2018-08-03, 15:28
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Hoppsan, där lyser okunnigheten igenom med full styrka
I Nordkorea är uppmana= tvingande

I stort sett i varje fråga gör du en jämförelse med Sverige, du visar därmed att ditt sinne för proportioner är obefintligt.
Jaså, man sätter likhetstecken mellan uppmana och tvinga.
Du får nog utveckla det där.
Citera
2018-08-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jaså, man sätter likhetstecken mellan uppmana och tvinga.
Du får nog utveckla det där.
Jag tror inte att gemene nordkorean delar din uppfattning om att diktaturen har en ”skön inställning”.
Om du vill läsa mer om diktaturens ”sköna inställning” till tvångsarbete föreslår jag att du läser vad HRW och ILO skriver i frågan...
Senast redigerad av Arccosinus 2018-08-03 kl. 21:12. Anledning: Rättade förkortning
Citera
2018-08-04, 07:13
Medlem
Ny 62-sidig rapport från FN!

Dubbelspelet från Nordkorea - Kina och Ryssland fortsätter!

Nordkorea kör på, sin vana trogen.
Kina dansar tango som vanligt, ett steg fram och två tillbaka.
Ryska banker dribblar och fulspelar i vanlig ordning

Teatern fortsätter...........

FN överlämnade igår, en 62 tidig rapport till säkerhetsrådet.

Den kriminella regimen i Nordkorea, fortsätter missiltillverkningen och bryter mot flertalet sanktioner.

Försöker till och med fortsätta vapenförsäljningen till Syrien mfl.

Som jag sagt tidigare, "Business as usual", i Nordkorea.

www.sbs.com.au/news/ har flertalet nya artiklar i frågan

Fler

www.bbc.com/news/world-asia-45067681

https://www.france24.com/eng/20180804-pompeo-calls-pressure-be-maintained-n-korea

www.reuters.com/article/us-northkorea-sanctions-un/north-korea-has-not-stopped-nuclear-missile-program-confidential-u-n-report-idUSKBN1KP026
Senast redigerad av LEMMOR 2018-08-04 kl. 07:15.
Citera
2018-08-04, 08:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag tror inte att gemene nordkorean delar din uppfattning om att diktaturen har en ”skön inställning”.
Om du vill läsa mer om diktaturens ”sköna inställning” till tvångsarbete föreslår jag att du läser vad HRW och ILO skriver i frågan...
Nu gled du bort från ämnet.

Tillbaka till artikeln jag länkade till. Nordkorea har problem med torka som hotar skördarna. Då uppmanar man folk att hjälpa till med bevattningen.

Jag tycker att det är en klok åtgärd. Detta borde ju avhjälpa problemet åtminstone lite. Eller kanske rentav mycket.
Men du ogillar detta av någon anledning.
Citera
2018-08-04, 08:55
Medlem
Citat:
Nu gled du bort från ämnet.

Tillbaka till artikeln jag länkade till. Nordkorea har problem med torka som hotar skördarna. Då uppmanar man folk att hjälpa till med bevattningen.

Jag tycker att det är en klok åtgärd. Detta borde ju avhjälpa problemet åtminstone lite. Eller kanske rentav mycket.
Men du ogillar detta av någon anledning.
Var har jag skrivit det?
Återigen tolkar du istället för att läsa vad jag skriver, det vore klokt om du upphör med det.
Citera
2018-08-04, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR

Den kriminella regimen i Nordkorea, fortsätter missiltillverkningen och bryter mot flertalet sanktioner.

Fler

https://www.france24.com/eng/20180804-pompeo-calls-pressure-be-maintained-n-korea

www.reuters.com/article/us-northkorea-sanctions-un/north-korea-has-not-stopped-nuclear-missile-program-confidential-u-n-report-idUSKBN1KP026
Diktaturregimen visar med all önskvärd tydlighet att man inte har för avsikt att bli en accepterad stat i världssamfundet.
Man vet att dess position är hotad om man uppfyller FNs krav
Den nordkoreanska befolkningen blir tyvärr de stora förlorarna.
Citera
2018-08-04, 09:46
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Var har jag skrivit det?
Återigen tolkar du istället för att läsa vad jag skriver, det vore klokt om du upphör med det.
Du stämplade åtgärden som tvångsarbete. Och det är ju en mycket märklig inställning till en åtgärd som är nödvändig.
Citera
2018-08-04, 10:36
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR

