2007-11-29, 17:18
  #6097
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasoz
Vi brukar ha en en "ring" med toppisar(I think) som mamma brukar spara för att hon tycker de är så fina. De brukar komma upp lite här och var, speciellt i vår hage . Men jag laddar upp några bilder här när jag skördar dem nästa år.


Hmmm.. låter som märkliga toppisar, har aldrig sett de växa i ring, mer i klungor...
Citera
2007-11-29, 18:35
  #6098
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Hmmm.. låter som märkliga toppisar, har aldrig sett de växa i ring, mer i klungor...

svampar har en allmän tendens att göra så här ibland, dock tror jag mest på att det är antingen Veckad bläcksvamp, eller en brokling.
Citera
2007-12-05, 11:01
  #6099
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasoz
Vi brukar ha en en "ring" med toppisar(I think) som mamma brukar spara för att hon tycker de är så fina. De brukar komma upp lite här och var, speciellt i vår hage . Men jag laddar upp några bilder här när jag skördar dem nästa år.

Kom och tänka på ditt inlägg bara sådär, kan du minnas ungefär hur stora dom var? För innan man ser sin första toppis så tror man att dom är större än dom egentligen är. Iallafall enligt egen erfarenhet.

Citera
2007-12-05, 22:29
  #6100
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Kom och tänka på ditt inlägg bara sådär, kan du minnas ungefär hur stora dom var? För innan man ser sin första toppis så tror man att dom är större än dom egentligen är. Iallafall enligt egen erfarenhet.


Precis, och det är väldigt lätt att man tar fel i början
Citera
2007-12-06, 18:19
  #6101
Bannlyst
Någon som vet när svampsäsongen börjar? Inte allt för bra minne
Citera
2007-12-06, 18:23
  #6102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensam Gud
Någon som vet när svampsäsongen börjar? Inte allt för bra minne
Nästa höst; typ i slutet av augusti - november.

Edit: "Säsongen kommer på hösten när medeltemperaturen lägger sig under 15 grader. Den sträcker sig fram tills dess att det varit flera frostnätter i rad. Med andra ord mellan Mitten/Sen-Augusti till början/mitten av November, lite beroende på var i landet man bor. I norr börjar och slutar säsongen tidigare, längst i söder senare." - Knarkkorven.
Citera
2007-12-06, 18:28
  #6103
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smoeggarn
Nästa höst; typ i slutet av augusti - november.

Tusen tack
Citera
2007-12-07, 10:55
  #6104
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Rik? Rik på erfarenhet kanske. Personligen tycker jag att toppisar är nåt man "förtjänar", inget man köper eller säljer.

Man plockar sitt eget behov och njuter av det, har du i överflöd, bjud kompisarna vetja. Om det regnade och var jävligt kanske du ska ha lite OB-tillägg dock..

Glöm inte bort att lägga upp bilder på din första skörd så vi kan klargöra om du träffat rätt i svampmyllret


Precis min åsikt oXå....
Kan tom sträcka mig till byten mot andra substanser, men inte sälja dem.

Kan ju berätta att av ett plockat hegge (torkat) så åts säkert 3/4 delar upp av mina vänner!
Men vad då!!! Inte roligt att trippa själv ändå....

/märkte ni rimmet?`
Citera
2007-12-07, 23:14
  #6105
Medlem
JointOfStyxs avatar
jag är ganska bekant med psykadelisk svamp och har nu läst att man ska kunna få "fylligare/starkare" hallisar genom att inta c-vitamin innan.

någon som kan bekräfta/avfärda?

sorry om det redan varit uppe.

peace


EDIT: hittade svar på frågan i en annan tråd
Citera
2007-12-13, 20:51
  #6106
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JointOfStyx
jag är ganska bekant med psykadelisk svamp och har nu läst att man ska kunna få "fylligare/starkare" hallisar genom att inta c-vitamin innan.

någon som kan bekräfta/avfärda?

sorry om det redan varit uppe.

peace


EDIT: hittade svar på frågan i en annan tråd

Hm. Tvärtom väl? När jag vill komma ner snabbare brukar jag dricka mängder med C-vitamin..
Citera
2007-12-13, 22:15
  #6107
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Hm. Tvärtom väl? När jag vill komma ner snabbare brukar jag dricka mängder med C-vitamin..

Mja, C-vitamin DÖDAR inte trippen, men den har en tendens att dra ned på styrkan lite lätt, eller helt enkelt dra ned på varaktigheten.

Om du däremot blandar ned svamparna i ett glas vatten med Citronsyre-koncentrat utblandat, då kommer psilocybinet omvandlas i glaset till Psilocin och det slår snabbare/Hårdare, men varaktigheten blir lite lätt kortare.
Citera
2007-12-14, 18:26
  #6108
Medlem
TurboBoosts avatar
Jag testade att dricka Önos koncentrerade svartvinbärssaft senast jag trippade.. gjorde te på 75 stycken, boostade med 25 en timme senare och drack enbart saftkoncentratet som energitillskott. Vilken jävla resa.. (LÅNG dessutom..) så jag tror att saften boostade, dessutom lär det väl finnas en hel del C-vitamin i saften? eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in