2009-05-28, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Jag tycket det är bra att Nordkorea verkligen har tagit sitt ansvar i kampen mot den globala uppvärmningen!

Eller hur menar du nu?
ja precis så menar jag
Citera
2009-05-28, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Jag tycket det är bra att Nordkorea verkligen har tagit sitt ansvar i kampen mot den globala uppvärmningen!

Eller hur menar du nu?
Skit i han, han trollar.
Citera
2009-05-29, 00:07
Medlem
Maowdigs avatar
Ja nog blir det spännande att se hur det här utvecklas inom en 2 års period. Jävla nordkoreaner!
Citera
2009-05-29, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JucheKorea
ja precis så menar jag

hur kan du försvara NK i allt dem gör? varför är du så övertygad att allt är så bra i NK när du inte bor där?
Senast redigerad av freddan_89 2009-05-29 kl. 01:56.
Citera
2009-05-29, 02:21
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Nej de har säkert inte det bästa välståndet i världen och det är nog mycket svårt att flytta därifrån. Samtidigt förstår jag att de satsar på försvaret då jag är övertygad om att de skulle varit invaderade om de varit svaga.

Hur kan du komma till den slutsatsen när NK har det mest skrattretande försvaret jag sett? Vad ska de göra, storma sydkoreanerna med en hord galningar som viftar med bambupinnar? Deras flyplan var omoderna innan Röde Baronen var nedskjuten, deras sönderrostade sovjetiska stridsvagnar skulle få spö av min dementa farmor och deras allsmäktiga artilleri kommer att vara rykande skrothögar snabbare än den lille giftdvärgen tömmer en flaska konjak.

Vem som helst fattar att de är mentalt rubbade i landets ledning, och nu tycks de fått sydkoreanerna rejält uppretade. Hoppas att deras döde president beordrar ett anfall så du får se hur fel du har.......
Citera
2009-05-29, 07:37
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Hur kan du komma till den slutsatsen när NK har det mest skrattretande försvaret jag sett? Vad ska de göra, storma sydkoreanerna med en hord galningar som viftar med bambupinnar? Deras flyplan var omoderna innan Röde Baronen var nedskjuten, deras sönderrostade sovjetiska stridsvagnar skulle få spö av min dementa farmor och deras allsmäktiga artilleri kommer att vara rykande skrothögar snabbare än den lille giftdvärgen tömmer en flaska konjak.

Vem som helst fattar att de är mentalt rubbade i landets ledning, och nu tycks de fått sydkoreanerna rejält uppretade. Hoppas att deras döde president beordrar ett anfall så du får se hur fel du har.......

Som jag förstått det har de en stor och motiverad armé. Att anfalla skulle eventuellt vara svårt för dem men att försvara sig i deras terräng tror jag att de skulle kunna göra med framgång. Jag tror att det skle kosta så in i helvete med folk och det är inte jänkarna beredda att betala (för då blir man inte omvald )

Angående flygvapen så överdriver du en del De har ju tex ett gäng mig-29 och mig-23. Men det är klart att de inte har det senaste.
Citera
2009-05-29, 08:02
Awaiting Email Confirmation
Anfall är bästa försvar, desarmera Nordkorea

Citat:
Ursprungligen postat av tras
Hegel ringde från Institutionen för teleologi och ville ha sin historiedeterminism tillbaka

Det ter sig något kulturellt inrökt att tro att alla världens länder för eller senare kommer att bli demokratier och sedan tolka all politik i termer av "steg fram eller tillbaka". Transitologin var stor efter kommunistregimerna sammanbrott men har väl fått ge vika för mer realistiska förväntningar numera. Självklart kommer den nordkoreanska regimen för eller senare att falla som alla regimer. Och det är svårt att tro att landet inte kommer att bli mer öppet än vad det är idag, eftersom det är svårt att föreställa sig ett mer stängt system. Men att landet nödvändigtvis måste bli demokratiskt har jag svårt att acceptera. Normativt är jag med dig, men inte analytiskt.

Nordkoreas ledare är livrädda att ställas till svars för sina illgärningar därför kommer det inte släppa makten genom fredligt övertagande. Folket är alltför indoktrinerat för att de ska kunna ske. Hoten är för dem omvärlden inte de egna ledarna.
Om folkförsörjningsproblemen blir övermäktiga kommer landet att begå självmord genom att anfalla Sydkorea och antagligen Japan och USA om man kommer åt. En kärnvapenattack mot Perl Harbor till att börja med. Inget spektakulärt anfall utan självmordsattack från en till synes fredlig fiskebåt och kanske något liknade mot Japan.

Nordkorea måste desarmeras innan de hinner gå till attack. En noga uttänkt plan, att med små kärnvapen och kirurgisk precision döda ledarna. Tyvärr måste man övertyga Kina om att stödja aktionen och det är närmas omöjligt för de ser sig väl själva som target nummer två.
Citera
2009-05-29, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freddan_89
hur kan du försvara NK i allt dem gör? varför är du så övertygad att allt är så bra i NK när du inte bor där?
jag försvarar inte allt DFRK gör jag tror bara på Kim Jong Ils höga intelligens och kunskap för att leda folket genom en revoultion mot imperialismen jag vet att allt är bra där för jag har läst det
Citera
2009-05-29, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stressfylld
Skit i han, han trollar.
bevisa det istället för att komma med anklagelser!!!
Senast redigerad av JucheKorea 2009-05-29 kl. 13:45.
Citera
2009-05-29, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Retstickan
Nordkorea måste desarmeras innan de hinner gå till attack. En noga uttänkt plan, att med små kärnvapen och kirurgisk precision döda ledarna. Tyvärr måste man övertyga Kina om att stödja aktionen och det är närmas omöjligt för de ser sig väl själva som target nummer två.
ja men lycka till med det kina nordkorea ryssland iran är mycket mäktigare än usa och dom 4 länderna kommer kriga tillsammans mot usa och imperialisterna och dom har inte en chans hur ska man kunna övertyga kina dom är lojala till DFRK och Kim Jong Il och kommer göra som han säger
Citera
2009-05-29, 15:02
Medlem
SmartHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JucheKorea
ja men lycka till med det kina nordkorea ryssland iran är mycket mäktigare än usa och dom 4 länderna kommer kriga tillsammans mot usa och imperialisterna och dom har inte en chans hur ska man kunna övertyga kina dom är lojala till DFRK och Kim Jong Il och kommer göra som han säger

Hahaha, en riktig skojare. Sluta nu, du lurar ingen
Citera
2009-05-29, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmartHans
Hahaha, en riktig skojare. Sluta nu, du lurar ingen
du vågar bara inte inse sanningen och hur världen funkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto