2007-10-13, 00:48
Medlem
Har inte hittat någonting till min första svamptripp, och har varit ute säkert varje helg i en månad nästan.

Så jag har min svamposkuld kvar ännu.
Citera
2007-10-13, 09:40
Medlem
camejos avatar
Jag ska köra en rätt stor toppistripp ikväll och har en fråga: det är så att jag har jävligt ont i ryggslutet, det är nästan så att jag bara kan ignorera smärtan när jag sitter ner. Så fort jag rör på mig gör den sig påmind igen. Frågan är då om någon av er har trippat under liknande omständigheter, dvs under påtaglig fysisk smärta och hur blev ni påverkade?
Citera
2007-10-13, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Jag ska köra en rätt stor toppistripp ikväll och har en fråga: det är så att jag har jävligt ont i ryggslutet, det är nästan så att jag bara kan ignorera smärtan när jag sitter ner. Så fort jag rör på mig gör den sig påmind igen. Frågan är då om någon av er har trippat under liknande omständigheter, dvs under påtaglig fysisk smärta och hur blev ni påverkade?

Det kan påverka ganska ordentligt ibland, då jag själv har vissa problem med kronisk smärta. Och ibland så kan det sabba trippen helt o hållet. Så vänta hellre tills du är i tipp topp form istället....
Citera
2007-10-13, 12:59
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo

Nu har jag aldrig tagit mer än 35 toppisar som mest. Men borde inte smärtan dämpas om man röker lite brunt/grönt under trippen? Som sagt har jag ingen aning om det funkar.
Citera
2007-10-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liberalusers
Jag gör följande, och det har aldrig misslyckats...

1: Häll i en och halv kopp vatten i kastrullen med saften ifrån en urpressad citron...

2: Häll över det kokande vattnet i en annan kastrull där svamparna ligger sönderklippta i...

3: sätt på lock o låt stå i 20 minuter (på diskbänken bara) rör om då och då...

4: häll nu upp i koppen och krydda med socker och te, eller vad som önskas...

5: Koka upp vatten igen och gör om processen med dom urkokta svamparna
1-2 gånger till för att verkligen få ut allt...

Jag kan bara tala för egen del och det har aldrig misslyckats. Blir en så mycket renare o intensivare tripp än när man tuggar svamparna...

Ikväll ska jag resa på 60 toppisar, ska göra te som ovan beskrev, vad säger ni låter det bra med 60 toppisar.

Om man jämför intensivitet med 1.2g copelandia? blir de 60 toppisarna en starkare eller mildare tripp?
Citera
2007-10-13, 15:00
Medlem
ja säger bara en sak trippa alldrig när du tagit conserta det slutar snett peace
Citera
2007-10-13, 15:17
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Ikväll ska jag resa på 60 toppisar, ska göra te som ovan beskrev, vad säger ni låter det bra med 60 toppisar.

Om man jämför intensivitet med 1.2g copelandia? blir de 60 toppisarna en starkare eller mildare tripp?

om du bara tar in toppisar i systemet så ska nog 60 bara vara finfint
Citera
2007-10-13, 19:22
Medlem
brokingar

hey alla e fin lördagskväll som denna.. då jag och mina vänner inte vet om vi har plockat toppisar eller den visuellt nära släktingen (hög)broking så undrar vi om det är farligt att äta dem? för några e hiskeligt lika toppisar men är inte 100 då det är vår första gång

have fun

mucho love
Citera
2007-10-13, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ville1
hey alla e fin lördagskväll som denna.. då jag och mina vänner inte vet om vi har plockat toppisar eller den visuellt nära släktingen (hög)broking så undrar vi om det är farligt att äta dem? för några e hiskeligt lika toppisar men är inte 100 då det är vår första gång

have fun

mucho love
nope. dessutom ryktas det på mm att dom är svagt hallucinogena
Citera
2007-10-14, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h

Det kommer att bli hur bra som helst, garanterat....

Skillnaden med copelandia vet jag inte men 60 toppisar kommer att ge dig en bra resa....
Citera
2007-10-14, 19:06
Medlem
Har fått tag på 15 st toppisar iår och funderar på om jag bara ska slänga i mej toppisarna eller om jag ska blanda med cannabis och ev. lustgas..
Läste på Svampinfo att att vissa tycker att cannabis till och med kan avsluta trippen även om de flesta tycker att den intensifieras, vad tycker ni?
Lustgasen låter jag nog stå framme så jag kan ta någon patron om jag känner att trippen är för svag.. vad tror ni om det?

Är ganska påläst om set/setting så det behöver ni inte förklara för mej iaf.

Trippelpost, nått fel på servern :/
Citera
2007-10-14, 19:11
Medlem
Har fått tag på 15 st toppisar iår och funderar på om jag bara ska slänga i mej toppisarna eller om jag ska blanda med cannabis och ev. lustgas..
Läste på Svampinfo att att vissa tycker att cannabis till och med kan avsluta trippen även om de flesta tycker att den intensifieras, vad tycker ni?
Lustgasen låter jag nog stå framme så jag kan ta någon patron om jag känner att trippen är för svag.. vad tror ni om det?

Är ganska påläst om set/setting så det behöver ni inte förklara för mej iaf. :)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in