Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Som jag förstått det har de en stor och motiverad armé. Att anfalla skulle eventuellt vara svårt för dem men att försvara sig i deras terräng tror jag att de skulle kunna göra med framgång. Jag tror att det skle kosta så in i helvete med folk och det är inte jänkarna beredda att betala (för då blir man inte omvald

)
Angående flygvapen så överdriver du en del

De har ju tex ett gäng mig-29 och mig-23. Men det är klart att de inte har det senaste.
Deras reservdelars-mig's hjälper inte när de inte har radarn till att upptäcka en F-22 exempelvis.
En eventuell invasion av Nordkorea skulle ske med hjälp av Sydkoreaner och Amerikanarna i bakrunden, aldrig i helvete att jänkarna kommer släppa loss sina soldater på marknivå då det skulle bli jävligt blodigt och förlusterna skulle bli för stora.
Nepp, som alltid kommer de (USA) attackera med flygräder mycket tätt mot viktiga mål som järnvägar, broar, vägar, militära poster, fabriker och annat för att paralysera förflyttningsförmågan hos NK. Det hjälper inte att ha 1,2milj soldater när de inte får mat, vatten, ammo, etc.
Hur man än lägger fram krigsscenariot så kommer Seoul drabbas mycket mycket hårt. Det finns inget som skyddar huvudstaden mot Nkoreanska robotar. Antirobotbatterier är aldrig effektiva till 100% (speciellt när en robot avfyras från nära håll) och slår Nordkorea till så kommer de göra det med kraft villket innebär robotregn över Seoul och ev. Japan.