2009-05-30, 00:24
Medlem
Blancos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JucheKorea
jag tror bara på Kim Jong Ils höga intelligens och kunskap för att leda folket genom en revoultion mot imperialismen jag vet att allt är bra där för jag har läst det

Tror du inte att han vill att du ska flytta dit och skänka dina pengar?
Citera
2009-05-30, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Som jag förstått det har de en stor och motiverad armé. Att anfalla skulle eventuellt vara svårt för dem men att försvara sig i deras terräng tror jag att de skulle kunna göra med framgång. Jag tror att det skle kosta så in i helvete med folk och det är inte jänkarna beredda att betala (för då blir man inte omvald )

Angående flygvapen så överdriver du en del De har ju tex ett gäng mig-29 och mig-23. Men det är klart att de inte har det senaste.
Deras reservdelars-mig's hjälper inte när de inte har radarn till att upptäcka en F-22 exempelvis.

En eventuell invasion av Nordkorea skulle ske med hjälp av Sydkoreaner och Amerikanarna i bakrunden, aldrig i helvete att jänkarna kommer släppa loss sina soldater på marknivå då det skulle bli jävligt blodigt och förlusterna skulle bli för stora.

Nepp, som alltid kommer de (USA) attackera med flygräder mycket tätt mot viktiga mål som järnvägar, broar, vägar, militära poster, fabriker och annat för att paralysera förflyttningsförmågan hos NK. Det hjälper inte att ha 1,2milj soldater när de inte får mat, vatten, ammo, etc.

Hur man än lägger fram krigsscenariot så kommer Seoul drabbas mycket mycket hårt. Det finns inget som skyddar huvudstaden mot Nkoreanska robotar. Antirobotbatterier är aldrig effektiva till 100% (speciellt när en robot avfyras från nära håll) och slår Nordkorea till så kommer de göra det med kraft villket innebär robotregn över Seoul och ev. Japan.
Citera
2009-05-30, 07:17
Medlem
Citat:
nej jag är inget troll!! och om jag var det varför diskuterar du då med mig!!

För att ditt efterblivna feberyrande har underhållningsvärde. Du är ungefär som de kretiniserade dvärgar furstehov höll sig med förr i tiden.
Citera
2009-05-30, 07:41
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
jag försvarar inte allt DFRK gör jag tror bara på Kim Jong Ils höga intelligens och kunskap för att leda folket genom en revoultion mot imperialismen jag vet att allt är bra där för jag har läst det

Om inte detta är ett klassiskt exempel på trollande så vet jag inte vad som är det.
Citera
2009-05-30, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Om inte detta är ett klassiskt exempel på trollande så vet jag inte vad som är det.
ok men kom med bevis mot vad jag läst då
Citera
2009-06-02, 18:55
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Skulle tro att det är radioantenner...

Har dem folk i allmänhet telefon (fasta) indraget ?
Eller är det typ bara "borgmästaren" som har ute på landet.

I huvudstaden gissar jag att flera har telefon
Citera
2009-06-02, 19:04
Bannlyst
Citat:
ok men kom med bevis mot vad jag läst då

Du trollar.......

ontopic: Nordkorea är en skamfläck på jordens yta och det bör göras något åt det. Röja bort alla som bo där och dumpa allt radioaktivt bränsle skulle vara mer användbart än vad nordkorea är just nu.
Citera
2009-06-02, 21:22
Medlem
Djurmos avatar
Nordkorea är faschinerande! Helt otroligt hur en liten elit med fullständiga nötter kunnat hålla ett helt folk i schack! Och alla dessa galna storhetsvansinniga inslag i sättet att behandla t.ex. "ledarkockons" död! Egentligen borde världen slå till mot landet innan det beväpnat sig med allt för vassa atombomber. Men förmodligen skulle ledareliten dra med sig hela befolkningen i graven.

Bisarrt och sjukt är det också, givetvis. Bara det att världens mest ondsinte varelse i vad som mest liknar en tantkropp, är vice statschef, eftersom ärkesatan själv varit död sedan mitten på nittiotalet, men "sonen" har inte mäktat med sorgearbetet utan låter sin älskade fader vara chef i alla fall. Ja, det är till och med så illa att när man hör Lilly Allen bespotta USA´s ex-president i låten "Fuck You" för att hon tycker han var elak så känns det gnället lite ytligt om man ser på Nordkoreanernas situation. "Small Minded" "Evil" "You want to be like your father" ja allt det får liksom en ny klang...
Citera
2009-06-02, 21:29
Medlem
Såg på nyheterna att Kim's 26-årige son skulle ta över fadern. Han ska ha gått vid en privat schweizisk internatskola, var det Le Rosey?

Edit: International School of Bern var det visst.
Senast redigerad av Billionaire 2009-06-02 kl. 21:34.
Citera
2009-06-02, 21:58
Bannlyst
Citat:
du vågar bara inte inse sanningen och hur världen funkar

Hur fungerar världen, och framför allt, hur fungerar demokratin Nordkorea?
Ditt jäkla munväder till dispyt är skrattretande och ditt intellekt är liksom Atlantis, inte med på kartan.

Tacka T.B
Citera
2009-06-02, 22:29
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Nordkorea är faschinerande! Helt otroligt hur en liten elit med fullständiga nötter kunnat hålla ett helt folk i schack! Och alla dessa galna storhetsvansinniga inslag i sättet att behandla t.ex. "ledarkockons" död! Egentligen borde världen slå till mot landet innan det beväpnat sig med allt för vassa atombomber. Men förmodligen skulle ledareliten dra med sig hela befolkningen i graven.

Bisarrt och sjukt är det också, givetvis. Bara det att världens mest ondsinte varelse i vad som mest liknar en tantkropp, är vice statschef, eftersom ärkesatan själv varit död sedan mitten på nittiotalet, men "sonen" har inte mäktat med sorgearbetet utan låter sin älskade fader vara chef i alla fall. Ja, det är till och med så illa att när man hör Lilly Allen bespotta USA´s ex-president i låten "Fuck You" för att hon tycker han var elak så känns det gnället lite ytligt om man ser på Nordkoreanernas situation. "Small Minded" "Evil" "You want to be like your father" ja allt det får liksom en ny klang...

Jag gissar att du har insyn i landet och inte bara rapar upp allt som aftonbladet trycker dig full med? De har ju skrivit rena lögner ett antal gågner i ämnet som man säger så.
Citera
2009-06-02, 22:33
Medlem
Adazanims avatar
Att det dyker upp lite nya NK och KIM anhängare i samband med NK senaste provsprängningar och skriver är inget konstigt i sig. Beteendet kan liknas vid den fascination många kvinnor får för brutala mördare lik Anders Eklund etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in