Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Kommer du att få någon speciell position i landet då? Eller kommer du att få bli grönsaksplockare, byggnadsarbetare eller något annat kommunistarbete med lön motsvarande fem kronor per dag?
Kan du koreanska? (Dum fråga, kanske)
Varför återvända till ett land du kommer bli en slav i? Du kommer inte att ha tillgång till något nöje öht. Du kommer ju inte att kunna underhålla oss på FB längre.
Jag får nog en roll i partiet eller något liknande. Det finns andra som flyttat dit tidigare som fått liknande roller. Man är inte slav i DFR Korea utan där kan jag få utöva mitt folks uråldriga kultur och lära mig mer om min bakgrund. Sydkorea är för amerikaniserat dessvärre. Jag har lärt mig en del koreanska här i Sverige och har studerat det som språk i universitet, men kan inte flytande än.
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
Här har vi alltså bevis på att utomeuropeiska adoptioner har stor risk att framkalla psykiska störningar i den adopterade. Skulle du lyckas med dina planer att bli medborgare i Nordkorea lär det bli en hård läxa. Jag misstänker tyvärr att Nordkorea kommer ta emot dig eftersom det är bra PR för dem, men frågan är om du bör tvångsvårdas.
Falskt. Att du som en sann ''demokrat'' anklagar eningsmotståndare för att vara psykiskt sjuka visar mer på vilken nivå du vill lägga diskussionen.
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Ett par frågor
1. Tror du på att det tändes en ny stjärna och dubbla regnbågar syntes på himlen när Kim Jong Il föddes?
2. Tror du på att han, på sin allra första golfrunda, slog 11 Hole-in-one och gick runt på 38 slag under par?
Som jämförelse kan nämnas att Tiger Woods någon gång lyckats med konststycket att spela en runda på 59 slag.
Källor:
1.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/783967.stm
2.
http://edition.cnn.com/2004/WORLD/asiapcf/02/16/kim.birthday.reut/
1. Mycket möjligt att ett sådant samanträffande skedde när han föddes.
2. Nej. Detta är en av de myter so främst tas upp av de som vill missreditera DFR Korea, jag förstår att ni finner det roligt men jag källan är alltid någon sydoreans organisation som inte alltid talar sanning. Propagandaspelet är på alla sidor i denna konflit som vanligt.