2018-08-04, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Ny 62-sidig rapport från FN!

Dubbelspelet från Nordkorea - Kina och Ryssland fortsätter!

Nordkorea kör på, sin vana trogen.
Kina dansar tango som vanligt, ett steg fram och två tillbaka.
Ryska banker dribblar och fulspelar i vanlig ordning

Teatern fortsätter...........

FN överlämnade igår, en 62 tidig rapport till säkerhetsrådet.

Den kriminella regimen i Nordkorea, fortsätter missiltillverkningen och bryter mot flertalet sanktioner.

Försöker till och med fortsätta vapenförsäljningen till Syrien mfl.

Som jag sagt tidigare, "Business as usual", i Nordkorea.

www.sbs.com.au/news/ har flertalet nya artiklar i frågan

Fler

www.bbc.com/news/world-asia-45067681

https://www.france24.com/eng/20180804-pompeo-calls-pressure-be-maintained-n-korea

www.reuters.com/article/us-northkorea-sanctions-un/north-korea-has-not-stopped-nuclear-missile-program-confidential-u-n-report-idUSKBN1KP026

Kan du lyssna pa vad Kina sager? Pa vilket spelar Kina dubbelt.
Kina har alltid velat att undvika krig, sen 2012 har Xi JP utvecklat Dandong (gransstaden till NK) . Jag har gett konkreta exempel pa hur Xi JP har varit arg pa NK.

Nasta steg ar i USA plan, erkann NK som en suveran stat och avslutna kriget.

Men det viktigaste ar att NK medelsonen far det battre.

off topic Paul Manafort, hemsk manniska. Ar han USA policy? Men varfor anklagar du Kina for sina PM
Senast redigerad av svensk0kina 2018-08-04 kl. 12:26. Anledning: fel
Citera
2018-08-04, 12:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Men för i h*lvete sluta upp med tolkningar!!!

Ingenstans kan du finna att jag har någonting emot att man bekämpar torka!!!
Du får låta bli att prata om tvång hela tiden.
Citera
2018-08-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
På sätt och vis är det ju värre nu eftersom Trump målat in sig i ett hörn och har svårt att plötsligt kritisera sin bäste polare i Pyongyang. Två dagar sedan var det tack för liken och "hope to see you soon". Det är uppenbart att ingen förmår kontrollera karln och jag är rätt övertygad om att Jong-un har fattat galoppen.

Fatso den 3 och hans radgivare har fattat, aven Kina har fattat. Kinas investeringar i USA idag ar mindre an i Sverige!
Som lemmor skrev tidigare, Kina satsar lite pa militaren. Money talks.
Citera
2018-08-04, 12:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Det skulle vara lustigt att se Svenskar skorda ris och majs.
En av avldedingen jag flyttade till Kina var att jag var trott (tired) pa allt prat inom AFA och vanster sossar. Mycket prat ingen verkstad.

Nordostra Kina odldar mycket majs, men NK? NK anvander vatten ris odling, och en torka nu kan knappast hindra odlingen nu.
Kan du beskriva problemet narmare?

ps Varmen ar extrem i Korea, men....

Det här postade jag häromdagen:

(FB) Nordkorea - bisarrt, fascinerande, sjukt
Citera
2018-08-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Okay men du svarade inte mina fragor.
1. Odlar NK majs och hur mycket vatten behover dom nu?
2. Risodling ar i vatten, det betryder att de behover att de vaxer i vatten. Vatten behovs mest i Mars och April, men nu? Kan du utveckla?
Citera
2018-08-04, 12:56
Medlem
Citat:
Diktaturregimen visar med all önskvärd tydlighet att man inte har för avsikt att bli en accepterad stat i världssamfundet.
Man vet att dess position är hotad om man uppfyller FNs krav
Den nordkoreanska befolkningen blir tyvärr de stora förlorarna.

Tragiskt men sant!

Allt handlar till syvende och sist, enbart om en enda sak, den kriminella regimens överlevnad.

Alla som idag tror, att den senaste tidens utveckling, med det Internationella strålkastarljuset riktat direkt på Kim, och som upplever detta som något positivt, kan komma att få ett bryskt uppvaknade.

Världen är full av förväntan, fortsatt, och man tar all kosmetika som har levererats hittills, som ett klart bevis för, att intentionerna är goda och alltigenom ärliga till sitt uppsåt, om än steg för steg.

Inget kan var mer felaktigt, det handlar endast om strategi, strategi för att överleva och bestå.
Den klarsynte, ser den dagliga taktiken genomföras, och det till 100% efter strategins noter.

Skulle regimen följa FN:s krav - Internationella samfundets krav på ekonomisk insyn - olaglig handel och kriminell ekonomi - efterleva kraven och deklarationen om avvecklingen av kärnvapen och dess teknologiska vidareutveckling etc. skulle ett imponerande Nordkorea redan var ett faktum.

Ingenting kommer att förbättras för den Nordkoreanska befolkningen, så länge som den nuvarande regimen består eller eller genomförandet av reformering i grunden genomförs. Detta är inte sannolikt.

Det är fortsatt lika illa ställt för det lidande folket i Nordkorea.
Citera
2018-08-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
På sätt och vis är det ju värre nu eftersom Trump målat in sig i ett hörn och har svårt att plötsligt kritisera sin bäste polare i Pyongyang. Två dagar sedan var det tack för liken och "hope to see you soon". Det är uppenbart att ingen förmår kontrollera karln och jag är rätt övertygad om att Jong-un har fattat galoppen.

