2018-06-11, 07:13
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Från honom har jag stulit det mesta.

Balanserad, heltäckande och med bra redaktionellt understöd från WSJ (som tyvärr ligger bakom betalvägg). Kan inte komma på att han en enda gång varit förhastad, annars lätt när det gäller rapportering från NK.
Citera
2018-06-11, 07:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Balanserad, heltäckande och med bra redaktionellt understöd från WSJ (som tyvärr ligger bakom betalvägg). Kan inte komma på att han en enda gång varit förhastad, annars lätt när det gäller rapportering från NK.
Två andra som jag har hittat som iofs är lite vinklade åt vänster men som verkar vara välinformerade:

Christine Ahn
@christineahn

Citat:
Founder & International Coordinator of Women Cross DMZ, women mobilizing for peace in Korea & women’s leadership in peacebuilding. Mom, writer, peace activist.
https://twitter.com/christineahn

Tim Shorrock
@TimothyS

Citat:
Journalist & Author, SPIES FOR HIRE. Raised in Japan & Korea. Bylines: The Nation; Newstapa; The Baffler; LobeLog. http://peaceinkoreanews.timshorrock.com

https://twitter.com/TimothyS
Citera
2018-06-11, 07:43
Medlem
Kumabjorns avatar
Några av de som verkar tänka före innan de börjar låta tummarna vandra över skärmen är:

Leisha Santorelli @BBCLeisha

Channel News Asia @ChannelNewsAsia har snabb rapportering

Andrei Lankov @andreilankov men han är kanske inte direkt flitig

Mintaro Oba @MintaroOba som tidigare varit ansvarig för Korepolitiken på SD
Citera
2018-06-11, 09:50
Medlem
Citat:
Tydligen har nordkoreanska medier redan meddelat Kims ankomst till Singapore. Med bild när han stiger ur den kinesiska Boeing 747:a han anlände med. Star Alliance logga och kinesisk flagga oretuscherade. Kanske är förändringarna större än vi vågar inse?

Från Jonathan Cheng, en pålitlig källa när det gäller NK.

Ja, detta är mer än förvånande.

Framförallt att man publicerat mer info om mötet och utvecklingen än den lilla "Smygare", jag nämnde.

Den STORA frågan, är dock den, vad står detta för?

Är det så stora förändringar beslutade och pågående, vilket vi inte vågat hoppats på tidigare?

I så fall är detta endast positiva nyheter, och bevis för att Kim kommit till insikt.

Eller är det noga och väl avvägd taktik? Ett spel för galleriet?

Jag förbehåller mig rätten, att vara fortsatt positiv, men samtidigt klarsynt skeptisk, tills vi ser vad mötet renderar i.

Vi håller ALLA tummar för ett öppnare och på sikt fritt Nordkorea!
Senast redigerad av LEMMOR 2018-06-11 kl. 09:52.
Citera
2018-06-11, 11:09
Medlem
E.Merckxs avatar
Secretary of State Mike Pompeo har snart presskonferens infor motet:

https://www.youtube.com/watch?v=D6qvxzXmcRE
Citera
2018-06-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
(FB) Mötet Kim Jong Un - Donald Trump, planerat till maj 2018

Sorry!

Skulle någon kunna tolka detta förvirrade inlägg åt mig?
Ett inlägg med en massa osammanhängande citat?
Vad vill arbetet ha sagt?
Citera
2018-06-11, 12:19
Medlem
Kumabjorns avatar
Från Pyongyang flög Kim III på 747:an med call sign CA122 som är namnet på den reguljära flighten Pyongyang - Beijing, men väl över Beijing så ändrades call sign till CA061, en flight som inte existerar i Air Chinas normala rutter. Ett smart drag för att förvilla terrorister?
Citera
2018-06-11, 12:29
Medlem
Citat:
Från Pyongyang flög Kim III på 747:an med call sign CA122 som är namnet på den reguljära flighten Pyongyang - Beijing, men väl över Beijing så ändrades call sign till CA061, en flight som inte existerar i Air Chinas normala rutter. Ett smart drag för att förvilla terrorister?

Det var nog en av anledningarna.

3 plan i luften samtidigt, var väl likaså enligt planen, att inte signalera "Vilket plan" Kim följ i.
Citera
2018-06-11, 12:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Skulle någon kunna tolka detta förvirrade inlägg åt mig?
Ett inlägg med en massa osammanhängande citat?
Vad vill arbetet ha sagt?
Att Nordkoreanerna har blivit informerade om mötet via sina nyhetskanaler. Eller har du svårt med engelskan? T.o.m. avsikten med mötet enl. vissa.
Citera
2018-06-11, 12:36
Medlem
Mike Pompeo meddelade idag ifrån Singapore:

"Den enda utkomsten och resultatet, som USA kommer att acceptera, är vad den varit hela tiden".

"Ett komplett, verifierbart och oåterkalleligt avvecklande av Nordkoreas kärnvapen".

www.straitstimes.com/singapore/complete-verifiable-denuclearisation-is-only-outcome-us-will-accept-at-trump-kim-summit
Citera
2018-06-11, 12:43
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Mike Pompeo meddelade idag ifrån Singapore:

"Den enda utkomsten och resultatet, som USA kommer att acceptera, är vad den varit hela tiden".

"Ett komplett, verifierbart och oåterkalleligt avvecklande av Nordkoreas kärnvapen".

www.straitstimes.com/singapore/complete-verifiable-denuclearisation-is-only-outcome-us-will-accept-at-trump-kim-summit

En tidsplan för det hade ju inte direkt varit fel.
Citera
2018-06-11, 13:09
Medlem
PUBG2018s avatar
Koreaner är ett fantastisk folk! 100 % homogena folket som absolut ska enas.

Jag stödjer fullt ut Koreas enande och hoppas de fortsätter sina framgångar samt att de kan kicka ut alla utländska trupper då de inte behövs längre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in