2010-04-29, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
http://v1.dpi.org/lang-en/resources/details?page=753

Om det nu inte är sant, då tror du med andra ord att det vore frid och fröjd att vara handikappad i Nordkorea? Om så, förklara då varför inget är handikappanpassat i Nordkorea och att den Nordkoreanska propagandan säger att det inte finns några handikappade i landet.

Som jag ser det finns det tre logiskt möjliga förklaringar;

1. Nordkorea skickar handikappade till läger där de dödas.

2. Nordkorea skickar handikappade utom synhåll för att hålla upp sin image.

3. Nordkorea har löst alla medicinska problem och kan bota alla sjukdomar och handikapp, men väljer att inte dela med sig till omvärlden.

Notera att även UFO-exemplet (nummer 3) inte ger en smickrande bild Nordkorea. Så varför finns inga handikappade i Nordkorea?
Detta har dock ingen positiv påverkan på landets medellivslängd så jag undrar varför du drar upp det i sammanhanget. Faktan ligger där att Nordkorea har en högs livslängd på 72 år vilket är mycket högre än många länder som är ''rikare'' än DFR Korea. Vad beror detta på?

Svaret är Kim Jong Ils politik.
Citera
2010-04-30, 00:14
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Detta har dock ingen positiv påverkan på landets medellivslängd så jag undrar varför du drar upp det i sammanhanget. Faktan ligger där att Nordkorea har en högs livslängd på 72 år vilket är mycket högre än många länder som är ''rikare'' än DFR Korea. Vad beror detta på?

Fast nu är det ju så att ditt pajasrike bara har en medellivslängd på 63 år, vilket ligger tre år under världsgenomsnittet (dvs inberäknat alla AIDS-drabbade skabbländer i mörkaste Afrika). Emellertid är ju det i verkligheten och inte i dina feberdrömmar, så det kanske inte räknas?

Nå, nu ska man kanske inte ta dina idéer så seriöst, åtminstone inte efter din "Brittiska kungahusets bajsplocklare"-tråd.........
Senast redigerad av bernad_law 2010-04-30 kl. 00:17.
Citera
2010-05-01, 12:28
Bannlyst
DFR Koreas Kim Yong Nam mötte Kinas Hu Jintao:

Citat:
''SHANGHAI (AFP) – Chinese President Hu Jintao met with North Korea's number two leader Friday in Shanghai amid hopes that Pyongyang could return soon to six-nation talks on dismantling its nuclear programmes.

It was not immediately known what Hu and Kim Yong-Nam discussed during the meeting but rumours have been rife lately that North Korean leader Kim Jong-Il would soon pay a rare visit to China ahead of a resumption of the nuclear talks.

Hu and Kim Yong-Nam said little beyond basic pleasantries in a brief appearance in front of assembled reporters before their talks on the sidelines of the World Expo which opens Saturday.

"Please pass on my good wishes to Kim Jong-Il regarding his health," Hu told his guest.

The North Korean leader, now 67, reportedly suffered a stroke in 2008, triggering speculation over who might succeed him as ruler of the impoverished nation that first tested a nuclear device in 2006.

Kim Yong-Nam extended North Korea's wishes for a successful World Expo, which marks the first time the reclusive state has participated with a national pavilion at what was formerly known as the World's Fair.

Kim Jong-Il, who reportedly dislikes flying, previously travelled by train to China in 2000, 2001, 2004 and 2006.

Analysts say a China trip by the reclusive leader would be aimed at seeking badly needed economic aid from China.

The North in return may feel bound to return to the long-stalled nuclear disarmament talks hosted by Beijing, they say.

China is North Korea's major ally and its most important source of food and energy.

The North angrily quit the talks in April last year and vowed to restart production of weapons-grade plutonium. It carried out its second atomic weapons test the following month.

Pyongyang says it will not go back to the nuclear dialogue until United Nations sanctions are lifted, and until the United States makes a commitment to hold talks on a formal peace treaty.

North Korea had agreed in previous rounds of the six-nation talks to end its nuclear weapons drive in return for security guarantees and badly needed fuel assistance.

The talks involve China, Japan, the two Koreas, Russia and the United States.''

Tvärtemot vad många tror är bandet mellan DFR Korea och folkrepubliken Kina obrytlig och förevig och om DFR Korea någon gång attackeras kommer Kina alltid finnas där för att försvara sina bröder mot imperialisterna.

Samarbetet mellan de båda länderna är synnerligen vitalt och utvecklas ständigt.
Senast redigerad av Saturos 2010-05-01 kl. 12:31.
Citera
2010-05-01, 12:32
Bannlyst
Citat:

Jo, det har det, handikappade tenderar att leva kortare liv. Men svara på frågan istället för att undvika. Är det 1, 2 eller 3?

