Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Till skillnad mot några här i tråden är jag en stor motståndare till tvångsarbete i alla former.
Du påstår att jag har någonting mot att man vattnar, var har jag skrivit det?
Lägg ner dina tolkningar och läs vad jag skriver! Jag tror att det är fjärde gången jag påpekar dina tolkningstokerier.
Du kan knappt inte bemöta ett enda inlägg från någon skribent utan att göra egna tolkningar av vad som skrivits.
Vad är det för fel på dig? Du borde noga överväga dina svar innan du trycker på knappen ”Skicka svar”
Jag tycker att du skall stå för det du skriver. Så här svarade du på mitt inlägg om att torka hotar skörden av ris och majs:
Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Vari består den sköna inställningen?
Att man tvingar en stor del av befolkningen med tvång?
Och sedan skrev du att uppmana = tvinga.
Vad är det om inte en invändning mot uppmaningen att hjälpa till att vattna? Du antyder att det då handlar om tvång, men tvånget kommer ju från krisläget, inte sant.
Jag antar att man riktar sig till folk som vanligtvis inte arbetar i jordbruket. Men det behöver ju inte alls vara "en stor del av befolkningen".
I artikeln stod det att man inte ansåg att problemet med torkan inte var oöverstigligt. Det var det jag menade var en "skön inställning". Om fler händer hjälps åt med bevattningen, så kan skörden ändå bli bra.
Egentligen helt sjävklara saker. Så det är remarkabelt hur du och dina meningsfränder förvanskar de bästa intentioner och handlingar. Det är riktigt sjukt faktiskt.