2010-08-08, 13:51
Medlem
http://rt.com/Top_News/2010-07-29/south-korea-exonerates-north.html

De ryska teamet är tveksamt till sänkningen.
Senast redigerad av Ankan23 2010-08-08 kl. 13:55.
Citera
2010-08-08, 16:12
Medlem
Securions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
http://rt.com/Top_News/2010-07-29/south-korea-exonerates-north.html

De ryska teamet är tveksamt till sänkningen.
Inte ett dugg. Däremot så har man framfört att det kanske var en Nordkoreansk mina som sänkte Cheonan.
Det förklarar dock inte resterna efter den Nordkoreanska torped man fann på platsen.

(Jag ska ärligt säga att en mina var det första jag tänkte på när jag hörde om sänkningen. Nordkorea har ju lagt minor i området i mer än 15 år.)
Citera
2010-08-08, 17:40
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securion

Däremot står jag fast vid att det varit Sydkorea som gjort eftergifter och krupit för Nordkorea och inte tvärtom. Vilket du kan se på listan ovan.

Tror du allt står på wikipedia?
Skriver sydkorea ut vad de gör når de testar nordkoreas försvar?
Det är väl standarsbetéende att testa motsatta sidans responstid men ingen tror väl på allvar att sådant blir offentligt förutom när det gynnar ens egna intressen (dvs sydkoreas i det här fallet).

Att någon sen ska sitta och säga vilket land som är aggresivt med detta som belägg är skrattretande. Självfallet har sydkorea gjort motsvarande grejer och båda länderna har gjort mer som inte tår på wikipedia.

Sen så har ju USA hotat med atomvapenkrig sen 50 talet mot nordkorea. De har kärnvapen i sydkorea riktade mot nord och de vägrar att ens diskutera att ta bort dem vilket nordkorea velat för att kunna prata om fred.
Citera
2010-08-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Inte ett dugg.
Jo absolut, inte sagt att de har rätt men med tanke på att Clinton sa att bevisen var övertydliga så ställer det ju incidenten i ett nytt ljus.
Citera
2010-08-08, 23:21
Medlem
Securions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Tror du allt står på wikipedia?
Skriver sydkorea ut vad de gör når de testar nordkoreas försvar?
Det är väl standarsbetéende att testa motsatta sidans responstid men ingen tror väl på allvar att sådant blir offentligt förutom när det gynnar ens egna intressen (dvs sydkoreas i det här fallet).
Det är stor skillnad på att skicka flyg mot en motståndares gräns för att se hur snabbt interceptors kommer i luften, och att pyssla med direkta militära anfall, kidnappningar, mord och... ja... kolla listan så förstår du.

Citat:
Att någon sen ska sitta och säga vilket land som är aggresivt med detta som belägg är skrattretande. Självfallet har sydkorea gjort motsvarande grejer och båda länderna har gjort mer som inte tår på wikipedia.
Som vad?

Citat:
Sen så har ju USA hotat med atomvapenkrig sen 50 talet mot nordkorea. De har kärnvapen i sydkorea riktade mot nord och de vägrar att ens diskutera att ta bort dem vilket nordkorea velat för att kunna prata om fred.
Sydkorea står under USAs kärnvapenparaply, liksom många många andra länder.
Om du tar det som ett hot om att USA helt plötsligt skulle börja skjuta kärnvapen så får det stå för dig. Men jag uppmuntrar dig att sätta dig in i vad det innebär att ett land står under ett annat lands kärnvapenparaply.
Citera
2010-08-10, 00:42
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Bevisat = Nordkorea sänkte ej skeppet.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/atomhot-i-nordkoreanskt-ordkrig-1.1142442

Hur kommenterar ni dessa nya, intressanta uppgifter som verkar stöda den tes jag och andra haft från början? Diktatoriska Sydkorea lever verkligen upp till den fria standarden som alla ständigt säger att de är genoma tt kicka ur alla människor med andra åsikterän den för regimen godkända.
Det är på intet sätt bevisat, som du påstår. Det är bara så att vissa av experterna inte håller med några andra experter. Det är hyfsat vanligt. Det bevisar således ingenting. Med tanke på hur mycket Sydkorea mörkade skiten, så tror jag inte att Sydkorea planterat dit bevis mot Nordkorea.
Citera
2010-08-10, 08:03
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Det är på intet sätt bevisat, som du påstår. Det är bara så att vissa av experterna inte håller med några andra experter. Det är hyfsat vanligt. Det bevisar således ingenting. Med tanke på hur mycket Sydkorea mörkade skiten, så tror jag inte att Sydkorea planterat dit bevis mot Nordkorea.

Att dom mörkade det till att börja med och sen slog på stortrumman pekar väl åt andra hållet enligt mig.
Citera
2010-08-10, 09:49
Avslutad
Orkar inte läsa igenom tråden.

För några dagar sedan så var det någon slags hyllning till Kim Jong i Nordkorea. Enligt Kims talseman (?) så var han själv inte där eftersom han planerade en attack mot Sydkorea. Stämmer det här ens, eller var han sjuk?
Citera
2010-08-10, 11:23
Medlem
Securions avatar
Kim Jong fick en stroke för ett tag sen.

Just nu händer inte mycket dock, förutom det gamla vanliga hotandet och skjutandet från Nordkoreas sida. http://www.globalsecurity.org/wmd/library/news/dprk/2010/dprk-100809-rianovosti01.htm
Citera
2010-08-10, 19:25
Medlem
Nordkoreanska nyheter !

Hej alla ni glada och härliga Flashbackare.
Jag och ni vet säkert att intresset och fascinationen för Nordkorea alltid har var väldigt stort här på Flashback så nu har jag bestämt mig för att starta en tråd gällande Nordkoreanska nyheter.
Men det är tyvärr väldigt svårt att få tag på dagsfärska Nordkoreanska nyheter i pappers form så nu får vi hjälpas åt att söka igenom internets allra mörkaste hörn efter saftiga scoop.

Ordet är fritt gott folk
Citera
2010-08-10, 19:28
Medlem
Mockens avatar
Så svårt är det inte. Testa denna t ex: http://www.kcna.co.jp/index-e.htm
Citera
2010-08-10, 19:28
Medlem
Kim Jong-Il beordrar militär att göra sig strids klara i riks tv : http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/2010/05/tensions-mount-in-asia-north-korea.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in