2005-06-10, 12:47
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Tänk om det var vanliga toppisar då?

Men så skum som jag kände mig då känner jag mig inte vanligtvis, så mycket kan jag lova dig iallafall!

Toppisar växer inte vid denna tid på året, så det kan vi nog räkna bort. Jag får erkänna att jag känner mig lite tråkig när jag sitter och argumenterar mot att du fick effekt av svamparna, men jag är sådan. Ge dig ut och plocka i höst istället, då kan du lätt hitta stora mängder godissvamp.
Citera
2005-06-10, 12:51
Medlem
Smokebombs avatar
Världens bästa placebo tripp i sådana fall

Den boken du hade, vad heter den? Skulle vara kul att ha...
Citera
2005-06-10, 12:59
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Världens bästa placebo tripp i sådana fall

Den boken du hade, vad heter den? Skulle vara kul att ha...

Tyvärr, gammal som gatan var den, går på en gammal skola. Om jag inte hade slutat skolan hade jag kunnat springa förbi min biologilärare och be henne om att få röjja runt lite i naturlitteraturförrådet.
Citera
2005-06-12, 01:00
Medlem
Smokebombs avatar
Men är övertygad om att det inte kunde varit placebo! En riktigt lätt tripp tror jag att det var.
Citera
2005-06-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Toppisar växer inte vid denna tid på året, så det kan vi nog räkna bort.
Det finns ju en svamp som heter Slåtterbrokling, den växer hela sommaren och hela hösten.
Till utseéndet är den väldigt lik Toppslätskivling.
Den inehåller ochså psilocybin men mycket mindre än Toppslätskivling.
Kan det inte vara sånna Smokebomb har tuggat på
Citera
2005-06-12, 17:14
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Det finns ju en svamp som heter Slåtterbrokling, den växer hela sommaren och hela hösten.
Till utseéndet är den väldigt lik Toppslätskivling.
Den inehåller ochså psilocybin men mycket mindre än Toppslätskivling.
Kan det inte vara sånna Smokebomb har tuggat på

Jag tvivlar inte på att Smokebomb har fått i sig någon potent svamp. Det enda jag vet är att 5-8g toppslättskivlingar är i absolut minsta laget för en tripp, och alla andra eventuella svampar är mindre potenta.
Citera
2005-06-12, 17:18
Medlem
Citat:
Jag tvivlar inte på att Smokebomb har fått i sig någon potent svamp. Det enda jag vet är att 5-8g toppslättskivlingar är i absolut minsta laget för en tripp, och alla andra eventuella svampar är mindre potenta.
Oj, jag missade att det rörde sig om ett fåtal gram svamp...
Citera
2005-06-12, 17:21
Medlem
I Boken Svampguiden från år 2003 så står det så här om Toppslätskivling:

"Toppslätskivling är den starkaste Hallucinogena svampen i Europa och orsakar ibland förgiftningar med sjukhus vistelse som följd"

Är det någonting at oroa sig för, stämmer det eller är det ren rappakalja för att de inte vill att folka ska trippa på dem ?
Citera
2005-06-12, 17:24
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
I Boken Svampguiden från år 2003 så står det så här om Toppslätskivling:

"Toppslätskivling är den starkaste Hallucinogena svampen i Europa och orsakar ibland förgiftningar med sjukhus vistelse som följd"

Är det någonting at oroa sig för, stämmer det eller är det ren rappakalja för att de inte vill att folka ska trippa på dem ?

Tänkt lite!

Har du någon aning om hur obehagligt dom flesta skulle uppfatta en svamptripp om dom inte var beredda på skiten och inte vet vad som händer med dom? Givetvis resulterar det i sjukhusvistelse...
Citera
2005-06-12, 17:30
Medlem
Citat:
Tänkt lite!

Har du någon aning om hur obehagligt dom flesta skulle uppfatta en svamptripp om dom inte var beredda på skiten och inte vet vad som händer med dom? Givetvis resulterar det i sjukhusvistelse...
Då är det väl snarare psykhusvistelse (stavning?) som är aktuellt och inte vanligt sjukhus.
Dessutom är svampen märkt med en dödskalle (i boken) vilket betyder att den kan orsaka diarré och illamående.
Citera
2005-06-12, 17:32
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Då är det väl snarare psykhusvistelse (stavning?) som är aktuellt och inte vanligt sjukhus.
Dessutom är svampen märkt med en dödskalle (i boken) vilket betyder att den kan orsaka diarré och illamående.

Nej, det är sjukhuset. Det är ju ett akut förgiftningstillstånde du befinner dig i, eventuella psykiska eftersviter kommer givetvis att behandlas inom psykvården.
Citera
2005-06-12, 17:56
Medlem
Smokebombs avatar
Läste att det kan osaka kramper och medvetslöshet också.

Det som är bra är ju att man inte kan få dödlig överdos av det.

Att man inte kan få några fysiska skador av det är så jävla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in