Fler

På sätt och vis är det ju värre nu eftersom Trump målat in sig i ett hörn och har svårt att plötsligt kritisera sin bäste polare i Pyongyang. Två dagar sedan var det tack för liken och "hope to see you soon". Det är uppenbart att ingen förmår kontrollera karln och jag är rätt övertygad om att Jong-un har fattat galoppen.
Citera
2018-08-04, 10:42
Medlem
Citat:
Du stämplade åtgärden som tvångsarbete. Och det är ju en mycket märklig inställning till en åtgärd som är nödvändig.
Till skillnad mot några här i tråden är jag en stor motståndare till tvångsarbete i alla former.
Du påstår att jag har någonting mot att man vattnar, var har jag skrivit det?
Lägg ner dina tolkningar och läs vad jag skriver! Jag tror att det är fjärde gången jag påpekar dina tolkningstokerier.

Du kan knappt inte bemöta ett enda inlägg från någon skribent utan att göra egna tolkningar av vad som skrivits.
Vad är det för fel på dig? Du borde noga överväga dina svar innan du trycker på knappen ”Skicka svar”
Citera
2018-08-04, 11:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Till skillnad mot några här i tråden är jag en stor motståndare till tvångsarbete i alla former.
Du påstår att jag har någonting mot att man vattnar, var har jag skrivit det?
Lägg ner dina tolkningar och läs vad jag skriver! Jag tror att det är fjärde gången jag påpekar dina tolkningstokerier.

Du kan knappt inte bemöta ett enda inlägg från någon skribent utan att göra egna tolkningar av vad som skrivits.
Vad är det för fel på dig? Du borde noga överväga dina svar innan du trycker på knappen ”Skicka svar”
Jag tycker att du skall stå för det du skriver. Så här svarade du på mitt inlägg om att torka hotar skörden av ris och majs:
Citat:
Vari består den sköna inställningen?
Att man tvingar en stor del av befolkningen med tvång?

Och sedan skrev du att uppmana = tvinga.

Vad är det om inte en invändning mot uppmaningen att hjälpa till att vattna? Du antyder att det då handlar om tvång, men tvånget kommer ju från krisläget, inte sant.
Jag antar att man riktar sig till folk som vanligtvis inte arbetar i jordbruket. Men det behöver ju inte alls vara "en stor del av befolkningen".

I artikeln stod det att man inte ansåg att problemet med torkan inte var oöverstigligt. Det var det jag menade var en "skön inställning". Om fler händer hjälps åt med bevattningen, så kan skörden ändå bli bra.
Egentligen helt sjävklara saker. Så det är remarkabelt hur du och dina meningsfränder förvanskar de bästa intentioner och handlingar. Det är riktigt sjukt faktiskt.
Citera
2018-08-04, 12:05
Medlem
Citat:
Jag tycker att du skall stå för det du skriver. Så här svarade du på mitt inlägg om att torka hotar skörden av ris och majs:

Och sedan skrev du att uppmana = tvinga.

Vad är det om inte en invändning mot uppmaningen att hjälpa till att vattna? Du antyder att det då handlar om tvång, men tvånget kommer ju från krisläget, inte sant.
Jag antar att man riktar sig till folk som vanligtvis inte arbetar i jordbruket. Men det behöver ju inte alls vara "en stor del av befolkningen".

I artikeln stod det att man inte ansåg att problemet med torkan inte var oöverstigligt. Det var det jag menade var en "skön inställning". Om fler händer hjälps åt med bevattningen, så kan skörden ändå bli bra.
Egentligen helt sjävklara saker. Så det är remarkabelt hur du och dina meningsfränder förvanskar de bästa intentioner och handlingar. Det är riktigt sjukt faktiskt.

Men för i h*lvete sluta upp med tolkningar!!!

Ingenstans kan du finna att jag har någonting emot att man bekämpar torka!!!
Citera
2018-08-04, 12:06
Medlem
Citat:
.

Det skulle vara lustigt att se Svenskar skorda ris och majs.
En av avldedingen jag flyttade till Kina var att jag var trott (tired) pa allt prat inom AFA och vanster sossar. Mycket prat ingen verkstad.

Nordostra Kina odldar mycket majs, men NK? NK anvander vatten ris odling, och en torka nu kan knappast hindra odlingen nu.
Kan du beskriva problemet narmare?

ps Varmen ar extrem i Korea, men....
Senast redigerad av svensk0kina 2018-08-04 kl. 12:09. Anledning: fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in