2010-05-02, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Inget av alternativen då de har handikappade i Nordkorea. Såg det själv när jag var i Pyongyang.

Okej, så då kallar du alltså Kim Jong Ill en lögnare när han påstår att Nordkorea inte har handikappade?
Citera
2010-05-02, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hashiisch
Låter inte din "ledare" dig komma tillbaka till ditt älskande hemland haha! Mycket du betyder för dem!

Varför flyttade du ens/din familj till Sverige om Nordkorea är så bra? Nu kommer den stora frågan hur kom ni ut ur landet?!
Jag är adopterad hit, från Sydkorea. Men det finns bara ett Korea och jag identifierar mig med den självständiga delen av landet.

Ledaren vill självfallet undersöka att jag inte är ideologiskt avvikande innan jag får till att börja med få medborgarskap i landet.
Senast redigerad av Saturos 2010-05-02 kl. 03:15.
Citera
2010-05-02, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
Okej, så då kallar du alltså Kim Jong Ill en lögnare när han påstår att Nordkorea inte har handikappade?
Var påstodd han det? Du länka till en rapport från FN, som inte är opartiska i denna konflikt då de stödde USA:s folkmordskrig mot Korea. Lyssnar man på vad fienden säger om ett land vet man inte riktigt hur det politiska spelet ser ut. FN vill naturligtvis misskreditera det land som för mer än 60 år sedan besegrade dem och deras USA ledda operation.
Citera
2010-05-02, 03:15
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Jag är adopterad hit, från Sydkorea. Men det finns bara ett Kora och jag identifierar mig till den självständiga delen av landet.

Ledaren vill självfallet undersöka att jag inte är ideologiskt avvikande innan jag fåt tillåtelse att till att börja med få medborgarskap i landet.

Kommer du att få någon speciell position i landet då? Eller kommer du att få bli grönsaksplockare, byggnadsarbetare eller något annat kommunistarbete med lön motsvarande fem kronor per dag?

Kan du koreanska? (Dum fråga, kanske)

Varför återvända till ett land du kommer bli en slav i? Du kommer inte att ha tillgång till något nöje öht. Du kommer ju inte att kunna underhålla oss på FB längre.
Citera
2010-05-02, 03:18
Bannlyst
Citat:
Jag är adopterad hit

Här har vi alltså bevis på att utomeuropeiska adoptioner har stor risk att framkalla psykiska störningar i den adopterade. Skulle du lyckas med dina planer att bli medborgare i Nordkorea lär det bli en hård läxa. Jag misstänker tyvärr att Nordkorea kommer ta emot dig eftersom det är bra PR för dem, men frågan är om du bör tvångsvårdas.
Citera
2010-05-02, 03:29
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Var påstodd han det? Du länka till en rapport från FN, som inte är opartiska i denna konflikt då de stödde USA:s folkmordskrig mot Korea. Lyssnar man på vad fienden säger om ett land vet man inte riktigt hur det politiska spelet ser ut. FN vill naturligtvis misskreditera det land som för mer än 60 år sedan besegrade dem och deras USA ledda operation.

Ett par frågor

1. Tror du på att det tändes en ny stjärna och dubbla regnbågar syntes på himlen när Kim Jong Il föddes?

2. Tror du på att han, på sin allra första golfrunda, slog 11 Hole-in-one och gick runt på 38 slag under par?

Som jämförelse kan nämnas att Tiger Woods någon gång lyckats med konststycket att spela en runda på 59 slag.

Källor:
1. http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/783967.stm
2. http://edition.cnn.com/2004/WORLD/asiapcf/02/16/kim.birthday.reut/
Citera
2010-05-02, 08:09
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Kommer du att få någon speciell position i landet då? Eller kommer du att få bli grönsaksplockare, byggnadsarbetare eller något annat kommunistarbete med lön motsvarande fem kronor per dag?

