Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Skulle du verkligen kunna tänka dig att bo och leva under dom omständigheterna som råder i landet. Underutvecklad teknik i form av allt från elektronik till infrastruktur. Kärntekniken vet jag inget om, den kanske är riktigt bra. Men med tanke på dom övriga planen så tvivlar jag.
Tekniken kanske är 10-20 år efter, det är sant ja, medan vår egna teknologi här är ca 50-100 år efter p.g.a det monetära system både vi och DFR Korea använder oss av. Man måste fråga sig två frågor:
1. Varför är det så? - Det finns flera anledningar, först kan vi ta upp USA-imperialisternas handelsembargon som förstår ekonomin och leder till att folket får lite mat. Sedan har landet fått uppleva många naturkatastrofer, odlingar, farmer, naturresurser har förstörts av detta. Båda dessa exempel är bevis på att juchefilosofin delvis misslyckats när det kommer till självförsörjning. Det jag är imponerad av är att TROTS dessa två extrema faktorer har man det ändå väldigt bra i det läge man befinner sig.
2. Hur mycket av det är egentligen sant?
Man får inte glömma att imperialisten försöker måla upp en hemsk bild av hur alla skulle svälta och gå runt som benrangel, folk går givetvis på detta då det är en inlärning som precis som all inlärning är en indoktrinering av fördomar i förhållande till våra västerländska värderingar. Senast hörde jag hur man skulle bli skjuten om man filmade i Pyongyang så de såg (

) när det för det första inte är olagligt att filma där, man får göra det utan problem och för det andra tänker man inte på vilka följder det skulle få för DFR Korea om en människa blev ihjälskjuten mitt på Kim Il Sung-torget.
Detta bör besvara resterande delar av ditt inlägg också.