2007-11-20, 16:34
  #6085
Medlem
affe2342s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homosex
BTW, kändes det något överhuvudtaget av toppisen?


Nae, det var mest bara för att jag var tvungen att äta den bara för att den stod där vet inte varför.. blev bara så lyriskt sugen på en toppistripp när jag såg den
Citera
2007-11-21, 12:06
  #6086
Medlem
Absinthias avatar
Är det fortfarande liv i den här tråden? Toppissäsongen tog väl slut för länge sedan?
Citera
2007-11-21, 17:55
  #6087
Medlem
Om svamparna har möglat... inte mycket men lite, ser ut lite svagt som spindelväv, är det farligt att stoppa i sog dom då? Vi hade jue tänkt koka te på dom så vi kommer iaf inte käka möglet? ska vi avstå? vad säger ni?
Citera
2007-11-21, 18:10
  #6088
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floorre
Om svamparna har möglat... inte mycket men lite, ser ut lite svagt som spindelväv, är det farligt att stoppa i sog dom då? Vi hade jue tänkt koka te på dom så vi kommer iaf inte käka möglet? ska vi avstå? vad säger ni?

Gör om gör rätt, skulle inte käka svamp som möglat, men det är ju bara jag.
Citera
2007-11-22, 22:34
  #6089
Medlem
TurboBoosts avatar
Jag tänkte ta lite svamp på fredag och några öl också. Hur hanterar man detta för att få det bästa av två världar. Eventuellt kanske det röks lite spice också, men hur bra lirar det med svampen?

Två av tre i den sammankomsten vet om vad jag har för grejor, den tredje är lite anti droger tyvärr men går att resonera med som tur är.. fast det kan ju bli lite partykiller.. vad göra?
Citera
2007-11-22, 22:44
  #6090
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Jag tänkte ta lite svamp på fredag och några öl också. Hur hanterar man detta för att få det bästa av två världar. Eventuellt kanske det röks lite spice också, men hur bra lirar det med svampen?

Två av tre i den sammankomsten vet om vad jag har för grejor, den tredje är lite anti droger tyvärr men går att resonera med som tur är.. fast det kan ju bli lite partykiller.. vad göra?
Drick ölen efter svampen, eller när svampen håller på att lägga sig. Skulle tippa på att det är likadant med spice som med cannabis - det boostar väldigt mycket. Vänta dock med att röka tills under eller efter peaken, annars så finns det risk att det dämpar den en del.

Antingen så väntar ni tills ett annat tillfälle, eller du så snackar ni med han före du tar nåt(eventuellt bara säger att du har tagit efter du har tuggat i dig svampen), eller så försöker du dölja det för han, vilket kommer förstöra trippen en del. Mitt tips är att du frågar han dagen innan om han tycker det är okej om du provar(var noga med att påpeka att det är första gången eller nåt)
Citera
2007-11-28, 01:13
  #6091
Medlem
Andreasozs avatar
....

Fan också!

Jag bor ute på landet, och det brukar växa massor av "toppisar" där. Har aldrig vetat att det var knark!

Fyfan vad jag ska bli hög och rik nästa höst.

Tack Grabbar ni har gjort min framtid
Citera
2007-11-28, 16:01
  #6092
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasoz
Fan också!

Jag bor ute på landet, och det brukar växa massor av "toppisar" där. Har aldrig vetat att det var knark!

Fyfan vad jag ska bli hög och rik nästa höst.

Tack Grabbar ni har gjort min framtid

kan ju hända att det är broklingar också, du Men kolla runt nästa år, Finns det fulsvamp, Kan det finnas toppis
Citera
2007-11-28, 18:20
  #6093
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasoz
Fan också!

Jag bor ute på landet, och det brukar växa massor av "toppisar" där. Har aldrig vetat att det var knark!

Fyfan vad jag ska bli hög och rik nästa höst.

Tack Grabbar ni har gjort min framtid

Rik? Rik på erfarenhet kanske. Personligen tycker jag att toppisar är nåt man "förtjänar", inget man köper eller säljer.

Man plockar sitt eget behov och njuter av det, har du i överflöd, bjud kompisarna vetja. Om det regnade och var jävligt kanske du ska ha lite OB-tillägg dock..

Glöm inte bort att lägga upp bilder på din första skörd så vi kan klargöra om du träffat rätt i svampmyllret
Citera
2007-11-28, 20:15
  #6094
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Rik? Rik på erfarenhet kanske. Personligen tycker jag att toppisar är nåt man "förtjänar", inget man köper eller säljer.

Man plockar sitt eget behov och njuter av det, har du i överflöd, bjud kompisarna vetja. Om det regnade och var jävligt kanske du ska ha lite OB-tillägg dock..

Glöm inte bort att lägga upp bilder på din första skörd så vi kan klargöra om du träffat rätt i svampmyllret

tja, är väl iof ganska grovt över nu, så vi får nog vänta 1 år på den rapporten ;P
Citera
2007-11-28, 20:22
  #6095
Medlem
Andreasozs avatar
Vi brukar ha en en "ring" med toppisar(I think) som mamma brukar spara för att hon tycker de är så fina. De brukar komma upp lite här och var, speciellt i vår hage . Men jag laddar upp några bilder här när jag skördar dem nästa år.
Citera
2007-11-28, 21:13
  #6096
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasoz
Vi brukar ha en en "ring" med toppisar(I think) som mamma brukar spara för att hon tycker de är så fina. De brukar komma upp lite här och var, speciellt i vår hage . Men jag laddar upp några bilder här när jag skördar dem nästa år.

Kan vara toppisar, men jag har för mig att smärre bläcksvamp har en tendens att bilda s.k. "trollringar", lägg upp bild iaf, man vet aldrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in