Citat:
http://v1.dpi.org/lang-en/resources/details?page=753

Om det nu inte är sant, då tror du med andra ord att det vore frid och fröjd att vara handikappad i Nordkorea? Om så, förklara då varför inget är handikappanpassat i Nordkorea och att den Nordkoreanska propagandan säger att det inte finns några handikappade i landet.

Som jag ser det finns det tre logiskt möjliga förklaringar;

1. Nordkorea skickar handikappade till läger där de dödas.

2. Nordkorea skickar handikappade utom synhåll för att hålla upp sin image.

3. Nordkorea har löst alla medicinska problem och kan bota alla sjukdomar och handikapp, men väljer att inte dela med sig till omvärlden.

Notera att även UFO-exemplet (nummer 3) inte ger en smickrande bild Nordkorea. Så varför finns inga handikappade i Nordkorea?
Citera
2010-05-01, 13:43
Bannlyst
Men menar du att man behandlar handikappade bättre i Burma, Kambodja osv? Inget av det du nämner existerar där heller. Din förklaring räcker inte alltså. Det är bara i västvärlden som handikappade/utvecklingsstörda behandlas på det sätt du nämner, ingen annanstans i hela världen,
Citera
2010-05-01, 14:17
Medlem
DenEviges avatar
Det enda hotet mot Nordkoreas folk är dess egen regim. Att skylla brister i det egna landet på främmande makter och deras ledare är oseriöst. Riktiga ledare tar ansvar för sitt folk genom att avgå om de inte är förmögna att sköta sina uppdrag.
Citera
2010-05-01, 14:31
Medlem
RetroPixels avatar
Citat:
DFR Koreas Kim Yong Nam mötte Kinas Hu Jintao:

Tvärtemot vad många tror är bandet mellan DFR Korea och folkrepubliken Kina obrytlig och förevig och om DFR Korea någon gång attackeras kommer Kina alltid finnas där för att försvara sina bröder mot imperialisterna.

Samarbetet mellan de båda länderna är synnerligen vitalt och utvecklas ständigt.

Fast jag fattar inte varför det skulle vara så om det nu stämmer! VAD i hela friden kan fattiga skräpnationen Nordkorea erbjuda Kina som skulle vara värt att gå i krig för? läste tidigare i tråden om väldigt billig arbetskraft för kinesiska fabriker men ärligt talat kan jag inte se att detta kan betala så fantastiskt mycket att det skulle vara värt för dom att göra sig ovän med i princip hela världen!

Så ja...VAD i HELVETE har Kina för nytta av Nordkorea som är så stor att de skulle vara villiga att gå in i ett extremt kostsamt krig för?

edit: min egna teori är att de stöder nordkorea helt enkelt av gammal vana numer! de har varit vänner länge och sålänge Nordkora håller sig någorlunda lugna så kommer stödet och vänskapen bestå, helt enkelt för att det kanske vore lite pinsamt för dom att ha gett stöd och bistånd och vänskap så länge till en tyrranistat som får Kina självt att kännas som ett demokratiskt och humanitärt paradis. ballar de ur tvekar jag på att KIna skkulle vara så jättesugna på att fortsätta.

detta är dock en väldigt amatörmässig analys av mig så rätta mig gärna om jag är helt fel ute!
Senast redigerad av RetroPixel 2010-05-01 kl. 14:38.
Citera
2010-05-01, 17:06
Bannlyst
Citat:
Men menar du att man behandlar handikappade bättre i Burma, Kambodja osv? Inget av det du nämner existerar där heller. Din förklaring räcker inte alltså. Det är bara i västvärlden som handikappade/utvecklingsstörda behandlas på det sätt du nämner, ingen annanstans i hela världen,

Men svara på frågan! Är det alternativ 1, 2 eller 3 eller någon annan anledning de inte har handikappade i Nordkorea? Svara bara på frågan.
Citera
2010-05-01, 19:41
Bannlyst
Citat:
Men svara på frågan! Är det alternativ 1, 2 eller 3 eller någon annan anledning de inte har handikappade i Nordkorea? Svara bara på frågan.
Inget av alternativen då de har handikappade i Nordkorea. Såg det själv när jag var i Pyongyang.
Citera
2010-05-01, 19:50
Medlem
Krehs avatar
En stor anledning till Nordkoreas fruktansvärda svält är förmodligen att de allihop lider av högmod och resonerar som Saturos.
Citera
2010-05-01, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
En stor anledning till Nordkoreas fruktansvärda svält är förmodligen att de allihop lider av högmod och resonerar som Saturos.
På vilket sätt har de/jag högmod?
Citera
2010-05-01, 20:48
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt har de/jag högmod?

Du tror att ditt skitland är bäst, ni är ju fan en dikatur haha!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in