Undrar också samma sak.. Jag själv tänkte skära sönder svampen i minimala bitar och plocka bort larverna, fast det kanske är en dum idé?
låter omständigt med tanke på att det blir väldigt många små toppisar att sitta och skära i småsmå bitar och plocka ut småsmåsmå larver/ägg ur. Bättre att bara torka och koka the så borde det vara lugnt väl?
ge det två veckor till så kan du vara rätt säker på att det finns några,frågan är om man hittar dem bara
( uppgifter baserat på att det här /%")&!"(?"% /=! vädret håller i sig. )
Är inte det lite tidigt? Fast säg till om du hittar nåt, då jag befinner mej i skåne-smålandtrakterna, och har dålig koll på när man egentligen kan börja hitta dem.