2007-10-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor08
Ingen som vet hur lång tid det kan ta för toppisarna att växa upp? Under bra väder förutsättningar

undrar samma, någon erfaren som vet? nu när det regnat efter lång torka här i sthlm så vill jag åka till mitt ställe o plocka innan för många frostnätter, men jag vill ju att det ska ha vuxit upp något. kan jag plocka idag, efter ett dygns regnande?
Citera
2007-10-12, 13:39
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPee
Fel svamp?

Vad annars?
Var hittade du dessa?
Citera
2007-10-12, 13:51
Medlem
iPees avatar
Haha! På en äng. Lite i utkanten... hittade av en slump...

verkar inte finnas några toppisar alls
Citera
2007-10-12, 13:55
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPee
verkar inte finnas några toppisar alls

Då beslöt du dig för att plocka fel svamp istället? Haha Nä nu ska jag nog göra min sista skörd innan vintern, jag tror det ploppat upp en del svamp idag.

Trevlig helg förresten
Citera
2007-10-12, 15:12
Medlem
OmgHaxxs avatar
Medans mina toppisar har torkar har dom fårr en tun vit-grå hinna över stjälken/foten är dethär mögel eller blir det såhär för alla?
Citera
2007-10-12, 17:31
Medlem
TurboBoosts avatar
Nu lägger jag ner toppisplocket för i år (Örebrotrakten).

När jag var ute på mina toppismarker idag fick jag ihop 7 stycken, de andra jag hittade var inte värda att plockas

Så nu har jag 1107 stycken Jaja.. ska försöka lyckas med en tripp imorgon.. det går ju aldrig för mig.. blir det nån resa om jag gör te på 40 stycken? 25 stycken händer det inte mycket på iallafall.. inga CEV's eller nåt.. (vafan? )
Citera
2007-10-12, 18:58
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost

När jag var ute på mina toppismarker idag fick jag ihop 7 stycken, de andra jag hittade var inte värda att plockas

Så nu har jag 1107 stycken Jaja.. ska försöka lyckas med en tripp imorgon.. det går ju aldrig för mig.. blir det nån resa om jag gör te på 40 stycken? 25 stycken händer det inte mycket på iallafall.. inga CEV's eller nåt.. (vafan? )
Ta 50!
Citera
2007-10-12, 20:16
Medlem
ska köra en tripp ikväll, tillsammans med en kompis. vi har 64 st att dela på, tänkte göra te på dom. hur är det egentligen med att inte låta de koka? ska jag koka upp te, låta det ljumna till fingervarmt, sen ha i svampen? eller får dom vara i vatten nära kokpunkten? jag tänkte göra såhär, säg till om ngt är fel:

1. koka upp vatten i vattenkokare.
2. hälla upp vattnet i en kastrull, låta lugna ner sig (så att det inte kokar, men givetvis fortfarande är skållhett.
3. lägga i svamparna, röra runt, mosa etc, tillsammans med några tepåsar.
4. låta ligga i typ en kvart, hälla av vattnet, kasta svamparna.
5. dricka.

hur låter det? vill inte fucka upp dom, liksom.
mvh
Citera
2007-10-12, 20:57
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myblackflaghigh
ska köra en tripp ikväll, tillsammans med en kompis. vi har 64 st att dela på, tänkte göra te på dom. hur är det egentligen med att inte låta de koka? ska jag koka upp te, låta det ljumna till fingervarmt, sen ha i svampen? eller får dom vara i vatten nära kokpunkten? jag tänkte göra såhär, säg till om ngt är fel:

2. hälla upp vattnet i en kastrull, låta lugna ner sig (så att det inte kokar, men givetvis fortfarande är skållhett.
5. dricka.

mvh

Vattnet ska väll inte vara varmare än 70 grader för då förstörs psilocybinet, eller nått sånt där? Är inte säker på max temperaturen.

Edit. Här har du en länk där det står hur du ska göra, gå ner till "Svampthe"

http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/atasvamp.php
Citera
2007-10-12, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost

Eftersom du har en del så kör på med 100 st, då du verkar ha en viss tolerans mot psilocybin... Så att du slipper bli besviken...
Citera
2007-10-12, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av myblackflaghigh

5. dricka.

mvh

Jag gör följande, och det har aldrig misslyckats...

1: Häll i en och halv kopp vatten i kastrullen med saften ifrån en urpressad citron...

2: Häll över det kokande vattnet i en annan kastrull där svamparna ligger sönderklippta i...

3: sätt på lock o låt stå i 20 minuter (på diskbänken bara) rör om då och då...

4: häll nu upp i koppen och krydda med socker och te, eller vad som önskas...

5: Koka upp vatten igen och gör om processen med dom urkokta svamparna
1-2 gånger till för att verkligen få ut allt...

Jag kan bara tala för egen del och det har aldrig misslyckats. Blir en så mycket renare o intensivare tripp än när man tuggar svamparna...
Citera
2007-10-13, 00:46
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liberalusers
Eftersom du har en del så kör på med 100 st, då du verkar ha en viss tolerans mot psilocybin... Så att du slipper bli besviken...

Men vafan, tänk om jag blir helt väck då? Ska testa med 50 stycken.. det måste väl ge NÅN effekt iallafall? Jag har iofs alltid varit den som måste dricka mer, ta mer tabletter osv för att få samma effekt.. suck.. fast det jag har har jaug ju budgeterat till 45 stycken i månaden i två år.. Eller om det funkar så blir det 90 stycken i månaden tills nästa toppissäsong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in