2013-03-30, 19:51
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Nån som har nån koll på hur många NK som svultit ihjäl senaste 10 åren?
0 människor givetvis, sluta ta USAs propaganda som sanning.
Citera
2013-03-30, 19:53
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Otroligt svårt att svara på.
Men när Nordkorea drabbades av en svältkatastrof i mitten av 90-talet pågrund av översvämningar och annat så dog det upp till 3 miljoner.
Främst blev invånarna i norra Nordkorea drabbade.

Sluta ljug. Det dog inte några 3 miljoner människor.
Citera
2013-03-30, 19:56
Medlem
Xunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Vänstertomtar säger att Nordkorea gör rätt och att det är USA som är "onda". De tycker även att Nordkorea är ett sympatiskt land och inte en diktatur?? De anser att det är ett fritt land. Vem vill rösta på vänsterpartiet?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article16514383.ab

Svensk-koreanska föreningen skämmer ut sig igen.. Vilka jävla tomtar dom är alltså. Verkar som dom bor i någon drömvärld..."Nordkorea är ingen diktatur.." vafan alltså..

Men har bara en sak säga till det: Only in Sweden!
Citera
2013-03-30, 19:58
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bris
Sluta ljug. Det dog inte några 3 miljoner människor.
Uppskattningar på dödsoffer är 900 tusen till 3,5 miljoner människor, främst i Nordkoreas norra områden som sagt.
Och jag sa "upp till"
Mina källor är tagna från en Vice dokumentär som lätt kan hittas på youtube, sök på north korean concentration camps.
Varför mennar du att jag ljuger?
Är du ett troll som påstår att allting i denna världen är USA-propaganda så vill jag inte debattera med dig.
Senast redigerad av beerklunker 2013-03-30 kl. 20:02.
Citera
2013-03-30, 20:10
Medlem
Briss avatar
Citat:
Uppskattningar på dödsoffer är 900 tusen till 3,5 miljoner människor, främst i Nordkoreas norra områden som sagt.
Och jag sa "upp till"
Mina källor är tagna från en Vice dokumentär som lätt kan hittas på youtube, sök på north korean concentration camps.
Varför mennar du att jag ljuger?
Är du ett troll som påstår att allting i denna världen är USA-propaganda så vill jag inte debattera med dig.

Att du har en amerikansk dokumentär som källa visar att du inte kan skilja på bevis och propaganda. Kom tillbaka med en trovärdig källa för ditt påstående istället.
Citera
2013-03-30, 20:11
Bannlyst
Svensk-koreanska föreningen:

"Nordkorea gör allt för att undvika kriget"

"Nordkorea är ingen diktatur"

Jag är helt mållös
Citera
2013-03-30, 20:12
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Att du har en amerikansk dokumentär som källa visar att du inte kan skilja på bevis och propaganda. Kom tillbaka med en trovärdig källa för ditt påstående istället.
Vice har inget politiskt intresse.
Lägg av nu.
Om vi säger såhär då.
Nordkorea fick mängder av biståndspengar när katastrofen inträffade.
Att katastrofen inträffade är ingenting som Nordkorea förnekar.

Så det är alltså du som förnekar det? När inte ens Nordkorea förnekar det?
Okej
Citera
2013-03-30, 20:16
Medlem
Desert-eagles avatar
Citat:
0 människor givetvis, sluta ta USAs propaganda som sanning.

Har du fakta på att 0 pers dog av svält?? Men du kanske tror på vad som sägs o skrivs i NK. Du säger att "0 människor givetvis" vad menar du med givetvis? Bor du i NK lr
Citera
2013-03-30, 20:17
Medlem
Xunders avatar
Citat:

Läs på din lilla vänsternisse: http://www.iie.com/publications/wp/99-2.pdf

Citat:
Out of a total population of approximately 22 million, somewhere between 240,000 and 3,500,000 people died from starvation or hunger-related illnesses, with the deaths peaking in 1997

Men klart, det är väl Amerikansk propaganda det med. Allt är väl propaganda tills det kommer någon kamrat till dig och säger att inga Nordkoreaner dog, och att nordkorea är världens coolaste land..
Citera
2013-03-30, 20:17
Medlem
Citat:

Så enligt dig är alla dokumentärer, hur välgjorda de än är, propaganda om de spelas in i USA?

När det gäller ev kärnvapenkrig är det värt att komma ihåg vad Mao sägs ha sagt när McArthur ville använda kärnvapen mot Kina "So we loose a million or two"

Något annat som är värt att komma ihåg är att USA inte skickade B2 bombare för en flyover och sen till hemmabasen igen förrän NK började hota att skicka missiler mot USA.

Kanske Kim och hans kompisar skulle lägga stålarna de lagt på kärnvapen på mat istället. Jag lovar att ingen hade invaderat dem ändå. Ingen vill betala för att få upp landet till 1990-talsnivå, än mindre 2013 nivå.
Citera
2013-03-30, 20:25
Medlem
Briss avatar
Citat:
Vice har inget politiskt intresse.
Lägg av nu.
Om vi säger såhär då.
Nordkorea fick mängder av biståndspengar när katastrofen inträffade.
Att katastrofen inträffade är ingenting som Nordkorea förnekar.

Så det är alltså du som förnekar det? När inte ens Nordkorea förnekar det?
Okej

Vad yrar du om? Efter USAs vinst över sovjet så blev bröderna i Nordkorea lämnade ensamma mot en supermakt. Kaoset efter kollapsen skapade givetvis problem för landet. Men det var inga 3 miljoner som dog och alla eventuella döda är tack vare USAs oerhört aggressiva hållning i regionen.
Citera
2013-03-30, 20:28
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desert-eagle
Har du fakta på att 0 pers dog av svält?? Men du kanske tror på vad som sägs o skrivs i NK. Du säger att "0 människor givetvis" vad menar du med givetvis? Bor du i NK lr

Ge ett bevis på svält efter 2003 istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in