan adress?
Går att spåra var du är genom att kolla vilka WiFi-nätverk du är uppkopplad.
Citera
2019-10-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420FourTwenty
Går att spåra var du är genom att kolla vilka WiFi-nätverk du är uppkopplad.

Även fast jag har vpn? Hur kommer man runt detta?
Citera
2019-10-24, 19:54
Medlem
Citat:
Även fast jag har vpn? Hur kommer man runt detta?
Använd trådat nät istället för WiFi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in