Testade att tugga i mig ett par svampar igår.
Hade söpit riktigt rejält nere på en strand och på vägen hem åkte snusdosan med svamp upp.
Tog kanske en "halv snusdosa" färsk svamp, och sög på det kanske 5-10 minuter innan jag svalde det. Ungefär vid tidpunkten när jag svalde det kom det ett ganska starkt välbefinnande över mig och strax tyckte jag att allting såg mycket finare ut, skarpare och klarare liksom. Precis när jag höll på att svälja de sista svamparna gled en polisbil förbi. Som tur var gled den bara förbi. Jag slängde ett öga in ett skogsbryn på en liten buske, och satans vad fin busken såg ut! Den stod som på en liten slätt bland träden. Den såg så fin ut så jag var tvungen att gå fram och klappa lite på den. Det måste ha berott på svampen

Färden fortsatte och allt såg fortfarande lika vackert. Murar, lyktstolpar, fasader och allt såg så underbart ut. Ett par vattendroppar på ett blad som reflekterades i ljuset var så fina att jag nästan började lipa. Allting såg så fascinerade ut! Gick och kysste rutorna på ett dagis för jag tyckte att fasaden hade så fin färg. Ljuset från lyktstolparna såg asballt ut och jag sträckte upp armarna och kände mig som jag flög nästan!
Längre fram kantades vägen av en ladugård, som jag tyckte såg hotfull ut. Blev irriterad som fan på den jäveln och kastade en sten mot den
Sedan vid ladugårdens kant växte ett träd som jag trodde var en jättehög Cannabis Sativa, fan att inte så var fallet
När jag kom hem tyckte jag att det stod en kille vid min polare moppe, det var lite läskigt, men det var bara hjälmen på styret som skapade en konstig siluett. Efter det flyttade min polare på sin väska, och blev livrädd för jag trodde att det var en dödskalle på den
Svampen måste ha gett lite effekt, för så skum är jag inte oavsett hur full jag är

. Sedan är det tänkbart att det var en del placebo också. I vilket fall en lyckad light tripp, ska ta en lite tyngre senare.