Det är en korrekt analys!

Trump tror sig ha Kim med "På tåget", det har han inte.

Att hoppa av tåget, och helt plötsligt, kasta sin nya "Dödspolare", åt hundarna, blir nog svårt, till och med för Trump!

Men, om någon är kapabel till en total helomvändning, så är det just Trump, speciellt den dagen han definitivt inser, att han blivit "Tagen bakifrån" av Kim - Kina och ett liten Ryssland, som stått vid sidan och lyst upp mörkret med en lampa, så Kim träffade rätt, med "Sin lilla raket", i den trånga Trumpeten!

Om man skall kalla det som nu pågår för en "Fars" eller "Tragedi", är upp till var och en att bedöma........
Citera
2018-08-04, 14:31
Medlem
Citat:
Men för i h*lvete sluta upp med tolkningar!!!

Ingenstans kan du finna att jag har någonting emot att man bekämpar torka!!!

Eftersom INGEN I NORDKOREA KAN VÄLJA ATT NEKA DET STATEN DIKTERAR OCH BEORDRAR INDIVIDEN ATT UTFÖRA, SÅ ÄR DET SJÄLVKLART TVÅNG VI TALAR OM!

Att vissa på detta forum inte inser detta kan bara bero på 2 saker, 1. Man delar regimens tyranni och ÄR I DETTA FORUM ENDAST FÖR ATT PROVOCERA.
2. Man är drabbad av någon form av intellektuell funktionsnedsättning.
Citera
2018-08-04, 15:37
Medlem
Citat:
Du får låta bli att prata om tvång hela tiden.
Vad menar du? Varför ska jag låta bli att prata om tvång?
Är du rädd för sanningen?

En nordkoreansk arbetare har inga möjligheter att välja, man blir tvingad att utföra det man blir tillsagd/anmodad att utföra, fri vilja är ett okänt begrepp.
Samma sak gäller också för skolbarn där den tvingande arbetsuppgiften utanför skolan delas upp i två varianter.
1. På närbelägna jordbruk
2. På icke närbelägna jordbruk

Tvingande barnarbete är väl utvecklat i Nordkorea, men det kanske inte ska nämnas då det ställer regimen i dålig dager?
Läs nu vad jag skriver, inte vad du tror att jag skriver! Tolkning undanbedes m.a.o
Citera
2018-08-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Tragiskt men sant!

Allt handlar till syvende och sist, enbart om en enda sak, den kriminella regimens överlevnad.

Alla som idag tror, att den senaste tidens utveckling, med det Internationella strålkastarljuset riktat direkt på Kim, och som upplever detta som något positivt, kan komma att få ett bryskt uppvaknade.

Världen är full av förväntan, fortsatt, och man tar all kosmetika som har levererats hittills, som ett klart bevis för, att intentionerna är goda och alltigenom ärliga till sitt uppsåt, om än steg för steg.

Inget kan var mer felaktigt, det handlar endast om strategi, strategi för att överleva och bestå.
Den klarsynte, ser den dagliga taktiken genomföras, och det till 100% efter strategins noter.

Skulle regimen följa FN:s krav - Internationella samfundets krav på ekonomisk insyn - olaglig handel och kriminell ekonomi - efterleva kraven och deklarationen om avvecklingen av kärnvapen och dess teknologiska vidareutveckling etc. skulle ett imponerande Nordkorea redan var ett faktum.

Ingenting kommer att förbättras för den Nordkoreanska befolkningen, så länge som den nuvarande regimen består eller eller genomförandet av reformering i grunden genomförs. Detta är inte sannolikt.

Det är fortsatt lika illa ställt för det lidande folket i Nordkorea.

Kina och SK försöker göra reformer i NK.

Skillnaden mellan oss
1 du vill ersätta fatso den 3 men vad är alternativet?
2 vi måste få till att USA erkänner NK
3 USA vägrade erkänna ett enat Korea 45, hur det än ser på det.
4 USA indirekt dödade alla demokratiska Koreaner mellan 45 och 49.

Kan dö öppna ögonen och se USA problem och inte enbart klaga på Kina. Kina är granne med NK och vill undvika kaos. Du vet stt att Kina under flera stött Kim Han Sol, som gått under jorden efter sin fars mördades.

Men Han Sol är bara 20 typ, men farso skickade mördar platon förrra hösten som blev gripen av Kinas polis.
Citera
2018-08-04, 15:58
Medlem
Citat:

Liaoning, gränsprovins till NK och har stora majs oldlingar. Men det är mycket torrt klimat.
Behöver majs mycket vatten? Jag tror inte det.

NK risodlingar växer under vatten under våren, men nu?
Citera
2018-08-04, 15:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Okay men du svarade inte mina fragor.
1. Odlar NK majs och hur mycket vatten behover dom nu?
2. Risodling ar i vatten, det betryder att de behover att de vaxer i vatten. Vatten behovs mest i Mars och April, men nu? Kan du utveckla?
Jag upptäckte att även Nordkorea har värme och torka, så jag tyckte att det var intressant. Mer än så vet jag inte. Du är på närmare håll, så du kanske kan hitta svar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in