Varför återvända till ett land du kommer bli en slav i? Du kommer inte att ha tillgång till något nöje öht. Du kommer ju inte att kunna underhålla oss på FB längre.

fördomarna lever. Vad vet du om Nordkorea och vart har du läst det? I borgerlig media så fattar du väl Att de ljuger om kommunister?
Citera
2010-05-02, 09:10
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
fördomarna lever. Vad vet du om Nordkorea och vart har du läst det? I borgerlig media så fattar du väl Att de ljuger om kommunister?
Är filmerna som visar alla hemskheter från Nordkorea förfalskade också?
Citera
2010-05-02, 12:24
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ledaren vill självfallet undersöka att jag inte är ideologiskt avvikande innan jag får till att börja med få medborgarskap i landet.

Såklart du är, du har ju sett välståndet i västvärlden. Möjligen tar de dit dig för att skjuta dig.

Hur går det egentligen till att undersöka din ideologi?
Citera
2010-05-02, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh

Jag får nog en roll i partiet eller något liknande. Det finns andra som flyttat dit tidigare som fått liknande roller. Man är inte slav i DFR Korea utan där kan jag få utöva mitt folks uråldriga kultur och lära mig mer om min bakgrund. Sydkorea är för amerikaniserat dessvärre. Jag har lärt mig en del koreanska här i Sverige och har studerat det som språk i universitet, men kan inte flytande än.

Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
Här har vi alltså bevis på att utomeuropeiska adoptioner har stor risk att framkalla psykiska störningar i den adopterade. Skulle du lyckas med dina planer att bli medborgare i Nordkorea lär det bli en hård läxa. Jag misstänker tyvärr att Nordkorea kommer ta emot dig eftersom det är bra PR för dem, men frågan är om du bör tvångsvårdas.
Falskt. Att du som en sann ''demokrat'' anklagar eningsmotståndare för att vara psykiskt sjuka visar mer på vilken nivå du vill lägga diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Ett par frågor

1. Tror du på att det tändes en ny stjärna och dubbla regnbågar syntes på himlen när Kim Jong Il föddes?

2. Tror du på att han, på sin allra första golfrunda, slog 11 Hole-in-one och gick runt på 38 slag under par?

Som jämförelse kan nämnas att Tiger Woods någon gång lyckats med konststycket att spela en runda på 59 slag.

Källor:
1. http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/783967.stm
2. http://edition.cnn.com/2004/WORLD/asiapcf/02/16/kim.birthday.reut/
1. Mycket möjligt att ett sådant samanträffande skedde när han föddes.

2. Nej. Detta är en av de myter so främst tas upp av de som vill missreditera DFR Korea, jag förstår att ni finner det roligt men jag källan är alltid någon sydoreans organisation som inte alltid talar sanning. Propagandaspelet är på alla sidor i denna konflit som vanligt.
Citera
2010-05-02, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Såklart du är, du har ju sett välståndet i västvärlden. Möjligen tar de dit dig för att skjuta dig.

Hur går det egentligen till att undersöka din ideologi?
Det görs ett antal test och så får man gå en utbildning när man kommer till landet där man lär sig allt man behöver veta om landet och dess styre.
Citera
2010-05-02, 12:59
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Det är upp till dig om du vill fortsätta leva i den illussion du kallar demokrati som i praktiken aldrig existerat ändå.

Jaja fina ord om din hjälte, rasister går bra men inte de du kallar ''kommunister''. Jag kallar mig inte kommunist utan jag är för alla nationers rätt till självständighet och jag kommer alltid försvara denna princip. Jag är emot de imperialistiska makterna som söker att utöka sin makt och rikedom på andra folk och andra länders bekostnad...Det amerikanska/brittiska imperiet. Allt de har är från blodet av miljoner människor, de var inget innan det och de kommer inte vara något efter det.

Du är inte marxist utan snarare en nationalist. Du försvarar Nordkorea mot utländskt inflytande,men du inser inte ännu vad marxismen ställt till det för ditt svältande folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in