2012-04-21, 11:34
Medlem
Daineas avatar
Ursäkta en amatörfråga, men är denna sidan (http://kcna.co.jp/index-e.htm) verkligen vad den utger sig för att vara eller är det ett skämt?
Citera
2012-04-21, 14:34
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Kim Jong Il insåg åtminstone att han var mycket mindre karismatisk än sin far, och pratade inför folket en enda gång med en mening - men då tog han ändå i.

http://www.youtube.com/watch?v=v02nlU_ZATk
Höll han tal bara en enda gång? Man måste medge att han därmed har fulländat en slags retorisk teknik på ett extremt sätt. Första gången japanske kejsaren talade till folket var vid kapitulationen. Det kanske finns nån slags kulturell tradition med det där.
Citera
2012-04-21, 19:09
Medlem
Centerinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORZAJUVE87
Vad innebär det rent principiellt att Nordkorea fått en ny ledare i Kim Jong-un? Kommer deras inställning till omvärlden förändras och gränserna öppnas upp mer eller kommer allt fortsätta i vanlig ordning?

Jag är polare med en del högre uppsatta i KFA och enligt dem är allting business as usual.
Citera
2012-04-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centerino
Jag är polare med en del högre uppsatta i KFA och enligt dem är allting business as usual.

Vad säger dina polare om att Nordkorea tigger om amerikansk ris?
Citera
2012-04-21, 21:16
Medlem
Centerinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Vad säger dina polare om att Nordkorea tigger om amerikansk ris?

Inte så mycket om just det, men de anser i allmänhet att det är bra att Nordkorea håller sig borta från väst och USA.

Kan ju tillägga att jag inte håller med dem i mycket kring just Nordkorea.
Citera
2012-04-22, 01:05
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaggprodukt
Dom kommer bla att börja ta emot ensamkommande flyktingbarn och somalier, vad jag hört.
Mycket intressant inlägg. Trovärdigheten är den ungefär samma som jag har för din kompetens att kunna skriva vettiga inlägg på forat, alltså ingen.
Citera
2012-04-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centerino
Inte så mycket om just det, men de anser i allmänhet att det är bra att Nordkorea håller sig borta från väst och USA.

Kan ju tillägga att jag inte håller med dem i mycket kring just Nordkorea.

Jag antog inte heller att du var medlem eller så.

Jag är bara väldigt nyfiken hur de skulle förklara de stora mängder ris som NK får som humanitärt bistånd från USA, och där de målar över bokstäverna USA på säckarna.

Hur får en sådan som C Lundgren det att gå ihop i huvudet?
Citera
2012-04-23, 00:09
Bannlyst
Tusentals nordkoreanska soldater gråter och klappar frenetiskt när Kim Jong Un hälsade på dem:

http://www.youtube.com/watch?v=IT9YMXIfz5A
Citera
2012-04-23, 13:44
Medlem
Nu hotar Nordkorea med att döda Sydkoreas president och göra utvalda delar av Seoul till aska på "tre eller fyra minuter" inom en snar framtid.

http://www.washingtonpost.com/world/asia_pacific/n-korea-threatens-military-strike-against-s-korean-president/2012/04/23/gIQA5MTdbT_story.html

Nordkorea är tydligen lite sur eftersom Sydkoreas president inte skänker dem lika mycket bistånd som tidigare, samt räknade ut att kostnaden för förre veckans raketuppskjutning hade räckt till åtskilliga hundratals ton mais till paradiset Nordkoreas svältande befolkning.

Citat:
The North’s state-run news agency said the “targets are the Lee Myung-bak group of traitors, the arch criminals, and the group of rat-like elements including conservative media destroying the mainstay of the fair public opinion.”
...
The North also revised its state-run news agency Web site, creating a banner that cycles through anti-Lee messages such as “Let Us Cut Off Windpipes of the Lee Myung-bak-led Swarm of Rats!” Recent articles also have called him “human scum” and an “underwit with 2MB of knowledge.”

“It is, therefore, a tragedy and shame for the nation to see Lee still alive,” one story said.

Moget.
Senast redigerad av ka kui 2012-04-23 kl. 13:51.
Citera
2012-04-23, 21:39
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Nu hotar Nordkorea med att döda Sydkoreas president och göra utvalda delar av Seoul till aska på "tre eller fyra minuter" inom en snar framtid.

http://www.washingtonpost.com/world/asia_pacific/n-korea-threatens-military-strike-against-s-korean-president/2012/04/23/gIQA5MTdbT_story.html

Nordkorea är tydligen lite sur eftersom Sydkoreas president inte skänker dem lika mycket bistånd som tidigare, samt räknade ut att kostnaden för förre veckans raketuppskjutning hade räckt till åtskilliga hundratals ton mais till paradiset Nordkoreas svältande befolkning.

Moget.

Torde bara vara hot i vanlig mening från Nordkoreas sida. Om de nu verkligen vill göra sig av med Sydkoreas president, varför publicera uttalanden om det? Hjälper väl inte direkt deras "assassination-program"?
Citera
2012-04-23, 22:19
Medlem
Arbetarfikarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORZAJUVE87
Torde bara vara hot i vanlig mening från Nordkoreas sida. Om de nu verkligen vill göra sig av med Sydkoreas president, varför publicera uttalanden om det? Hjälper väl inte direkt deras "assassination-program"?

Frågan är väl om Nordkoreanerna utvecklat ett så pass avancerat konsekvenstänkande
Citera
2012-04-24, 08:16
Medlem
Enligt samma artikel anser bedömare att hoten i praktiken sannolikt mynnar ut i en ny provokation av typ när Nordkorea besköt en sydkoreansk ö nyligen, eller när Nordkorea sänkte en sydkoreansk fregatt. Pojkspolingen till ny vår-gudomliga-ledare behöver tydligen visa att han är gjord av rätt virke för att säkra sin ställning hos militären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in