2010-05-02, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Du är inte marxist utan snarare en nationalist. Du försvarar Nordkorea mot utländskt inflytande,men du inser inte ännu vad marxismen ställt till det för ditt svältande folk.
Så länge det nuvarnade styret kämpar mot utländskt inflytande är det värt det. Att vi ska underordna oss samma makt som för 60 år sedan utförde ett folkmordskrig mot vårt folk går inte. Jag tror 100 % på att det nuvarande partiet gör allt i sin makt för att förbättra landet.
Citera
2010-05-02, 16:01
Medlem
Bystskuggas avatar
Kommunismen har ju självdött i nästan alla länder där den provats. Vilka finns kvar idag egentligen?

Kina
Nordkorea
Vietnam
Cuba (Nån som vet hur det ligger till på Cuba idag?)

Finns det kvar nått i Afrika?

Vitryssland kanske

Vilka mer? Vilket land kör han Chavez i?
Citera
2010-05-02, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Kommunismen har ju självdött i nästan alla länder där den provats. Vilka finns kvar idag egentligen?

Kina
Nordkorea
Vietnam
Cuba (Nån som vet hur det ligger till på Cuba idag?)

Finns det kvar nått i Afrika?

Vitryssland kanske

Vilka mer? Vilket land kör han Chavez i?
Kanske det men DFR Korea styrs inte av kommunismen utan av Juche vilket är en helt annan ideologi. Kommunism används inte i något officiellt dokument i landet längre utan man har en annan politisk och ekonomisk ideologi. Även Songun (Militären först) är viktig för nationen.

Vet man inget om ett land ska man heller inte kritisera det.
Citera
2010-05-02, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Falskt. Att du som en sann ''demokrat'' anklagar eningsmotståndare för att vara psykiskt sjuka visar mer på vilken nivå du vill lägga diskussionen.

Jag är inte demokrat (i den mening att man väljer partier som har full makt att ändra vad de vill). Att du på någon lustigt sätt helt utan att blivit utsatt för Nordkoreansk propaganda visar på någon form av störning. Hela Nordkorea är sammanhållet med propaganda, hat och hot mot oliktänkande. Nekar du detta måste du fråga dig hur det kommer sig att Nordkorea inte har en demokratiskt vald regering.
Citera
2010-05-02, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
Jag är inte demokrat (i den mening att man väljer partier som har full makt att ändra vad de vill). Att du på någon lustigt sätt helt utan att blivit utsatt för Nordkoreansk propaganda visar på någon form av störning. Hela Nordkorea är sammanhållet med propaganda, hat och hot mot oliktänkande. Nekar du detta måste du fråga dig hur det kommer sig att Nordkorea inte har en demokratiskt vald regering.
Korea har aldrig under sin mångtusenåriga historia haft det du kallar ''demokrati''. Det finns ingen tradition med det och har aldrig funnits. Traditionen ligger i att man har en stark ledare som bestämmer landets inriktning. Jag står fast vid min kultur. ''Demokrati'' är något som skapades av europeer och systemet passar egentligen bara europeer vilket vi ser av de länder med en annan tradition som försökt sig på detta.

Den sk ''demokratin'' är bara kulturell imperialism och kolla hur Japan ser ut, helt amerikaniserat. Ingen japan kan nu längre sin uråldriga kultur, tusentals år av tradition och kultur försvunnen på grund av USA.
Senast redigerad av Saturos 2010-05-02 kl. 17:53.
Citera
2010-05-02, 18:25
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Korea har aldrig under sin mångtusenåriga historia haft det du kallar ''demokrati''. Det finns ingen tradition med det och har aldrig funnits. Traditionen ligger i att man har en stark ledare som bestämmer landets inriktning. Jag står fast vid min kultur. ''Demokrati'' är något som skapades av europeer och systemet passar egentligen bara europeer vilket vi ser av de länder med en annan tradition som försökt sig på detta.

Den sk ''demokratin'' är bara kulturell imperialism och kolla hur Japan ser ut, helt amerikaniserat. Ingen japan kan nu längre sin uråldriga kultur, tusentals år av tradition och kultur försvunnen på grund av USA.

