2013-03-30, 18:47
Medlem
Det enda hundätarna vill är att spänna lite muskler. Speciellt deras nya ledare som vill visa opp sig.
Kommer inte hända nått. Hela grejen är löjlig. Snear pga att folk inte inser det.
Citera
2013-03-30, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Okej okej.
Då ber jag någon visa mig länkar på att Nordkorea har mycket naturtillgångar (så mycket att det är lönt med krig)
Jag påstår inte att det är ljug, jag vill bara se fakta.

Du kan själv googla det. De har guld, en massa mineraler, inklusive en del rare earth.
Gruvindustri i princip. http://www.eastasiaforum.org/2011/08/30/north-koreas-mining-prospects/

Däremot har de väldigt lite odlingsbarmark. Hela landet består i princip av en massa bergsterräng.
Den lilla odlingsbara mark som finns ligger till stor del på platser som är översvämningsbara.

Innan Korea splittrades så fanns i princip jordbruket i Syd och industrin i Nord. Båda regionerna var beroende av varandra för mat och industriprodukter respektive.

När du läser engelskspråkig "information" om Nordkorea så kom ihåg att minst 2/3 är skrivet av CIA finansierade "think tanks" eller "independent publications". Voice of America / Radio Liberty principen men konceptet finns nu på internet, inom universitetsvärlden osv. Du kan ta mycket av svartmålandet med en nypa salt och försöka läsa mellan raderna. Om de någonsin skrev något positivt så skulle deras ekonomiska medel försvinna på direkten.
Citera
2013-03-30, 18:54
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Jag menade precis vad jag sa: hans resonemnag var ytligt (och en upprepning av nordkoreansk propaganda). Han skrapade bara ytan. Han förväxlade förevändningen med det verkliga syftet.

Du menar alltså att du tror att all av USAs krigshets är Nordkoreas egna påhitt för propagandasyfte? Att Fascisterna flyger hypermoderna kärnvapenbestyckade B2 bombplan i en simulerad attack mot landet är givetvis totalt oväsentligt.
Citera
2013-03-30, 19:09
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Kommunismen måste krossas var än den sticker upp sitt fula tryne. Miljoner människor har lidit och torterats och dött i abetsläger, utrotning, svält m.m Ingenting gott har nånsin kommit fram av kommunism. Kommunismen har dödat fler människor än någon annan ideologi i världen!
Citera
2013-03-30, 19:12
Avslutad
Jag hoppas att jag under min livstid får se när Nordkorea går över till en demokrati, antagligen åt det mindre hållet som Kina. Men jag hoppas att Nord och Syd kan återförenas, och att Nordkorea blir det nya Sydkorea. (sett till levnadsstandard, teknik, mode, infrastruktur mm)
Citera
2013-03-30, 19:40
Avslutad
Nordkorea är ett sjukt land men den ena idioten efter den andra slutar aldrig förvåna.

Kolla på den här status-uppdateringen som nyss dök upp på min facebook.

***** Östlund
för 8 minuter sedan i närheten av Lerum, Västra Götaland via mobil
Nordkorea är så jävla efterbliven !!!!!
Hoppas USA spränger bort dom allt va dom kan, så det kommer lite roliga youtube klipp!!
Har typ sett ALLT på youtube:P

20år gammal också
Delete omedelbart... Ibland undrar jag om vi människor är på riktigt.
Citera
2013-03-30, 19:42
Medlem
Att bygga upp Nordkorea till en modern stat kostar nog mer än vad Sydkorea är villig att betala för.
Allt i Nordkorea är ju gammalt o utslitet. Sydkorea vill nog inte överta Nordkorea även om dom ber om det misstänker jag. Miljoner undernärda människor i Nordkorea kostar enormt mycket att mätta.
Sedan skall hela landet återuppbyggas. Vad kostar inte det. Tycker Kina kan överta Nordkorea så rubbas ju inte balansen o Nordkoreanerna får ett himmelrike mot nu.
Citera
2013-03-30, 19:43
Medlem
Nyheter24s avatar
Vänstertomtar säger att Nordkorea gör rätt och att det är USA som är "onda". De tycker även att Nordkorea är ett sympatiskt land och inte en diktatur?? De anser att det är ett fritt land. Vem vill rösta på vänsterpartiet?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article16514383.ab
Citera
2013-03-30, 19:44
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Nån som har nån koll på hur många NK som svultit ihjäl senaste 10 åren?
Citera
2013-03-30, 19:49
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Inte i närheten så många som det gjort senaste åren i Kina och östasien.
Citera
2013-03-30, 19:50
Medlem
Painfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Nordkorea är ett sjukt land men den ena idioten efter den andra slutar aldrig förvåna.

Kolla på den här status-uppdateringen som nyss dök upp på min facebook.

***** Östlund
för 8 minuter sedan i närheten av Lerum, Västra Götaland via mobil
Nordkorea är så jävla efterbliven !!!!!
Hoppas USA spränger bort dom allt va dom kan, så det kommer lite roliga youtube klipp!!
Har typ sett ALLT på youtube:P

20år gammal också
Delete omedelbart... Ibland undrar jag om vi människor är på riktigt.

Intressant. Kan du visa något mer denne har skrivit?

Eller jag menar, vem fan bryr sig om vad dina polare skriver på Facebook? Otroligt ointressant.
Kom med något relevant ist.
Citera
2013-03-30, 19:51
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Otroligt svårt att svara på.
Men när Nordkorea drabbades av en svältkatastrof i mitten av 90-talet pågrund av översvämningar och annat så dog det upp till 3 miljoner.
Främst blev invånarna i norra Nordkorea drabbade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in