2006-08-16, 21:20
  #1453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joddla35
Undrar också samma sak.. Jag själv tänkte skära sönder svampen i minimala bitar och plocka bort larverna, fast det kanske är en dum idé?

låter omständigt med tanke på att det blir väldigt många små toppisar att sitta och skära i småsmå bitar och plocka ut småsmåsmå larver/ägg ur. Bättre att bara torka och koka the så borde det vara lugnt väl?
Citera
2006-08-16, 21:42
  #1454
Bannlyst
när börja det växa toppisar äre länge kvar? hur länge?
Citera
2006-08-16, 22:17
  #1455
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zexonori
när börja det växa toppisar äre länge kvar? hur länge?

Förra året kom dom runt 20 septemer iaf..
Citera
2006-08-16, 22:24
  #1456
Medlem
dumms avatar
ge det två veckor till så kan du vara rätt säker på att det finns några,frågan är om man hittar dem bara
( uppgifter baserat på att det här /%")&!"(?"% /=! vädret håller i sig. )
Citera
2006-08-16, 22:58
  #1457
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zexonori
när börja det växa toppisar äre länge kvar? hur länge?

september/oktober brukar väll vara de bästa månaderna, är väll endel som hittar i augusti med. Men ta och läs första inlägget på denna tråden vettja...
och denn sidan är bra med http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppslatskivling.html
Citera
2006-08-17, 07:05
  #1458
Medlem
hejhejpådigs avatar
Om ni läser MM forumet och toppisrapport tråden så kom de runt den här tiden förra året.
Citera
2006-08-17, 08:58
  #1459
Medlem
euphorias avatar
Svamp i Småland

Är det någon som hittat toppisar i mellersta Småland ännu? Har själv inte vart ute och letat ännu.
Citera
2006-08-17, 09:05
  #1460
Bannlyst
Är inte det lite tidigt? Fast säg till om du hittar nåt, då jag befinner mej i skåne-smålandtrakterna, och har dålig koll på när man egentligen kan börja hitta dem.



/SS
Citera
2006-08-17, 09:07
  #1461
Medlem
euphorias avatar
Will do. Hittar jag något så skickar jag dig ett PM
Citera
2006-08-17, 10:09
  #1462
Bannlyst
Skicka gärna ett PM till mig med om du hittar, oss smålänningar emellan.
Ska själv ut och leta snart.
Citera
2006-08-17, 11:36
  #1463
Medlem
entrapments avatar
Nån från Västerbotten som haft lycka än? Typ runt Umeåtrakterna? Är det möjligt att dom tittar fram där?
Citera
2006-08-17, 12:06
  #1464
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemeleon
När morgonfrosten börjar lägga sig på backen är väl rätt tidpunkt?


Då är det snarast försent. Nattfrosten tar hårt på dom här små svamparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in