Blablabla, hur var det nu med bajset? Har den lille giftdvärgen en egen bajsplockare, precis som du påstod att brittiska kungafamiljen har?
Citera
2010-05-02, 18:50
Medlem
Imirons avatar
Citat:

Funkar för Japan och Sydkorea. Med amerikaniserat menar du att man inte äter den nordkoreanska nationalrätten bark eller vad?
Citera
2010-05-02, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Blablabla, hur var det nu med bajset? Har den lille giftdvärgen en egen bajsplockare, precis som du påstod att brittiska kungafamiljen har?
Ta det i den befintliga tråden istället för att gå OT i denna, troll.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Funkar för Japan och Sydkorea. Med amerikaniserat menar du att man inte äter den nordkoreanska nationalrätten bark eller vad?
Nej det gör det inte. Japan är ett land där alla normer och traditioner spolas och de kommer lida mycket i framtiden på grund av en mängd olika skäl. Japan har idag världens högsta mängd självmord och mycket beror på att det moderna Japan inte passar in i den japanska folksjälen. Sydkorea är en semi-diktatur dock som är mycket militariserad och man slår hela tiden brutalt ner på demonstrationer mot regeringens politik. Sydkorea är också styrt av USA och det är USA som kontrollerar Sydkoreas militär.
Citera
2010-05-02, 19:24
Bannlyst
Citat:

Men herregud, om man ska låsa ett land i tiden kan man lika gärna döda alla i landet och göra dem till vaxdockor. Japan har inte förlorat sin kultur, de har kvar sin kultur och har byggt vidare på den. Eller påstår du att du inte skulle veta ifall du befann dig i en amerikansk eller japansk stad (om staden hade varit folktom och all text och skyltar varit översatta till svenska hade man ändå ganska fort insett vilket land man befann sig i).

Nordkorea är däremot riktigt patetiska när de gråter om imperialism samtidigt som de tar efter vår artikektur och bygger ett 100+ våningars hotell och städer som ska se så västerländska ut så möjligt.
Citera
2010-05-02, 19:40
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Sydkorea är också styrt av USA och det är USA som kontrollerar Sydkoreas militär.

Tror jag inte et ögonblick på. För 50 år sedan var det kanske så men inte idag. Tiderna förändras. Det är bara Pyongyang regimen som inte riktigt hänger med.

Fast så länge de låter omvärlden vara ifred tror jag omvärlden låter dem vara ifred.
Citera
2010-05-02, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Tror jag inte et ögonblick på. För 50 år sedan var det kanske så men inte idag. Tiderna förändras. Det är bara Pyongyang regimen som inte riktigt hänger med.

Fast så länge de låter omvärlden vara ifred tror jag omvärlden låter dem vara ifred.
Sydkorea är än idag ett amerikanskt protektorat. Ingen kan lura oss att de är självständiga när de har så många tiotusentals soldater från USA i landet. De kan inte bestämma att skica ut amerikanska trupper från sitt eget land, det visar att de är en lydstat som måste befrias. Många sydkoreaner bönar och ber om att Nordkorea ska befria dem.
Citera
2010-05-02, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
Men herregud, om man ska låsa ett land i tiden kan man lika gärna döda alla i landet och göra dem till vaxdockor. Japan har inte förlorat sin kultur, de har kvar sin kultur och har byggt vidare på den. Eller påstår du att du inte skulle veta ifall du befann dig i en amerikansk eller japansk stad (om staden hade varit folktom och all text och skyltar varit översatta till svenska hade man ändå ganska fort insett vilket land man befann sig i).

Nordkorea är däremot riktigt patetiska när de gråter om imperialism samtidigt som de tar efter vår artikektur och bygger ett 100+ våningars hotell och städer som ska se så västerländska ut så möjligt.
Japan är idag lilla USA. finns inget japanskt längre där. Det är amerikansk mat, amerikansk kultur, amerikansk musik för hela slanten. Idag tror folk att japansk kultur är anime och spel, det är inte deras kultur och traditioner. Japan var en gång ett land med stolta människor men nu är de ett sargat land som är döende på grund av att de gett upp allt de en gång var kända för tillfördel för USA. Amerikaner skrev till coh med den japanska konstitutionen och det visar ju hur sjukt styrt Japan är som land. Det japanska folket hade ingen bestämmelserätt över deras eget land ansåg amerikanarna.

DFR Korea är kanske det land i världen som mest behållit sin uråldriga kultur, man har till och med tagit tillbaka Koreas ursprungliga religion, Shamanismen. I Japan gifter man sig till och med nu som amerikaner gör i ett kristet bröllop, man har alltså övergivit sina Shinto bröllop tillfördel för de bestar som slaktat deras folk förr. Den amerikanska imperialismen har ruinerat hela världen och deras tid är kommen.
Senast redigerad av Saturos 2010-05-02 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in